Užbėgant įvykiams už akių, iš vienos pusės tai yra labai gerai, nes tokių žaidimų visada trūksta ir naujos „Sony“ konsolės starto proga yra palankus metas tokiam žaidimui pasirodyti. Iš kitos pusės, šis žaidimas yra tiek kanoniškas ir kurtas prisilaikant platformerių žanro, kad daugelis dalykų bus arba matyti bei įkvėpti kitų šio žanro žaidimų, arba labai paprasti ir lengvai užmirštami. Bet ieškantiems tobulo žaidimo visai šeimai, „Sackboy“ šiuo metu yra geriausias pasirinkimas.

Taigi, kas yra „Sackboy“? Tai – tipinis žaidimų „LittleBigPlanet“ herojus, tačiau šį kartą jam tenka neeilinė ir pavojinga misija – išgelbėti savo gražųjį pasaulį nuo gana banalaus piktadario Vekso. Veksas, per daug nesistengdamas ir kartais net nuobodžiaudamas, turi planą viską užgrobti, naikinti bei valdyti, o mes, kartu su „Sackboy“, turime užkirsti tam kelią. Tradiciškai, kas ir būdinga tokio žanro žaidimams, turime keliauti per skirtingus pasaulius – jų, beje, čia yra penki – įveikti juose randamus lygius, nugalėti tų pasaulių bosus ir tokiu būdu pereiti žaidimą.

Kas vyksta pačiuose lygiuose? Dažniausiai – pakankamai neįpareigojantis, dėsningai sunkėjantis ir gana nuotaikingas žaismas. Valdydami „Sackboy“, turėsime tyrinėti kiekvieną lygį, įveikti priešus bei surinkti visus lygyje išmėtytus rutulius. Jie svarbūs, nes tik surinkus pakankamą jų kiekį galėsime atrakinti tolesnius lygius bei kiekvieno pasaulio bosus. Smagu tai, kad nors lygiai patys ilgainiui pasiduoda monotonijai ir pradeda kartotis, kūrėjai vis ieško ir randa būdų kaip sudominti žaidėją. Kartais tai lemia skirtingos bei naujos galios, kartais – lygių mechanikos. Pavyzdžiui, vienur galėsime prasiskinti kelią mėtydami bumerangą, kitur teks skraidyti su kosminiu kostiumu, o bus ir lygių, kur, įlipę į geltoną lipnų skystį, galėsime bėgioti sienomis ar net lubomis.

Norintiems iššūkių ar sudėtingesnių lygių, galima bandyti pilnai pereiti vėlesnius žaidimo lygius nė karto nežuvus arba gauti už kiekvieną lygį auksinį įvertinimą. Tai – tikrai rimtas ir nemažai pastangų pareikalausiantis iššūkis. Taip pat bežaisdami atrakinsime trumpus, bet vien iš kliūčių ruožo parengtus lygius, kuriuos reikės pereiti kuo greičiau. Kuo geresnis mūsų laikas juose – tuo didesnė tikimybė pelnyti aukso taurę.

Bene didžiausias šio žaidimo išskirtinumas, kur kūrėjai, galima sakyti, atkapstė dar neatrastą aukso gyslą ar iš naujo išrado dviratį – muzikiniai lygiai. Ir ne, tai nėra tokie lygiai, kur mes kažką turime daryti į ritmą, veikiau pagal muziką ar net žinomas dainas juda bei keičiasi pats pasaulis ir jame esantys priešai. Taip sukuriamas įspūdis, kad mes esame atsidūrę dainoje. Gaila, tokių lygių nėra labai daug, bet tie, kurie yra – labai įsimintini. Pavyzdžiui, bus lygių, kuriuose klausysimės legendinio David Bowie arba atlikėjos Britney Spears. Šiuos lygius norėsis sužaisti vėl ir vėl.

