Skirtingai nei ankstesni vežėjai, Autobusų parko vairuotojai sodininkus veža tik iki stotelės, esančios prie įvažiavimo į sodų teritoriją. Tad žmonėms su pilnais krepšiais rudeninių gėrybių dabar iki stotelės tenka kulniuoti ir po tris kilometrus. Panevėžio rajono savivaldybė palengvinti gyventojų kančias sutiko su viena sąlyga – kad pati sodininkų bendrija įsirengs dar vieną papildomą autobusų stotelę. Bendrijos pirmininkas Romas Siriūnas teigė, kad nors tokiems darbams dirbti sodininkai neturi kompetencijos, visgi savo lėšomis įrengė stotelę, tačiau autobusai į ją ir toliau neužsuka.
Kaip pasakojo R. Siriūnas, sodininkų vargai prasidėjo dar šį pavasarį, kai į jų sodus keleivius pradėjo vežti jau ne privatūs vežėjai, o Panevėžio autobusų parkas. Iki tol viešasis transportas stodavo ar keleivius paimdavo dviejose vietose – prie pat įvažiavimo į sodus ir jų viduryje. Tačiau Autobusų parko vairuotojai atsisako sustoti viduryje sodų, motyvuodami, kad čia nėra legaliai įrengtos autobusų stotelės.
„Visada čia buvo sustojama, tik gal oficialiai tas nebuvo įteisinta. Pats bendravau su Autobusų parko direktoriumi. Jis aiškino, kad kol Savivaldybė nenustatys tikslių maršrutų ir neatsiras visus reikalavimus atitinkanti stotelė, tol jie čia ir nestos. Bet per visus sodus susidaro kone trys kilometrai – kaip pagyvenusiam žmogui su krepšiais daržovių pasiekti stotelę?“ – piktinosi bendrijos pirmininkas.
Paliko keleivius
R. Siriūno teigimu, kai kurie Autobusų parko vairuotojai geranoriškai toliau paveža senjorus, tačiau yra griežtai besilaikančių įstatymo raidės.
„Kartą skambina moterys, ką joms daryti – autobusas pravažiavo net nesustojęs – nepaėmė žmonių tik todėl, kad jie laukė oficialiai neįteisintoje stotelėje. Bet aš irgi negaliu priversti vairuotojų sustoti, tą gali padaryti tik Panevėžio rajono savivaldybė“, – sakė sodininkų bendrijos pirmininkas.
Jo teigimu, galiausiai sutarta, kad Savivaldybė viena stotele pratęs maršrutą į „Ekrano“ sodus, tačiau patys sodininkai privalantys ją įsirengti. Šiems darbams iš bendrijos biudžeto teko rasti 500 eurų. Seniūnija pasirūpino skaldos užpylimu, o sodininkai pastatė stotelę žymintį ženklą ir reikalingus aukštesnius bortelius, juos užpylė žemėmis.
„Mes net neturime kompetencijos dirbti tokius darbus. Kita vertus, kodėl kas rytą vaikus į mokyklą surenkantis mokyklinis autobusas gali stoti bet kur, o viešasis transportas – jau nebe? Vis dėlto stotelę patys įrengėme, dabar savo darbą turi atlikti Savivaldybė. Tik kažkodėl autobusai vis dar nestoja sodų viduryje“, – stebėjosi R. Siriūnas.
Laukti nenorėjo
Panevėžio seniūnijos seniūnas Saulius Skrebė patvirtino, kad pagal sodininkų bendrijos „Ekranas II“ susitarimą su Panevėžio rajono savivaldybe seniūnija įsipareigojo padaryti įvažiavimą, o bendrija – pastatyti autobusų stotelę žymintį ženklą ir įlipimo peroną. Pasak seniūno, paprastai tokius infrastruktūros objektus kaip autobusų stotelės savo lėšomis įrengia rajono Savivaldybė, tačiau iki šių metų pavasario nebuvo sulaukta prašymų, kad tokia reikalinga.
„Jeigu būtų įrengusi Savivaldybė, visi darbai būtų užtrukę mažiausiai metus – tektų kreiptis į rajono Tarybą finansavimo, tuomet lauktų projekto rengimas, įvairūs derinimai, viešieji pirkimai. Sodininkai, kad būtų greičiau, autobusų stotelę įrengė už savo lėšas“, – aiškino seniūnas.
Jo teigimu, gretimuose „Šilo“ soduose sodininkai labai operatyviai išsprendė šią problemą – stotelėse atsirado net suoliukai, o „Ekrano“ bendrijoje procesas užsitęsė.
„Tik praėjusią savaitę visi numatyti darbai buvo atlikti. Policijos pareigūnai įvertino, kad nors ženklas pastatytas ir ne pagal visus reikalavimus, bet leido eksploatuoti stotelę. O Savivaldybė pažadėjo per savaitę sutvarkyti visus teisinius formalumus“, – kalbėjo S. Skrebė.
Svarbiausia saugumas
Panevėžio rajono savivaldybės Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Neringa Kraujalienė patikino, kad autobusai kitą savaitę jau tikrai kursuos iki sodininkų pageidaujamos stotelės. Tą buvo galima padaryti dar anksčiau, tačiau kai komisija buvo nuvykusi paskutinį kartą patikrinti, ar sodininkų bendrijos įrengta autobusų stotelė atitinka reikalavimus, darbai nebuvo baigti.
„Buvo prašoma papilti skaldos, pastatyti ženklą, bet prieš dvi savaites bendrija dar nebuvo padariusi namų darbų. Kaip sužinojau iš seniūno, dabar trūkumai pašalinti, duotas policijos sutikimas, galėsime oficialiai įteisinti stotelę“, – patikino N. Kraujalienė.
Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys sodininkų jų pageidaujamoje vietoje neišleidžiančius vairuotojus pateisina. Anot jo, privatūs vežėjai keleivius išlaipindavo bet kurioje vietoje, tačiau jų vairuotojai tokios atsakomybės nenori prisiimti.
„Patogumas labai svarbu, tačiau turi būti išlaikytas ir saugumas. Gerai, jeigu viskas sėkmingai, bet, neduok Dieve, keleivis paslysta, griūva ar yra parbloškiamas atvažiuojančios mašinos. Visais tokiais atvejais kaltas liktų autobuso vairuotojas, ne vietoje išleidęs keleivius. Todėl abi pusės turi būti suinteresuotos, kad atsirastų oficiali autobusų stotelė“, – sakė A. Gražys.