Interneto parduotuvės imasi įvairių manipuliacinių strategijų, kad paskatintų pirkėjus įsigyti kuo daugiau prekių. Tai visokie psichologiniai triukai, vadinami „dark patterns“ (liet. „tamsūs modeliai“). Šie modeliai veikia vartotojus nejučia. Pasitelkiamos psichologinės taktikos, kurios yra mažiau akivaizdžios, todėl jie atrodo „tamsūs“ ar slapti. Tai tokie manipuliaciniai dizaino sprendimai, kurie sąmoningai sukuriami taip, kad paveiktų vartotojus ir jie nusipirktų tai, ko įprastomis sąlygomis net nesugalvotų įsigyti. Taip internetinės parduotuvės didina savo pelną.
Šie modeliai gali būti nepastebimi ir netgi klaidinantys. Terminą pirmą kartą 2010 metais pavartojo dizaineris Harry Brignull. Jis norėjo atkreipti dėmesį į nesąžiningai sukurtą dizainą. Kita vertus, tai yra visiškai teisėta praktika, kuri traktuojama tiesiog kaip reklaminis triukas, o ne apgavystė. Taigi patys pirkėjai turi būti budrūs.