Buvęs pirmasis didžiausio pasaulyje socialinio tinklo monetizacijos direktorius kaltina „Facebook” pelnymusi iš visuomenės skaldymo ir klaidinančios informacijos sklaidos, panašiai kaip iš priklausomų nuo cigarečių asmenų pelnosi tabako kompanijos. Būtent tokį komentarą JAV kongresmenams pateikė Tim Kendall per ketvirtadienį vykusį svarstymą, kuriame nagrinėjama, ar socialiniai tinklai neradikalizuoja amerikiečių. Pasak jo, nepaisant to, jog Silicio slėnio vadovai turėjo gerų intencijų, jų produktai tapo rimta grėsme.
Kendall „Facebook” dirbo 2006–2010 metais – dar gerokai prieš platformai tampant dezinformacijos ir privatumo skandalų židiniu, stipriai išdidėjusiu per 2016 metų JAV prezidento rinkimus.
Buvęs darbuotojas teigė besigailįs padėjęs „Facebook” sukurti verslo modelį, siekiantį sutraukti kaip įmanoma daugiau vartotojo dėmesio ir jį vėliau paversti pelnu iš reklamos. Pasak jo, socialinis tinklas sukūrė tokius algoritmus, kurie prikausto kiekvieną vartotoją itin įtraukiančiu turiniu, tokiu kaip klaidinančios naujienos ir konspiracijos teorijos, o tai vėliau priverčia žmones atitrūkti nuo realybės, kursto nesantaiką ir skaldo visuomenę.
„Facebook” atstovai kol kas nepakomentavo buvusio direktoriaus pasisakymo, tačiau beveik nėra abejonės, jog šiuos komentarus bus bandoma paneigti. Nepaisant kompanijos teiginių apie nuolatinę turinio peržiūrą, taisykles pažeidžiančių įrašų pašalinimą ir bandymą užtikrinti žodžio laisvę, socialinis tinklas pastaruoju metu sulaukia kaltinimų tyčiniu vangumu, stabdant klaidingos informacijos sklaidą ir neapykantos kurstymą, susijusį su „Black Lives Matters” protestais ir artėjančiais JAV prezidento rinkimais.
Kendall JAV įstatymų kūrėjams siūlo problemą spręsti kišantis į „Facebook” reguliavimą, kadangi ši socialinė platforma yra neįgali to atlikti savarankiškai. Buvęs vadovas taip pat pirštu bedė į „Facebook” turinio moderacijos spragas, leidžiančias blogų kėslų turintiems asmenims lengvai praeiti informacijos filtrus. „Akivaizdu, kad [platformoje] negalite kurstyti smurto. Bet jūs galite meluoti ir kurstyti neapykantą. Ir visi žinome, kad tai vedą į smurtą. [Už tai] nėra jokios atskaitomybės”, – teigia buvęs „Facebook” turinio monetizacijos direktorius Tim Kendall.
Įdomus faktas yra tai, kad Tim Kendall šiuo metu vadovauja kompanijai, sukūrusiai „Moment” aplikaciją, kuri skirta geriau kontroliuoti, kiek laiko praleidžiame naudodamiesi išmaniuoju telefonu. Verslininkas taip pat filmavosi milžiniško populiarumo per pastarąsias dienas sulaukusioje „Netflix” dokumentikoje „The Social Dilemma”, kurioje negarinėjama tamsioji socialinių tinklų pusė.