1-oji įžvalga. Kūrybinga bendruomenė gali nuversti kalnus
„What’s Next? 2020“ odisėją pradės sakartvelietis Giorgi Avaliani.
„Žinau, kad nerti į iššūkius stačia galva – geriausias pasirinkimas. Išbandžiau tai savo kailiu – ir filmuodamas milžiniško populiarumo sulaukusius viral vaizdo įrašus, ir kurdamas visus standartus laužančias kampanijas, ir, tiesiog, ieškodamas būdų, kaip savo gyvenimą paversti nesibaigiančia švente“, – sako milžiniškos tarptautinės sėkmės susilaukęs vyras.
Jis pirmasis šalyje, anot pranešimo spaudai, nukovė „Kanų liūtą“, „Webby“ apdovanojimą (beje, antrąjį taip pat), pirmąjį „Awwwards SOTD“, tapo pirmuoju Sakartvelo piliečiu šalies istorijoje, užsitarnavusiu nuolatinę vietą tarp „Kanų liūtų“ žiuri narių, susilaukė daugybės kitų apdovanojimų.
„Noriu papasakoti apie Sakartvelo gyventojų būdą. Mes nenuspėjami – pasauliui davėme ir vyno, ir Staliną (už jį atsiprašau). Mes visur vėluojame, dėl daug ko be perstojo dramatizuojame, tačiau viskas mūsų gyvenime – nesibaigianti kūryba. Papasakosiu, kaip išmanant savo tautinį DNR, galima imtis neįprastų priemonių, kurios gali praturtinti visos šalies kultūrinį gyvenimą“, – pasakoja savo šalyje milžiniška švente virtusią chinkalių gimtadienio tradiciją pradėjęs kūrybininkas.
2-oji įžvalga. Neleisk savo smegenims pasenti
Psichologijos mokslų daktarė Ramunė Dirvanskienė jau daugelį metų tiria paslaptingiausią ir brangiausią mūsų organą – smegenis. „Jau šiais laikais dauguma darbų yra protiniai, o žvelgiant į ateitį prognozuojamas vis didesnis poreikis kūrybiškai gebančių mąstyti žmonių“, – sako psichologijos mokslų daktarė R. Dirvanskienė. Pasak smegenų žinovės – įprasta manyti, kad kūrybingais ir gebančiais greitai prisitaikyti gali būti tik jauni žmonės. Tačiau visuomenei senstant, kūrybinį darbą dirbti teks visiems, tad greitą reakciją, lankstumą ir gebėjimą generuoti naujas idėjas reikės išlaikyti iki pat garbaus amžiaus.
„Noriu papasakoti apie pokyčius, kuriuos sendamos patiria smegenys ir kaip šie paveikia protines funkcijas. Be to, įvardinsiu dažniausias klaidas, kurias daro silpstančiais savo smegenų gebėjimais susirūpinę asmenys“, – apie tai, kuo dalinsis su „What’s Next?“ konferencijos svečiais užsimena knygos „Kaip veikia smegenys“ autorė.
3-ioji įžvalga. Reaguok į pokyčius
Patyręs strategas, įvairių sričių profesionalus vienijančios platformos „Synthesis Consulting Group“ partneris Gediminas Užkuraitis moko – verslui žiopsoti nevalia. Norint sėkmingai parduoti, būtina analizuoti, kaip ir kodėl keičiasi visuomenė.
„Mums vis labiau rūpi mažiau turėti, mažiau pirkti, mažiau teršti. Nebenorime pirkti visko iš eilės, vietoj to – norime daiktus prikelti antrajam gyvenimui. Visuomenės įpročiai keičiasi velnišku greičiu, tad privalo keistis ir verslo veiksmai. Kaip sudominti ateities žmogų, kuris vis dažniau susimąsto apie tai, kad galbūt rytojus ims ir neateis?“, – garsiai mąsto „What’s Next?“ konferencijos dalyvis G. Užkuraitis, kuris dalinsis savo įžvalgomis apie tai, kaip verslui tinkamai reaguoti į žmonijos gyvenimo įpročių pokyčius.