Kita vertus, lygiai kaip muzikiniais lygiais „Sackboy“ išsiskiria iš kitų žaidimų, yra tokių lygių, atkarpų ar sprendimų, kur žaidimas atrodo tiesiog kaip senas, gana vidutinis ir įprastas platformeris. Pavyzdžiui, visai neįsimintinos kai kurios bosų kovos, kurios, atrodo, čia yra vien tam, kad būtų arba lygių dalys, kurios paremtos gana pigiomis kliūtimis bei jų įveikimu. Gana atsibodę yra ir slenkantys lygiai, kur, pavyzdžiui, mums už nugarų juda lazerinė siena ir turime paskubėti. Tokių lygių, jei žaidžiate platformerius, tikriausiai jau perėjote šimtus, tad smagu, kai kūrėjai arba juos pateikia naujai, arba vietoje jų pasiūlo ką nors naujo. Gaila, bet „Sackboy“, atrodo, gana dažnai nueina tiesiausiu keliu ir tiesiog pasitelkia gerai žinomas bei išbandytas klišes.

Kita vertus, dar vienas dalykas, už kurį tiesiog negali nemėgti naujojo „Sackboy“, yra galimybė žaisti dviem. Šis aspektas, beje, labiausiai ir nulemia „Sackboy“ nepamainomumą ieškant tobulo žaidimo visai šeimai. Daugeliui, kas mėgsta žaidimus poroje, šis aspektas taip pat nusvers visus kitus minusus ar žaidimo trūkumus. Kol kas nėra galimybės žaisti vieniems su kitais internetu, bet kuo puikiausiai veikia kelių žaidėjų režimas žaidžiant ta pačia konsole. „Sackboy“ netgi siūlo visiškai atskirus lygius, subalansuotus dviem žaidėjams ir kurių žaidžiant vienam net negalima įsijungti. Šiuose lygiuose smagiai testuojamas dviejų žaidėjų gebėjimas žaisti ir mąstyti išvien, bet lygiai taip pat smagu dviese žaisti ir įprastus lygius.

Džiugina ir dviem žaidėjams suteikiamos galimybės bendrauti tarpusavyje. Pavyzdžiui, vienas žaidėjas kitą gali pakelti ir pašokęs užmesti ant aukščiau esančios platformos arba vienas gali ristis, o kitas – užšokti ant jo ir t. t. Interakcijos tarp abiejų žaidėjų išvystytos tiek, kad net įveikus lygį vienas žaidėjas iš kito gali atimti pergalės trofėjų arba suduoti juo mažiau taškų surinkusiam žaidėjui. Tad jei norite, kad viena konsole galėtų žaisti du vaikai arba ieškote neįpareigojančio žaidimo, kurį su vaikais galėtumėte žaisti patys, „Sackboy“ tikrai yra subalansuotas būtent tokiam tikslui.

Galiausiai, žaidimas nustebina ir plačia galimybė keisti savo veikėjo aprangą, rūbų ir paties personažo detales ar pirkti visus atskirus kostiumus. Jų čia tikrai labai daug, todėl būtent ši veikla neprailgsta ir neatsibosta viso žaidimo metu. Žaidimo lygiuose, dažnai kiek sudėtingiau pasiekiamose jų vietose, galėsime rasti ir atrakinti naujas aprangos detales mūsų veikėjui, o žaidimą įpusėję jau turėsime krūvą absurdiškiausių bei juokingiausių kostiumų.

Taigi, ar verta pirkti „Sackboy“, ar šis žaidimas ne visiems? Kalbant atvirai, būtent šio, platformerių žanro atstovų yra ir geresnių, užtenka vien pasižiūrėti į pastarųjų metų „Nintendo“ kurtus žaidimus. Bet žinant, kad „PlayStation 5“ tik ką startavo, šis žaidimas yra vienintelis tokio lygio platformeris šiai konsolei. Beje, nieko panašaus, bent kol kas, neturės ir „Xbox Series X“ savininkai. Tad „Sackboy“ ne tik turėtų įtraukti platformerių mėgėjus, bet ir patiks mėgstantiems žaisti dviese ar tiems, kurie nori lengvos atgaivos po intensyvaus „Demon‘s Souls“. Na, o jei jūs tiesiog ieškote nepamainomo žaidimo visai šeimai – savo paieškas galite tikrai ramiai užbaigti įsigydami „Sackboy“.

Žaidimo įvertinimas balais: 8/10

Žaidimo kodą apžvalgai suteikė jo leidėjas „PlayStation Studios“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)