Po Japonijos – atėjo laikas Korėjai
„K pop“ kultūra ir viskas, kas su ja susiję, pavyzdžiui, daugybė „Netflix“ turinio, tapo neįtikėtinai populiaru pandemijos laikotarpiu, kai visi buvome priversti ilgą laiką likti namuose. Iki tol Anglijos gyventojų žinios apie Pietų Korėją apsiribojo garsių futbolo žaidėjų, tokių kaip Son Heung-Min ar Park Ji-Sung, žaidžiančių „Premier“ lygoje, pavardėmis, muzikos grupėmis BTS, „Blackpink“ ar fermentuotomis daržovėmis kimči.
Vis tik dabar, atrodo, žmonės domisi ne tik pavieniais elementais, bet bendrai Korėjos kultūra, net kalba“, – sako Lietuvos sostinėje Vilniuje pirmą kartą viešėjęs virtuvės šefas Woongchul Park.
Pasak jo, unikalūs šios kultūros bruožai kitoms tautoms atrodo žavūs.
Woongchul Park taip pat įsitikinęs, kad susidomėjimas šia kultūra – natūralus reiškinys, kuriam atėjo laikas: „Jei virtuvės šefai dar prieš dešimtmetį buvo daugiausiai susidomėję japonų, taip pat tailandiečių ir kinų virtuvėmis, dabar jie ne tik domisi Pietų Korėjos maistu ir ingredientais, bet ir nori daugiau sužinoti apie šios šalies istoriją ir kultūrą.“
Woongchul Park teigimu, sunku išskirti korėjietišką virtuvę reprezentuojančius patiekalus. „Tai sudėtinga, nes korėjietiški patiekalai – tai ne tik maistas. Tai kultūra. Korėjiečiai – glaudžiai bendraujanti visuomenė. Korėjos maisto kultūra – tai, visų pirma, dalinimasis. Ant korėjiečių stalo patiekalai nėra patiekiami vienas po kito. Kiekvienas, sėdintis prie stalo, nevalgo skirtingų patiekalų. Mes dedame viską ant bendro stalo vienu kartu ir dalinamės. Mes dalinamės ne tik maistu. Mes dalinamės viskuo – tiek gerais, tiek blogais dalykais. Toks mūsų mentalitetas“, – sako Pietų Korėjoje gimęs ir augęs virtuvės šefas.
Kas 20 sekundžių Londone parduodama po korėjietišką dešrainį
Vilniuje Woongchul Park kartu su darbo patirties D. Britanijoje, Vokietijoje, taip pat „Michelin“ įvertintuose restoranuose turinčiu virtuvės šefu Tomu Zubinu pristatė profesionaliai virtuvei skirtus Korėjos įkvėptus produktus.
„Kaip rodo Lietuvos gyventojų apklausa, Azijos virtuvę jau žinantys mielai išbandytų ir visame pasaulyje populiarius Korėjos virtuvės patiekalus, tokius kaip korėjietiškai keptas viščiukas, korėjietiškas BBQ, korėjietiškų makaronų dubuo, vadinamas „bowl“, „bulgogi“, „bibimbap“, Seulo burgeriai ir kt. Kiek daugiau nei pusė gyventojų korėjietiškos virtuvės patiekalus rinktųsi pietums, kiek mažiau nei pusė – vakarienei“, – sako Tomas Zubinas.
„Google“ duomenimis, tarp daugiausiai šioje sistemoje ieškomų patiekalų – „bibimbap“. Paieškos „Korėjietiška kepta vištiena šalia manęs“ augimas per paskutinius 5 metus siekia 450 proc. Korėjietiški dešrainiai tampa populiariausiu gatvės maistu, pavyzdžiui, piko metu vienas greito maisto restoranas Soho rajone, Londone, parduoda po korėjietišką dešrainį „K-Dog“ kas 20 sekundžių.
* Sąvoka, apimanti tarp artimų žmonių kylančius mišrius meilės, rūpinimosi ir prieraišumo jausmus.