Kaip pranešime žiniasklaidai teigia bendrovės „Caffeine“ kavos kokybės ir mokymų vadovas Gediminas Sereika, lietuviai jau seniai yra atradę savo individualias kavos gėrimo tradicijas, tačiau per pastaruosius metus mūsų šalies gyventojų kavos vartojimo įpročiai ir norai stipriai pasikeitė, buvo atrasti nauji kavos deriniai.

* Pirmenybė teikiama ekologiškai kavai. Pastebima, kad per pastaruosius metus kavos vartotojai Lietuvoje daugiau dėmesio pradėjo skirti tvarumo klausimams.

„Galime teigti, jog Lietuvoje kavos vartojimo tendencijos, lyginant su laikotarpiu prieš kelerius metus, labai stipriai pasikeitė. Šių dienų kavos mėgėjai pasižymi didesniu sąmoningumu ir atsakingesniu požiūriu į aplinką. Jiems svarbu žinoti, kokią kavą geria bei kaip ji buvo pagaminta, daug dėmesio skiriant ir tvariems sprendimams“, – pasakoja G. Sereika.

* Kava išsinešti – daugkartiniame puodelyje. Kalbant apie kavos pateikimą, šioje srityje 2022-aisiais taip pat buvo pastebėtas esminis pokytis: vis daugiau kavos vartotojų nusprendė atsisakyti plastikinių pakuočių. Lyginant su praėjusiais metais daugiau nei du kartus dažniau klientai ateina turėdami savo puodelį.

„Galime teigti, jog Lietuvoje kavos vartojimo tendencijos, lyginant su laikotarpiu prieš kelerius metus, labai stipriai pasikeitė. Šių dienų kavos mėgėjai pasižymi didesniu sąmoningumu ir atsakingesniu požiūriu į aplinką. Jiems svarbu žinoti, kokią kavą geria bei kaip ji buvo pagaminta, daug dėmesio skiriant ir tvariems sprendimams“, – pasakoja kavinių tinklo „Caffeine“ atstovas.

* Kavai skiriama laiko. 2022-aisiais kavos ekspertai užfiksavo ir augančius klientų skaičius, kurie renkasi kavą ar kitą gėrimą gerti vietoje, o ne pagriebia jį pakeliui į darbą ar susitikimą. Pasak ekspertų, tikėtina, jog pagrindinė šio pasirinkimo priežastis – praėjęs karantino laikotarpis, kurio metu gyventojai pasiilgo gyvo bendravimo ir laiko su artimaisiais ar draugais kavinėse.

* Vis dažniau renkamasis augalinis pienas. G. Sereikos teigimu, jau kelerius metus tarp kavą geriančių mūsų šalies gyventojų pastebimas dar vienas įdomus pasikeitimas: vis daugiau lietuvių renkasi augaliniu pienu ar pienu be laktozės pagardintą kavą.

Nors augalinio pieno kavoje vartojimas dar tikrai nepralenkė ir artimiausiu metu greičiausiai nepralenks kavos su įprastu pienu, augalinės kilmės produktus gyventojai vis dažniau renkasi ir ieškodami naujų skonių, atrasdami savo skoniui artimiausias kavos variacijas. Šiuo metu augalinio pieno alternatyvoms pirmenybę teikia penktadalis klientų, 2019 m. jų buvo vos keli procentai.

* Atrandama kava be kofeino. Po karantino laikotarpio kavinėse klientai taip pat pamažu atranda kavą be kofeino. Anot G. Sereikos, užsienio šalyse, tokiose kaip Didžioji Britanija ar JAV kava be kofeino yra gana dažnas pasirinkimas, tačiau Lietuvoje iki šiol tai buvo retenybė.

„Ir gėrimų su augaliniu pienu, ir kavos be kofeino poreikio augimas Lietuvoje signalizuoja, jog mūsų šalies gyventojai vis labiau įsiklauso į savo individualius poreikius bei atsirenka, kas jų organizmui labiausiai tinka. Dažnai išbandę kavą be kofeino nustemba, kad nejaučia jokio skonio skirtumo“, – dalijasi kavos ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją