Šiais metais, minint 70-ąsias Šiaulių dviračių gamyklos „Baltik vairas“ įkurimo metines, esamiems ir buvusiems darbuotojams bei partneriams organizuojami įvairūs renginiai. Pavyzdžiui, „Baltik vairas“ darbuotojai visus metus lankosi „Aušros“ muziejaus padalinyje Dviračių muziejuje, o muziejininkai vasarą lankėsi dviračių gamykloje, kur iš arti pamatė, kaip vyksta darbai ir pagaminami nauji modernūs dviračiai, rašoma pranešime spaudai.

Jubiliejaus proga „Baltik vairas“ iniciatyva buvo parengta paroda „Šiaulių dviračių gamyklai – 70!“, prie kurios įgyvendinimo prisidėjo ir „Aušros“ muziejus. Įdomu tai, kad paroda yra parengta dviem egzemplioriais, tad ją gali išvysti ir besilankantys dviračių gamykloje, ir Dviračių muziejuje.

1948 m. gruodį buvo įkurta valstybinė Šiaulių dviračių gamykla. Nuo 1964 m. gamykla išplėtė savo veiklą, tapo Šiaulių dviračių ir variklių gamykla bei gavo „Vairo“ pavadinimą. 1993 m. gamyklą įsigijo vokiečių įmonė „Panther International GmbH“. Tų pačių metų gruodžio mėn. įmonė reorganizuota į dvi savarankiškas įmones: „Šiaulių Vairą“, gaminusią vidaus degimo variklius, ir „Baltik vairą“, plėtojusią dviračių gamybą.

Nuo 1949-ųjų pradėti įgyvendinti gamyklos plėtros ir pritaikymo dviračių, o vėliau ir variklių, gamybai darbai. Iki 1990-ųjų buvo įrengti 4 modernūs gamyklos korpusai.

Šiaulių dviračių gamykla nuo įsikūrimo pradžios nuolat rūpinosi gamybos įrenginių modernizacija. Gamybai įsibėgėjus, buvo įsigyta nemažai naujų įrenginių iš Lietuvos ir kitų šalių. Nuo 1955 m. ypač pradėta rūpintis gamybos našumu, tad daug dėmesio buvo skirta jos mechanizacijai ir automatizacijai. Iki 1960 m. pereita prie dviračių surinkimo ant konvejerio su mechanizuotu detalių padavimu ir surinktų dviračių transportavimu į sandėlį. Pradėta mechanizuotai dažyti, lakuoti ir džiovinti dviračių dalis, atlikti detalių šlifavimo ir poliravimo, nikeliavimo ir kt. darbus. Dviračių gamybos ir surinkimo technologijos buvo vis tobulinamos. Vėliau buvo pereita prie kompiuterizuotų procesų. 2013 m. gamyklą įsigijus privatiems investuotojams iš Danijos, gamykloje pradėtas gamybos proceso reorganizavimas, diegiamos naujausios technologijos, siekiama aukščiausių kokybės standartų.

1949 m. buvo patvirtinta planinė užduotis gamyklos projektavimui – numatyta pagaminti 90 000 vyriškų ir 10 000 moteriškų dviračių. 1950 m. gamyklos administracija gavo pasiūlymą pasiruošti dviračių paaugliams gamybai. 1951 m. kovo 21 d. pagaminta pirmoji dviračių „Ereliukas“ V-72 partija. 1960 m. kovo 23 d. buvo pagamintas milijonasis „Ereliukas“, o 1984 m. gegužės mėn. jų buvo pagaminta jau 10 000 000.

Dviračių muziejus // R. Parafinavičiaus nuotr.

1951 m. pradėti gaminti „Ereliukai“ buvo skirti berniukams, tad 1952 m. buvo pradėta dviračių „Kregždutė“ V-82, skirtų mergaitėms, gamyba. 1961–1966 m. buvo gaminami dviračiai „Vėjelis“ V–75 ir „Bitutė“ V–85. 1974–1975 m. rinkoje pasirodė universalus dviratis „Vyturėlis“. 1978 m. suprojektuotas sudedamas dviratis 175-811 „Venta“ ir sukurtas dviratis „Katamaranas“, skirtas pramogoms. Nuo 1979-ųjų pradėtas gaminti universalus dviratis „Dubysa“, nuo 1983 m. – universalus dviratis su perskiriamu rėmu „Venta“. 1993 m. gamyklai tapus vokiečių įmonės dalimi, pradėta plėtoti naują strategiją – dviračiai gaminami privačių prekių ženklų savininkams. Tais pačiais metais ir pasirodė pirmoji „Panther“ dviračių partija. 2014 m. jau buvo pagaminta 1700 modelių, apie 50 skirtingų prekės ženklų dviračių. Dabar per metus „Baltik Vairas“ pagamina apie 350 tūkst. dviračių. Gamykla pradėjo plėtoti ir naujo tipo dviračių – e-dviračių (dviračių, turinčių elektrinius variklius) – produkciją, siekia gerinti jų kokybę ir novatoriškumą.

Vienos didžiausių Šiaulių regiono pramonės įmonių veiklos kryptis – dviračių komponentų dažymas, dekoravimas ir dviračių surinkimas. „Baltik vairas“ gamina dviračius miestui (City), kelionėms (Trekking), kalnų, vaikiškus dviračius, o taip pat elektrinius (e-bike) dviračius bei specialios paskirties dviračius (tandemus, triračius ledams, pramonėje naudojamus dviračius ir pan.). Kiekvieną sezoną įmonėje pagaminama apie 1 700 skirtingų modelių. Baltijos šalyse lieka tik apie 2 proc. gaminių.

Per metus pagaminama iki 300 tūkst. dviračių, kurie eksportuojami į 15 šalių. Pagrindinė „Baltik vairas“ rinka – Vakarų Europos šalys: Vokietija, Danija, Olandija, Šveicarija, Švedija, Suomija, Belgija ir Austrija.

„Baltik vairas“ gaminių atitiktis Europos Sąjungos standartams ir kitiems saugumo reikalavimams tikrinama specialiose bandymų laboratorijose. Įmonėje veikia kokybės kontrolės padalinys, kuris užtikrina aukščiausią dviračių surinkimo ir dažymo kokybę. Priklausomai nuo sezoninio gamybos apkrovimo lygio įmonėje dirba iki 600 darbuotojų. Nuolatinis darbuotojų skaičius yra 500.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)