„Gero miego laboratorija“ – projektas atrakcija

Praėjusių metų rugsėjo ir spalio mėnesiais IKEA 10 darbuotojų pakvietė dalyvauti bandomajame gero miego programos projekte.

Kiekvienas projekto dalyvis nemokamai gavo miegui reikalingų daiktų rinkinius: ergonomiškas pagalves, užklotus, čiužinio apsaugas ir kt. Visi išklausė miego ekspertės gydytojos neurologės Ramintos Masaitienės paskaitą, konsultavosi su ja individualiai dėl savo miego įpročių ir iššūkių, siekė laikytis gero miego taisyklių. Ne tik dėl to, kad pagerintų savijautą, bet ir kad galėtų iš asmeninės patirties patarti pirkėjams. Kiekvienas dalyvis savo potyriais bei išbandytų IKEA prekių vertinimais pasidalijo IKEA interneto svetainėje ir asmeninėse socialinių tinklų paskyrose.

Projekte sudalyvavusi pardavėja-konsultantė Janina Kartanovičienė neslepia gerų emocijų ir tikina – tokia asmeninė patirtis suteikė galimybę kitomis akimis pažvelgti į pačius produktus ir pirkėjų poreikius.

„Gero miego laboratorijos“ projektas buvo labai naudingas ir man asmeniškai. Sužinojau, kaip miegoti, kad išsimiegočiau ir dieną puikiai jausčiausi. Nedideli ritualai prieš miegą ir tinkamas laiko planavimas tapo mano gyvenimo taisyklėmis. Dabar aš stebiu, kad nenukentėtų miegui skirtos valandos, nes nuo to priklauso mano darbų kokybė kitą dieną“, – dalijasi įspūdžiais J. Kartanovičienė ir džiaugiasi, kad IKEA skatina darbuotojus gilinti savo profesines žinias per asmeninę patirtį, juk tai darbą daro tik sėkmingesnį.

Įvertintais rezultatais po projekto džiaugiasi ir Lyderystės ir ugdymo specialistė Ieva Budrienė. Pasak jos, 60 proc. dalyvių projektas padėjo pamatyti daugiau prasmės savo kasdieniame darbe, 80 proc. po projekto pradėjo geriau vertinti savo profesines galimybes IKEA organizacijoje.

Janina Kartanovičienė

„Po projekto atliktoje apklausoje visi darbuotojai teigė, kad eksperimentas jiems buvo naudingas tiek asmeniškai, tiek kaip profesionalams. 90 proc. jų teigė, kad dabar daugiau išmano apie IKEA produktus, tiek pat dalyvių įvardijo, kad pirkėjus dabar konsultuos su didesniu pasitikėjimu“, – vardija eksperimento rezultatus I. Budrienė.

Dėmesys kiekvienam darbuotojui

„Gero miego laboratorija“ – toli gražu ne vienintelis IKEA sumanymas darbuotojų patirčiai didinti, įgūdžiams lavinti, savijautai gerinti ir kolektyviškai atmosferai darbe sukurti.

„Čia dirbu daugiau kaip dvejus metus ir kasdien į darbą einu labai gerai nusiteikusi. Žinau, kad pasitikę apsaugos darbuotojai visada apdovanos šypsena, sveikinsis visi kolegos, nesvarbu, kad gal ir pirmą kartą susitiksime, – žodžiu, puiki dienos pradžia garantuota. Darbuotojų kavinėje visada lauks puikūs pusryčiai, ką tik paruošta aromatinga kava ir arbata, švieži vaisiai, saldumynai. Kasdien atvažiuoju truputį anksčiau, kad pasilepinčiau, pasmaližiaučiau. Ir mano darbo vieta puiki – tarp nuostabių ekspozicijų, dailių spintų ir komodų, spalvingų patalų, pagalvėlių. Šalia visą šį grožį kuria dizaineriai, tad aš viena iš pirmųjų pamatau, kaip gražios idėjos virsta tikrove“, – džiaugiasi savo darbu J. Kartanovičienė.