4-oji įžvalga. Vieniši, bet tikrai ne vieni.
„Norėdami suprasti tendencijas, jų įtaką bei pokyčius versle, pirmiausia turime suvokti, kaip keičiasi visuomenė. Vienas ryškiausių paradigmos poslinkių yra susijęs su vienatve – pasenusias tiesas apie ją keičia gausi įgalinta grupė, kuriems viengungystė nebėra etapas, tai sąmoningas žmogaus pasirinkimas, gyvenimo būdas, švenčiant pilnavertiškumą be antrosios pusės“, – taip savo temą pristato ženklodaros agentūros „FOLK“ strategė Justina Muralytė.
Justina savo pranešimo metu pristatys, ką reiškia savipartnerystė, kodėl singlizmas artimoje ateityje bus toks pats netoleruotinas kaip homofobija ar rasizmas, ką mums sako tai, jog pasaulinė viengungių diena uždirbo daugiau nei juodasis penktadienis, ką turi žinoti šiuolaikiniai prekių ženklai ir kodėl keturių asmenų šeima yra pasenusi tikslinės auditorijos eilutė.
Augančių barų be alkoholio kultūrą bei jos teikiamas galimybes verslui apžvelgs šios tendencijos puoselėtojas bei aptarnavimo srities specialistas Dainius Kazlauskas, šiuo metu vadovaujantis 90 žmonių komandai, dirbančiai prabangiame Londono restorane „Skylon”.
Jis – vienas iš blaivių barų kultūros pradininkų Jungtinėje Karalystėje. „Ar tai – tiesiog naujas, greitai praūšiantis mados vėjas, ar, galbūt, tai nauja, puiki galimybė Lietuvos verslui?“, – intriguoja D. Kazlauskas, pažadėdamas visus atsakymus pateikti konferencijos „What’s Next? 2020“ metu.
5-oji įžvalga. Marsas yra daug arčiau nei mums atrodo
Inga Popovaitė šiuo metu Ajovos universitete JAV studijuoja sociologijos doktorantūrą, taip pat intensyviai ruošiasi kelionei į Marsą.
„Na, ne visai į kosmosą, tačiau arti. Tai Jutos dykumoje esanti šios planetos simuliacija. Esu tikra, kad ten atliekami tyrimai vieną dieną padės mums visiems nukeliauti iki šios planetos“, – sako ji. Ten sukurtas kosmoso analogas padeda mokslininkams iš viso pasaulio išsiaiškinti, ko reikia norint sėkmingai įsitvirtinti kitoje planetoje.
„Vien technologijos kelionei į kosmosą neužtenka. Pagalvokite, juk reikia ir žmonių, kurie sugebėtų kartu gyventi ir dirbti ankštose patalpose bent trejus metus. Kaip tam pasiruošti? Aš papasakosiu ir parodysiu, kaip tokios simuliacijos veikia, ką jose galime išmokti ir kaip analoginiai astronautai – žmonės kaip jūs ir aš – padeda mums pažvelgti į ateitį ir prisidėti prie sėkmingų skrydžių į Marsą bei toliau“, – apie tai, ko laukti atėjus į jos paskaitą „What’s Next? 2020“ kūrybingumo odisėjoje užsimena mokslininkė iš Lietuvos.
Tačiau tai tik pradžia. Mes žinome, kad ateities žmogus privalo būti, galima sakyti, visų sričių žinovas. Todėl konferencijoje „What’s Next?“ kalbėsime ir apie tai, kaip pasitelkus logiką, sistemas ir technologijas archajišką dizaino sritį pritaikyti šiuolaikiniams verslo bei klientų poreikiams.
Technologijų įtaka – neišvengiama. Netolimoje ateityje kiekvienas sėkmingas žmogus turės išmanyti bent jau grafinio dizaino pagrindus. Savo patirtimi šia tema dalinsis vienos sėkmingiausių Lietuvoje dizaino agentūros „ANDSTUDIO” įkūrėjas Augustinas Paukštė.
Plačiau apie šių metų tendencijas – čia.