Himbos genties vyrams yra įprasta savo žmonas pasiūlyti svečiams.
Ši mainų žmonomis tradicija vietos kalba vadinama „okujepisa omukazendu“ ir tiesiog reiškia „žmonos pasiūlymą svečiui“. Pusiau klajokliškoje gentyje, gyvenančioje šiaurinėje Namibijos dalyje, Pietvakarių Afrikoje, ji gyvuoja jau šimtmečius. Pagal šios genties kultūrą vyras leidžia savo žmonai permiegoti su svečiu vyru, ir tai laikoma paslaugumo išraiška, rašo mirror.co.uk.
Teigiama, kad ši tradicija, kuri laikoma „visiškai skirtinga nuo vakarietiškos kultūros“, yra šilto priėmimo ženklas ir simbolizuoja draugystę. Himbos genties atstovams tai yra visiškai sveikas poelgis, kuris net padeda išvengti seksualinio pavydo, galinčio ištikti tradicines santuokas.
Apie šį paprotį pasakojama viename „African History TV“ dokumentiniame filme: „Himbos žmonės mano, kad žmonos „paskolinimas“ svečiui, kad jis su ja pasimylėtų, yra aukščiausia svetingumo forma“. Vaizdo įraše teigiama, kad tai, kas vienur yra tabu, kitur gali būti „sveikintina idėja“, ir tai padeda išryškinti skirtumą tarp vakarietiškų kultūrų ir senovinių Afrikos genčių požiūrio į santuoką bei moralę.
Dokumentiniame filme toliau sakoma: „Himbos gentyje apsikeitimo žmonomis tradicija praktikuojama jau daugelį amžių... dar prieš civilizaciją. Pagal šią šimtmečių tradiciją vyras gali leisti savo žmonai permiegoti su bet kuriuo vyru, norinčiu pernakvoti jų namuose. Kol svečias maloniai leidžia laiką su žmona, vyras miega kitame kambaryje.“
Himbos genčiai priklauso apie 50 tūkst. žmonių ir viena nedidelė grupė, vadinama OvaHimba. Visi gentainiai laikosi tradicinio medžiotojų ir rinkėjų gyvenimo būdo, kuris nesikeitė per dešimtis tūkstančių metų, pažymi „Daily Star“. Šios genties vyrai paprastai turi po dvi žmonas, ir vienos tiriamųjų grupės genetiniai tyrimai parodė, kad daugiau kaip 70 proc. himbos genties atstovų augina bent vieną vaiką, kurio tėvas yra kitas vyras.
Himbos gentyje moterys turi daug pareigų ir jos paprastai atlieka daugiau darbų nei vyrai ir berniukai: prižiūri gyvulius, tvarko tradicinius raudono molio namus, gamina maistą, valo ir augina vaikus. Tačiau himbos moterys gali nesunkiai išsiskirti, ir skyrybos nėra neįprastos, pažymima filme. „Gimdymas ne santuokoje arba nesantuokiniai ryšiai nelaikomi didele problema“, – priduriama jame.
Tačiau šiam senoviniam gyvenimo būdui gresia pavojus, nes Namibijoje vis labiau plinta Vakarų įtaka. Vienas himbos vyras, Owenas Kataparo, BBC sakė: „Kai už kaimo ribų pasirodau su tradiciniais drabužiais, sulaukiu keistų žvilgsnių.“ Jis teigė, kad aplinkiniai į jį žiūri rimčiau, jei jis dėvi vakarietiškus drabužius.
Jis apgailestauja, kad daugelis jaunų himbos vaikinų neatlaiko modernesnio gyvenimo būdo įtakos. „Daug vaikinų palieka kaimą ir išvyksta į miestą ieškoti darbo, – tęsė jis. – Kai kurie vaikinai susiranda darbą, kai kuriems to padaryti nepavyksta, ir tuomet kai kurie nusprendžia vartoti alkoholį. Galiausiai jie sugriauna savo gyvenimą.“