Vaizdo klipų kūrėjai sako, kad visos realijos tik padeda geriau perteikti žinutę – svarbu giliau ir originaliau į viską pažvelgti. Būtent taip jie pažvelgė į naują „Viasat“ kalėdinio vaizdo klipo kūrimą ir nedvejodami pareiškė – „Žiema - šilčiausias metų laikas“. Ir nors ši frazė iš pažiūros skamba gan dviprasmiškai, ironijos čia nėra nė lašo.
„Geriau pagalvojus, tikroji šiluma yra namai, šeima ir laikas, praleistas kartu su brangiausiais žmonėmis. O kada daugiausia laiko praleidžiame namuose? Būtent žiemą. Tada, kai už lango tikrai šalta ir labiau už viską norisi būti jaukioje aplinkoje, patogiai įsitaisius ant sofos kartu su savo artimaisiais”, – pranešime žiniasklaida sako vienas iš vaizdo klipo kūrėjų, kūrybinės komandos „Bechtle&Milzarajs“ partneris ir kūrybos direktorius Antonio Bechtle.
Antonio kartu su partneriu Janis Milzarajs teigia, kad vaizdo klipo idėją pasiūlė įkvėpti šių metų lietuviškos vasaros, kuri buvo labai šalta ir nejauki. O dabar jau atėjo pats metas pasimėgauti tikrąja šiluma – šilta arbata, židiniu, imbieriniais sausainiais, skania vakariene ir mėgiamu filmu kartu su šeima.
Pasak vaizdo klipo kūrėjų, norint perteikti tikrąją idėjos emociją ekrane negali būti jokios fikcijos. Dėl šios priežasties kūrybininkas sako ir „Viasat“ vaizdo klipui be jokių abejonių pasirinkęs filmuoti tikrą šeimą, o ne „sulipdęs” ją iš atskirų aktorių. Atitinkamai parinkta ir aplinka bei iki smulkmenų apgalvota kiekviena detalė joje, kad šiluma organiškai sklistų ekrane.
„Norėjome, kad trumpa vaizdo istorija įtrauktų ir perteiktų tikrą jausmą. Svarbiausia buvo atskleisti tai, kuo iš tiesų gyvename kiekvienas iš mūsų kasdien. Viskas turi būti tikra, atpažįstama ir artima”, – klipo kūrimo niuansais dalijosi A. Bechtle.
Iš Pietų Amerikos, Peru, į mūsų šalį prieš devynerius metus atvykęs A. Bechtle džiaugiasi, kad mūsų šalyje pagaliau keičiasi žmonių požiūris į reklamas bei vaizdo klipus.
„Dar ne taip seniai lietuviai nenorėjo ekranuose matyti savęs tokių, kokie jie yra iš tiesų. Visos reklamos buvo filmuojamos gražesnėse gatvėse nei jos iš tiesų yra, perdėtai stilizuojant žmones, rodant įmantrius namų interjerus, labiau primenančius Amerikos ar Londono stilių. Realybė buvo piešiama visiškai kitokia, tad kartą už troleibuso vaizdą reklamoje buvau vos ne išvytas lauk iš susirinkimo“, – su šypsena dalinasi neįprasta patirtimi p. A. Bechtle.
„Tačiau dabar viskas pasikeitė. Ir žiūrovai, ir reklamos užsakovai nori matyti tai, kas yra iš tiesų. Juk būtent realybę atitinkantis vaizdas yra kur kas artimesnis, įtaigesnis ir suprantamesnis. Taip žiūrovas greičiau atpažįsta save, jam artimas situacijas ir geriau supranta jam siunčiamą žinutę“, –apie lietuviškų vaizdo klipų evoliuciją pasakoja kūrėjas iš Peru.
Išlaikyti žiūrovo dėmesį – dar vienas nelengvas uždavinys šių dienų vaizdo produkcijos rinkoje. Tam labai praverčia drąsios ir nestandartinės idėjos, tačiau jų mūsų rinkoje vis dar iš esmės bijoma. Todėl mažiausiai ką būtina padaryti – sukurti netikėtumo efektą.
„Kad sudomintum žiūrovą, istorija turi prasidėti iš labai toli ir pageidautina visiškai nesusijusioje tematikoje. Pavyzdžiui, jei nori kalbėti apie pupeles, vaizdą pradedi kosmose, arba jei turi pristatyti greitą internetą, kodėl iš pradžių nenusikelti į XIX a. Meksikos kaimą? Jei žiūrovas nuspėja tavo istorijos pabaigą nuo pat pradžių – tai nebeįdomu, neįtraukia. Todėl tiek filmuose, tiek reklamose ir vaizdo klipuose visuomet siekiama sukurti intrigą nuo pat pradžių ir išlaikyti dėmesį iki pat galo. Šių dienų žiūrovas nori būti nustebintas ir tik jei tai pavyks – jis kūrinį atsimins ir dalinsis juo su kitais“, –dalijosi įžvalgomis p. A. Bechtle.
Šias ir kitas vaizdo klipų kūrimo subtilybes, kurių išmoko dirbdamas tokiose pasaulinio lygio kompanijose kaip Leo Burnett, J. Walter Thompson ir kt., p. A. Bechtle pritaikė ir naujausiame „Viasat“ kalėdiniame klipe “Žiema - šilčiausias metų laikas”, kvepiančiame jaukumu ir šildančia artėjančių švenčių nuotaika.