Prieš porą dienų didmiesčių prekybos tinkluose apsilankę „Forbes“ korespondentai, aptiko tuščias lentynas, kurios skirtos moteriškoms higienos prekėms.
„Ryte buvo pilna ekspozicija, bet tada iškart viską nupirko. Moterys iš karto paima 20, 30 pakuočių“, – pasakojo parduotuvių „Vaivorykštės šypsena“ darbuotojai. Įklotai baigėsi ir kitose parduotuvėse. „Baigėsi, o kada bus, dar nežinia. Viską išpirko“, – pasakojo prekybos centro darbuotojai.
Kodėl kilo problemų?
„Greičiausiai kalbame apie veiksnių derinį: skubotą vartotojų paklausą nuvertėjus rubliui, logistikos problemas, mažmenininkų ir tiekėjų kainų peržiūrą“, – sakė Michailas Burmistrovas, Infoline-Analytics generalinis direktorius. Jo nuomone, moterys tiesiog neturi pasirinkimo, yra priverstos pirkti iš anksto, nenori permokėti ir patiria diskomfortą dėl stygiaus, juolab kad higienos prekių galima nusipirkti ateičiai, nes jos neturi galiojimo termino.
Anot pašnekovo, pagrindinės problemos užsienio įmonėms dabar yra dėl logistikos. „Pasienyje yra blokuojamos importuojamos prekės. Tonos prekių nenaudojamos, o transporto įmonės atsisako dirbti net su tarptautinių korporacijų atstovybėmis Rusijoje. Reikia laiko ieškoti naujų būdų“, – sakė M. Burmistrovas.
Kainos taip pat kyla
Pasaulinės gamybos įmonės jau pranešė tiekėjams apie kainų padidėjimą. Rašoma, kad viena didžiausių buitinės chemijos ir higienos prekių gamintojų (prekių ženklai Always, Pampers, Gillette) „Procter & Gamble“ pardavimo kainas kelia vidutiniškai 43 proc.
„Dėl nestabilios situacijos Rusijos rinkoje, precendento neturinčių sunkumų tiekimo grandinėje, ženkliai pabrangusių transportavimo paslaugų, žaliavų ir medžiagų gamybai bei užsienio valiutų kursų įtakos P&G koreguoja pardavimo kainas mažmenininkams. ir platintojams“, – sakė „Procter & Gamble“ spaudos atstovai.
Prekybininkai Rusijoje tikina, kad higieninių įklotų ir kitų moteriškos higienos prekių trūkumas yra laikinas ir jau yra idėjų, kaip lentynas papildyti. „Mūsų tinklas turi pakankamai atsargų, jau pertvarkome vidinę logistiką, kad galėtume neatsilikti nuo parduotuvių asortimento papildymo. Artimiausiais mėnesiais savo klientams pateiksime tokį asortimentą, prie kurio jie yra įpratę“, – sakė vienas iš pašnekovų.
„Forbes“ šaltiniai patvirtino, kad atsargų dar yra. „Prekės yra sandėlyje, atsargos yra beveik 60 dienų į priekį. Tiesiog nebuvome pasiruošę tokiai paklausai“, – sako kitas.