DI gundymai optimistų ir pesimistų akimis
Švietimas yra geras pavyzdys, kaip bandoma apriboti vis labiau ryškėjantį neigiamą naujųjų medijų ir DI technologijų poveikį vaikų smegenims, o sykiu ir sąmonės veiklai, tačiau, pavyzdžiui, aukštųjų mokyklų valdymas vis labiau perleidžiamas kompiuterinei debesijai, kuri jau prižiūri kiekvieno studento mokymąsi, patarinėdama, kaip kreipti jo mąstymą reikiama linkme pagal tam tikrus ideologinius, pastaruoju metu – liberalleftistinius šablonus, atsižvelgiant į duomenis, apie konkretų asmenį surinktus iš internetinės erdvės ir atitinkamai apdorotus. Veiksmingi ir naudingi žmogaus kuriami įrankiai pavergia jį patį – antai šiuo metu niekas nebeįsivaizduoja gyvenimo be automobilių, be lėktuvų, perleidžiamų DI valdymui. Ką jau kalbėti apie kitokias gyvenimą lengvinančias, egzistencijos trukmę ilginančias mašinas bei technologijas. Kol kas regime spartų DI skverbimąsi, nepaisant įvairiausių perspėjimų apie galimas tokios plėtros ir masinio DI taikymo grėsmes, juolab aiškinimų, esą pats dirbtinis intelektas yra esminis egzistencinis iššūkis, kurio atremti žmonija nebeturės ar jau nebeturi jokių galimybių.