„Madas“ diktuoja sezonas
„Benedikto turgaus“ direktorė Gražina Balcerienė pastebi, kad kol kas dar šventinė prekyba maisto produktais neprasidėjusi. Tačiau nusiteikimas jai jau prasidės lapkričio mėnesio pabaigoje, kai paprastai ir turgus pasipuošia šventėms, ir prekybininkai pateikia išskirtinius prekių rinkinius.
„O kalbant apie šiandieną galiu pastebėti, kad atėjo citrusinių vaisių sezonas. Žmonės ieško nenupurkštų, ekologiškesnių apelsinų, mandarinų, persimonų ir kt. vaisių. Taip pat pirkėjus domina daržovės – marinuotos, raugintos, tai neabejotinai vienos iš perkamiausių prekių šiuo metu.
Iš mėsos gaminių pirkėjai ieško tiek šviežios, tiek apdirbtos mėsos gaminių. Turguje jau atsirado ančių, kalakutų. Ūkininkai atsargiai vertina galimybes parduoti, tad didelių kiekių nesiveža, tačiau siūlo užsisakyti“, – pasakoja turgaus direktorė.
„O likus porai savaičių iki švenčių pirkėjai jau ims galvoti apie Kalėdas ir užsakys antis, vištas, kiaulienos suktinius. Būna, užsako ir jau iškeptų šių gaminių, kai belieka tik pašildyti“, – pasakoja prekybininkas Ernestas.
Pirkėjų įpročius lemia amžius
Daržovėmis turguje prekiaujantis bendrovės „Garnirija“ įkūrėjas Gintaras Sucila pastebi, kad prekių paklausa priklauso nuo pirkėjų amžiaus.
Iš šviežių daržovių perkamiausios yra aisbergo salotos. O kalbant apie šviežius vaisius – be nuolat populiarumo neprarandančių obuolių šiuo metu stebimas mandarinų pirkimo bumas, įsibėgėja apelsinų, persimonų paklausa. Vynuogės taip pat populiarios, tačiau jų sezonas, pasak ūkininko, jau eina į pabaigą.
Kalėdoms artėjant paprastai išauga pieno, varškės, aliejaus, sviesto pirkimas – visa ko reikia pyragams kepti, šventinio stalo patiekalams ruošti. O štai Naujiesiems artinantis, pastebi Bukaltienė, pirkėjai ieško brandintų gurmaniškų sūrių ir įvairių pagardų prie jų.
Geidžiamiausi – bananai
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė, apžvelgdama praėjusios savaitės pirkėjų pasirinkimą, išskiria du maisto produktus – šviežios lašišos pjausnius (šiam gaminiui buvo taikoma akcija) ir bananus (buvo parduodami be akcijos).
„Tai yra vienos populiariausių prekių mūsų prekybos tinkle. Jei vertintume šviežios žuvies pardavimus, lietuviai per metus daugiausia ir nuperka lašišos. Tad kai šiam produktui yra taikoma akcija – perkama jo tikrai daug. Na o bananai apskritai yra mūsų pirkėjų mylimiausias vaisius. Tad ši prekė visada yra prekybos tinklo perkamiausių produktų sąraše“, – sako tinklo atstovė.
Bananai buvo geidžiamiausi ir kitame prekybos tinkle – „Maxima“. Kaip teigia įmonės pirkimo departamento direktorius Marius Tilmantas, praėjusią savaitę bananams buvo taikomas patrauklus kainos pasiūlymas: „Apskritai bananai yra viena paklausiausių prekių. Čia gana ryškiai atsispindi ir sezoniškumas, pavyzdžiui, žiemą bananų yra nuperkama daugiau, o vasarą didžiausiais jų konkurentais tampa arbūzai.“
Tarp produktų, kuriems nebuvo taikyta akcija, paklausiausias praėjusią savaitę buvo pienas „Farm milk“. „Privačios etiketės pieno produktų linijai „Farm milk“ užtikrinamos vienos žemiausių kainų ir tai lemia pirkėjų pasirinkimą“, – komentuoja M. Tilmantas.