Šalia „HomeLike“ viešbučio Mihoelsa ir Rygos gatvių sankirtoje įrengtas neįprastas prekių pardavimo aparatas. Iš pradžių galėtų pasirodyti, kad čia turėtų būti užkandžių, gėrimų ar higienos prekių. Tačiau priėjus arčiau mus pasitiko staigmena – visą parą veikiantis keramikos, juvelyrikos ir kitų meno dirbinių automatinis pardavimo kioskelis „SANRI AAATR BOX“.

Daugpilis

Čia galima rasti Daugpilyje gyvenančios ir kuriančios menininkės Sandros Poplavskos-Rimicānes kūrinių. Tenka pripažinti, kad tokios staigmenos pačiame Daugpilio centre nesitikėjome.

Tai buvo taip žavinga, kad įsigijome keletą čia parduodamų keramikos dirbinių, kurie kainavo po 12 eurų. O kaip tai veikia, galite pamatyti vaizdo siužete.

Įdomi patirtis ir viešbutyje

Naktį praleidome „HomeLike“ viešbutyje (Mihoelsa g. 66), kuris įsikūręs renovuotame 20 a. pradžioje statytame name. Tad, jei norite patirti keistą, bet įsimintiną pojūtį, galite šiame viešbutyje praleisti naktį – čia rasite kambarių, kurie mūsų nuostabai, buvo apšviesti mėlyna neonine šviesa.

Dvi naktys tokiame viešbutyje savaitgalį kainuoja apie 150 eurų. Neslėpsime – kambarių interjere parinktas unikalus, ilgai išliekantis atmintyje.

Daugpilis

Po nakties viešbutyje nuo pat ryto pasileidome į pažintį su Daugpilio istorija. Įsitikinome, jog vos 25 km nuo Lietuvos sienos nutolęs Daugpilis yra istorinis Latgalės meno ir keramikos amatų centras. Tai liudija menui šiame mieste skiriamas ypatingas dėmesys. Vienintelėje Rytų Europoje beveik be pakitimų išlikusioje 19 amžiaus pradžios tvirtovėje – tarsi miestas mieste. Čia už tvirto mūro sienų – ne tik turistiniai objektai ir muziejai, bet ir gyvenamieji namai, paslaugų centrai (Nikolaja g. 5).

Daugpilio (anksčiau žinomo kaip Dinaburgo) tvirtovė yra žymiausias Daugpilio kultūrinis – istorinis paminklas, o taip pat – vienas miesto simbolių.

Ši tvirtovė pradėta statyti ruošiantis Napoleono puolimui, o 1812 metais dar nebaigta tvirtovė sėkmingai atlaikė ugnies krikštą, atrėmusi pirmuosius Napoleno armijos puolimus.
19 amžiaus antroje pusėje Daugpilio tvirtovė tapo nebetinkama gynybai dėl savo pasenusių technologinių sprendimų, tačiau išliko kaip paskutinė pastatyta bastioninio tipo tvirtovė Europoje.

Karui statyta, menui pritaikyta

Daugpilio tvirtovės Arsenalo pastate yra įkurtas Daugpilio Marko Rothko meno centras. Tai vienintelė vieta Rytų Europoje, kur galima susipažinti su pasaulyje garsaus dailininko, abstraktaus ekspresionizmo pradininko Marko Rothko originaliai kūriniais.

Marko Rothko meno centre įkurtos ir patalpos menininkų stovykloms ir rezidencijoms, kurios naudojamos iš užsienio ar kitų Latvijos vietų atvykusiems meno kūrėjams.

Daugpilis

Čia pat maloniai nustebino ne tik originalių M. Rothko darbų kolekcija, bet ir keramikos, porceliano dirbinių ekspozicijos. Bene labiausiai nudžiugino ir mūsų tautietės menininkės, keramikės Eglės Einikytės-Narkevičienės darbų ekspozicija „ONE SIZE“.

Tvirtovės teritorijoje veikia ir privati medicinos istorijos ekspozicija, medicinos ir sveikatingumo reikmenų kolekcija.

Sveikatai pataisyti – poilsis gamtoje

Daugpilio miestas apsuptas gražios, natūralios ir švarios gamtos. Po kultūros ir meno vizito miesto centre nuvykome pažiūrėti, kaip atrodo poilsis gamtoje šalia Stropų ežero. Šis vandens telkinys – didžiausias mieste, vasaros sezonu pritraukiantis poilsiautojus, mat centriniame jo paplūdimyje plevėsuoja Mėlynoji vėliava, skiriama už vandens kokybės, aplinkosaugos ir išvystytos infrastruktūros reikalavimų atitikimą.

Daugpilis

Šalia ežero veikia kempingas „Chill&Grill“ ir vienas iš penkių Latvijoje įrengtų nuotykių parkų „Tarzans“ (Dzintaru g. 74).

Jei norisi daugiau ramybės gamtoje, pravėdinti galvą ir mintis galima aplink ežerą esančiame Stropų miške, aktyvaus poilsio ir sporto trasoje.

Lielbornes dvaras

Vietinė virtuvė – lyg namuose. O gal net geriau?

Pasivaikščiojimus aplink ežerą vainikavo vietos gyventojų rekomenduota vieta papietauti atokiame dvare šalia Daugpilio. Ir taip, dėl tokio maisto ir aplinkos verta pavažiuoti šiek tiek į Rytus nuo šio istorinio miesto.

Ant Dauguvos upės slėnio įsikūręs šiuo metu atnaujinamas Lielbornes dvaras – vieta, kurioje būti jauku, dvariška, tačiau be jokios pompastikos. Be to, čia yra ir viešbutis, norintiems praleisti savo atostogas gamtos apsuptyje, tačiau dvariškoje aplinkoje. Kambarių kainos - nuo 60 iki 220 eurų, priklausomai nuo asmenų skaičiaus ir metų laiko.

Lielbornes dvaras

Čia mus pasitiko dvaru ir jo virtuve besirūpinanti savininkė Nora Poiša. Anot jos, istorinis dvaras tik atgimsta, o čia atvykstantys gali stebėti, kaip per laiką kinta aplinka.

Daugpilis

Pietums Nora pasiūlė nuostabų vietinės veršienos troškinį su šviežiomis daržovėmis, taip pat naminio limonado, o desertui – ledų ir puikios kavos.

Maistas čia – natūralus, paprastas, labai skanus ir kokybiškas, primenantis namų jaukumą. O gal net ir geriau? Nuvykite ir patirkite tai patys.

Ir česnakų karalystė

Turtinga savo kultūra, istorija ir kulinarija Latgalė stebina kiekviename žingsnyje. Kelionės šiame Latvijos krašte pabaigoje apsilankėme tikrų tikriausioje česnakų karalystėje, kurią įkūrė Viola ir Māris Reinholdi.

Daugpilis

Jų pačių rankomis sukurtame česnakų ūkyje gaminama įvairiausių rūšių česnakų užtepėlių, specialių užkandžių ir net česnakų skonio saldumynų – ledinukų ir net guminukų. Svečių visuomet laukiantys patys šeimininkai aprodė, kaip gaminami šie tradiciniu Latvijos kulinarinio paveldo simboliu pažymėti produktai iš česnakų, taip pat galima užsisakyti ir degustaciją, įsigyti vietinės česnakų produkcijos. Degustacija vienam asmeniui kainuoja 2,5 euro.

Po tokios stiprios patirties česnakus tikriausiai pamiltų net ir jų nemėgstantys.

Daugpilio apylinkės ir Latgalės žemės turi ką parodyti ir papasakoti. Ir moka maloniai nustebinti.