„Top Shop“ parduotuvės siūlytu daiktu susižavėjęs Kazimieras keptuvę įsigijo. Tačiau grįžęs namo pamatė, kad keptuvė netelpa į orkaitę. Vyriškis nieko nelaukęs panoro prekę grąžinti, bet sulaukė atsakymo: „Keptuvė jau naudota. Jos nepriimsime.“
Pasak klaipėdiečio, jo problema nedomino nė vieno - prekybos centro darbuotojai ragino skambinti į informacijos centrą, o šio darbuotojai - kreiptis į Klaipėdos prekybos centro darbuotojus. Kitaip tariant, vyras atsidūrė užburtame rate.
„Skambinau gal 15 kartų. Nebuvo kitos išeities, kaip tik kreiptis į vartotojų teises. Patarė tuos atspaudus nuvalyti ir dar kartą nešti keptuvę atgal į parduotuvę. Tačiau likau nieko nepešęs, toliau ignoravo. Pridėjo, kad prieš perkant keptuvę reikia turėti orkaitės matmenis“, - guodėsi vyriškis.
Po visą savaitę trukusių atkaklių bandymų Kazimieras visgi pasiekė savo - vyrui pinigai buvo grąžinti. Tačiau net ir tada jis itin laimingas nebuvo.
„O kas kompensuos patirtą moralinę žalą? Kiek nervų buvo? Baisu“, - pridėjo Kazimieras.
„Vakarų ekspresui“ paprašius parduotuvę „Top Shop“ pakomentuoti situaciją, sulaukta atsakymo, kad pateikti tokios informacijos negalima.
Pinigus grąžinti privalėjo
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė
Atkreipiame dėmesį, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktus tenkinamas, jeigu daiktai nebuvo naudojami, nesugadinti, išsaugotos jų vartojamosios savybės, daiktai nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis daiktus pirko iš konkretaus pardavėjo. Dažnai vartotojai klaidingai mano, kad panaudojus prekę ir persigalvojus dėl jos reikalingumo, ją galima grąžinti per 14 dienų, todėl pažymime, kad tinkamos kokybės grąžinamos prekės turi būti nenaudotos ir nepraradusios prekinės išvaizdos.
Būtina pažymėti, kad Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte yra numatytas prekių sąrašas, kurios tinkamos kokybės gali būti grąžinamos tik esant pardavėjo sutikimui.
Atsižvelgiant į tai, kad šiuo atveju vartotojo prekė - keptuvė - nepatenka į negrąžinamų prekių sąrašą, ji gali būti grąžinama pardavėjui Civilinio kodekso 6.362 straipsnyje nustatyta tvarka.
Vartotojus raginame pasinaudoti teise prekę apžiūrėti ir pareikalauti, kad pardavėjas, dalyvaujant vartotojui, patikrintų prekę arba pademonstruotų, kaip ją naudoti, jeigu tai įmanoma atsižvelgiant į prekės pobūdį.
Papildomai informuojame, kad grąžinti prekę pageidaujantis vartotojas arba vartotojas, kurio teisės ar teisėti interesai buvo pažeisti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų, juos tenkina iš dalies arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ar jos teritorinius padalinius apskrityse.