„Ta reklama yra baisi. Ji žemina moteris, laisvai liejasi keiksmažodžiai. Turiu namuose mažą vaiką. Per „Youtube“ vis eina ta reklama, tuoj vaikas pradės darželyje kartoti tą frazę. „Youtube“ žiūri ir didesni vaikai. Toks turinys turėtų būti n-18, tačiau taip nėra. Tai nėra normalu. Kodėl turime girdėti tokius necenzūrinius žodžius? Ar neturėtų žmonės būti saugomi nuo tokio turinio? Čia klausimas atsakingoms institucijoms ir pačiai įmonei, kuri tokią šlykštynę paleido į eterį. Kokios tos įmonės vertybės? Rašo, kad stato ateities kartoms? Ateities idiotams, besikeikiantiems beraščiams, kurie nėra girdėję apie etiketą? Man toks klausimas kyla“, – „Delfi“ piktinosi skaitytoja Monika.

„Ta reklama man pyktį kelia kaip moteriai, mamai ir apskritai lietuvei. Tegu jie patys eina velniop su savo rusiškais keiksmažodžiais ir marozišku mentalitetu“, – pridūrė ji.


Lietuvos žmogaus teisių centras
teigia, kad įmonės reklama atrodo neprofesionaliai ir kelia klausimų apie darbo kultūrą, kurią ji skatina. „Reklama ne tik neskoninga, bet remiasi žalingais stereotipais: besikeikiantis, karaliaus soste sėdintis vyras ir aplink jį dvi šokančios merginos. Tokia reklama, akivaizdu, nesiekiama pritraukti moterų darbuotojų, nes šios reklamoje – ne potencialios darbuotojos, o pramogos objektai. Tokio pobūdžio reklama ir kartojami stereotipai prisideda prie nuostatų, kad pagrindinis moters tikslas yra gerai atrodyti ir linksminti vyrus. Darbo skelbimuose reikėtų pabrėžti įgūdžius ir profesionalumą, o ne išvaizdą ar šokio gebėjimus. Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad toks naratyvas formuoja ir gana stereotipinį vyriškumo vaizdinį, su kuriuo vyrai nebūtinai nori tapatintis. Naudojant tokią komunikaciją, yra įtvirtinamos žinutės, stereotipiniai vaidmenys, kuriais yra skatinama lyčių nelygybė, o tai galų gale veda diskriminacijos ir smurto link“, – rašoma LŽTC komentare.

Ornelos Ramašauskaitės, Reklamos biuro prezidiumo narės nuomone, ši reklama yra neprofesionalumo ir primityvumo pavyzdys. „Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) paprastai pataria dėl pilkojoje zonoje esančių sprendimų, o šios įmonės pasirinktas komunikavimo būdas tiesiogiai pažeidžia LR Reklamos įstatymą (reklama turi būti padori) ir prieštarauja LiMA Etikos kodeksui, kur minima, kad marketingo komunikacijoje negalima mėgdžioti agresyvaus elgesio, piktnaudžiauti smurto ar agresijos įvaizdžiais, kai tai gali žeisti atskirų asmenų ar jų grupių interesus. Tokie pavyzdžiai dar kartą parodo, jog neseniai įsikūrusio Reklamos biuro veikla yra aktuali. Apmaudu, kad reklamą užsakiusi įmonė ir jos sprendimus įgyvendinę specialistai nesilaiko profesinės etikos. Net ir turint specifinę vyrų tikslinę auditoriją galima kūrybiškiau rinktis išpildymą negu kalėjimo retorika ir vizualika“, – pastebėjo ji.

Ornela Ramašauskaitė

„Delfi“ kreipėsi į bendrovę „KRS“ komentaro, tačiau atsakymo negavo. Gavę jį, publikaciją papildysime.