Komunikacijos ir ryšių su visuomene konsultantas Artūras Jonkus pradeda nuo to, kad žiniasklaida ir komunikacija per pastarąjį dešimtmetį keitėsi dramatiškai.
„Akademiniai tų pokyčių apmąstymai atsilieka nuo praktikos, o praktikai antklodę tempia kiekvienas į savo pusę ir susidaro dirbtinis antagonizmas tarp žiniasklaidos, socialinių tinklų, reklamos ir viešųjų ryšių. O kiekviena iš tų sričių turi labai aiškią savo funkciją ir paskirtį. Sumaištis labiau praktikų galvose“, – prieš artėjantį renginį pranešime žiniasklaidai pipirų beria komunikacijos agentūros „Agency 1323“ partneris A. Jonkus.

Diskusijoje jis gins ryšių su visuomene ir komunikacijos daržą bei imsis iššūkio prasklaidyti sumaištį praktikų galvose.

Reklama garantuoja aistrą?

Reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos direktorius Tomas Bartninkas įsitikinęs, kad reklamos svarbos net nereikia aiškinti, nes „reklama yra „meilės keturkampio“ aistra, o, kaip žinia, tikra meilė be aistros neįmanoma“.
Jis tikina, kad reklamos vaidmuo šiame meilės keturkampyje yra pats svarbiausias, nes reklamos kūrėjai yra prekės ženklo emocinio ryšio kūrėjai.

Pasak T. Bartninko, šioms keturioms disciplinoms sugyventi yra būtina.

„Sugyventi pavyksta tada, kai visi supranta, kad turi tarnauti prekės ženklui, o ne savo ambicijoms ar profesiniams kompleksams“, – aiškina reklamos strategas.

Socialiniai tinklai – mažyčiai laukiniai vakarai

Socialinių medijų ekspertas Mindaugas Lataitis šypsosi sakydamas, kad idealiomis sąlygomis visos keturios išvardintos sritys turėtų dirbti išvien, tačiau realybėje sunku surasti idealias sąlygas.
„Jei klausite, ar viena sritis gali atlikti kitos funkcijas, padarysime išvadą, kad dažniausiai nukenčia socialinių tinklų agentūros. Tiesiog tam palankiausios sąlygos rinkoje. Palyginus su kitomis sritimis, socialiniai tinklai dar labai jauni – mažyčiai laukiniai vakarai. Todėl bet kas, turintis reikiamus išteklius – dizainerį, kūrybininką, projektų vadovą – gali teigti, kad yra pajėgūs rūpintis socialinių tinklų komunikacija“, – sako turinio agentūros „SuperYou“ vykdantysis direktorius M. Lataitis.

Jis priduria, jog kartais tai pasiteisina, bet dažniau gaunasi „komunikacija dėl komunikacijos pamirštant tikruosius įmonės tikslus“.

Žiniasklaidos svarbai įrodyti pasitelkia netikrų naujienų skleidėjų pavyzdį

Žinių portalo 15min rinkodaros vadovas Gediminas Galkauskas kalba ramiai. Pasak jo, žiniasklaida, ko gero, yra vienintelė šio keturkampio dalis, kurios niekas nesiryžtų išmesti.
„Yra įmonių, kurios neturi reklaminio biudžeto, yra įmonių, kurios neskiria dėmesio socialiniams tinklams, yra įmonių, kurios dirba be komunikacijos specialistų, bet, nepriklausomai nuo to, visos nori vienaip ar kitaip atsidurti žiniasklaidos akiratyje“, – dėsto G. Galkauskas.

Jis pabrėžia, kad netgi netikrų naujienų skleidėjai (angl. fake news), siekdami didžiausio efekto, visų pirma nori imituoti žiniasklaidą, ir tik tuomet netikras naujienas skleidžia socialiniuose tinkluose.

„Tai tik parodo, kad žiniasklaidos vardas savaime suteikia legitimumą, kuris šiuolaikiniams prekės ženklams yra itin svarbus. Todėl tiek komunikacijos, tiek rinkodaros žmonės, siekdami didžiausio efekto savo atstovaujamiems prekės ženklams, turi itin glaudžiai bendrauti su žiniasklaida. Būtent taip visi gali atsiriekti savo pyrago dalį, o prekės ženklas – gauti didžiausią naudą“, – sako G. Galkauskas.

Daugiau apie protingą reklamos, ryšių su visuomene bei socialinių tinklų santykį su žiniasklaida šie profesionalai diskutuos ir idealią meilės keturkampio dėlionę sudėlios gegužės 30 dieną Vilniaus Tech Parke, didžiausiame metiniame komunikacijos profesionalų renginyje „PR Impact Awards 2019“.

Renginio programoje numatyta ir daugiau turinio – užsienio profesionalų pranešimai, Lietuvoje atliktas ryšių su visuomene sektoriaus tyrimas, gyvi komunikacijos kampanijų pristatymai.