Paprašyta prisiminti pirmąsias darbo IKEA akimirkas, ji pasakoja: „Labiausiai įsiminė įvadiniai mokymai. Jie truko dvi dienas ir buvo pilni tikro juoko bei tikrų emocijų. Po jų pasijutau čia sava, komandos dalis. Pasijutau atsakinga už kompanijos stabilumą, tvirtumą, vienybę. Nuo tol ir dirbu vadovaudamasi šūkiu „Vienas už visus, visi už vieną“. IKEA kolektyvas jau man tapo kaip antra šeima.“

Janinos teigimu, IKEA darbuotojai nuolat skatinami mokytis, sužinoti ir išmokti ką nors nauja. „Siūloma kuo įvairiausių mokymų – nuo interjero dizaino iki savimonės bei sutelkto sąmoningumo ugdymo, streso valdymo ir kt. Visi mokymai, kuriuos pasirenkame patys ar kuriuos paskiria vadovai, vyksta darbo laiku. Už mokymuose praleistą laiką mokama kaip už įprastą darbo laiką.

Pardavėjai-konsultantai išeina specialius mokymus apie konkrečias gaminių grupes, pavyzdžiui, darbuotojai, konsultuojantys miegamojo ar virtuvės skyriuje, studijuoja čia parduodamus gaminius. IKEA aiškiai apibrėžta, kiek valandų kiekvienas darbuotojas turi skirti mokymuisi, kad tobulėtų visa komanda“, – sako pašnekovė, pabrėždama, kad IKEA ypač rūpi pirkėjų ir darbuotojų sauga, todėl į šiuos mokymus investuojama itin daug dėmesio ir laiko.

Taip pat kiekvienas darbuotojas turi galimybę sau patogiu metu prisijungti prie bendrovės nuotolinio mokymo sistemos ir pasirinktinai sustiprinti arba pasitikrinti savo žinias. Maža to, darbuotojai skatinami ne tik dalyvauti savo srities mokymuose, bet ir išbandyti save kitose srityse – pavyzdžiui, komunikacijos su pirkėjais specialistai kviečiami išbandyti logistų darbą ir pan.

„Esu darbuotoja, kuri nuolat ieško naujų galimybių realizuoti save“, – šypsosi IKEA darbuotoja.

Ieva Budrienė

Mokymai – visiems ir kiekvienam konkrečiai

Pasak I. Budrienės, visus IKEA mokymus galima suskirstyti į kelias grupes.

Bendrieji mokymai skirti visiems darbuotojams. Per juos supažindinama su IKEA istorija, vertybėmis, kultūra, interjero dizaino pagrindais, saugumo, komunikacijos aspektais ir kitais kiekvienam darbuotojui aktualiais dalykais.

Profesiniai įgūdžiai stiprinami per profesinius mokymus. Darbuotojai patys renkasi, kas juos domina iš gausios pasiūlos nuotolinio mokymosi sistemoje ar vidinių mokymų, kuriuos veda IKEA treneriai bei specialistai iš išorės. Pirmiausia darbuotojui sudaromos sąlygos gilintis į savo sritį.

Specifiniai mokymai skirti tam tikroms darbuotojų grupėms – pavyzdžiui, budintiesiems vadovams, pirmosios pagalbos komandai, naujų darbuotojų bičiuliams. Taip pat organizuojami lyderystės mokymai vadovams, anglų kalbos kursai, kuriuose gali dalyvauti visi norintys darbuotojai ir pan.

„Mūsų sukurtas mokymosi procesas leidžia komandoms pačioms spręsti, kada ir ką joms svarbu mokytis. Ugdymo specialisto užduotis – pateikti rekomendacijas iš gausybės galimų mokymų ir pristatyti naujienas. Tai lemia, kad kiekvieną mėnesį dėmesio centre atsiduria vis kiti mokymai“, – sako I. Budrienė.

Antra vertus, yra mokymų, kurie visada išlieka aktualūs. Darbuotojai nuolat domisi IKEA kultūra, istorija bei vertybėmis, įvairiais profesiniais mokymais.

„Vieni kitų mes neklausiame: „Ar eisi į mokymus?“ Mes klausiame: „Kada eisi į mokymus? Į kokius mokymus eisi?“ – sako I. Budrienė, pabrėžusi, kad nuolatinis tobulėjimas – viena iš aštuonių IKEA vertybių.

Užsakymo nr.: PT_88009195

Dalintis
Nuomonės