Influencerio darbą daugelis sieja su galimybe naudotis reklamuojamais produktais, lankytis renginiuose ir nemokamai keliauti. Dėl šių asociacijų influencerio darbas gali atrodyti kaip svajonių profesija, todėl nekeista, kad žmonių, nutariančių siekti tokios karjeros, tolydžio daugėja. Visgi svarbu suprasti, kad nemokami produktai ir lengvai uždirbami pinigai nėra vienintelės influencerio darbo charakteristikos.
Kuo didesnis žinomumas, tuo daugiau atsakomybės tenka prisiimti
Influenceriai atlieka svarbų vaidmenį reklamuodami demonstruojamus produktus. Vis dėlto šis vaidmuo neatsiejamas nuo didelės atsakomybės. Visada kyla rizika, kad reklamuojamas produktas gali netikti paskyros prenumeratoriams, todėl gali pasipilti neigiami komentarai, sumažėti žmonių pasitikėjimas. Taip atsitikti gali dėl įvairių priežasčių. Pavyzdžiui, reklamuojamas lūpdažis gali neatitikti gerbėjos skonio arba lūkesčių. Būna ir taip, kad paaiškėja, jog populiarinama paslauga tėra apgaulė, afera. Bet kuriuo atveju influenceriai laikomi atsakingais už viską, ką demonstruoja socialinių tinklų platformose.
Karoszew, beveik 14 tūkst. sekėjų socialiniame tinkle „TikTok“ pritraukusi influencerė, per vieną interviu prisipažino visada juntanti baimę reklamuoti produktus.
„Visada gerokai nervinuosi, ypač jeigu produktas yra skirtas veidui. Makiažas tiek baimės nesukelia, tačiau kai demonstruoju odos priežiūros produktus, visada neramu, kad kas nors kam nors gali netikti. Baiminuosi, kad kas nors vėliau gali man pareikšti, esą produktas visiškai nepadėjo ar net išprovokavo aknę. Labai nenoriu tapti kieno nors skausmingos patirties (produkto sukelto veido odos sudirgimo, paraudimo ar kt.) kaltininke“, – pasakė ji.
Socialiniams tinklams skirto turinio kūrėja nurodė, kad nerimas dėl rekomenduojamų produktų yra nuolatinis influencerio darbo leitmotyvas.
„Sunkumą gali kilti ir rekomenduojant maisto papildus. Man gali atrodyti, kad jie daro stebuklus, tačiau tikrai esu gavusi pastabų nuo žmonių, kurie tvirtino jokio efekto nepajutę. Net nežinau, ką tokiu atveju atsakyti. Ar imti įtikinėti, kad pati kažką vartodama jaučiu pagerėjimą, ar kalbėti apie tai, kad kito žmogaus organizmas gali nesureaguoti taip kaip mano? Neduoda ramybės mintis, kad žmonės gali galvoti, jog papildus reklamuoju tik todėl, kad man tai neša pelną. Deja, tiesa ta, kad aš neturiu atsakymų į visus klausimus“, – kalbėjo Karoszew.
Ar influenceriai privalo padėti?
Dažnai galvojama, kad influenceriai paskyras susikuria tam, kad teiktų žmonėms pagalbą. Vis dėlto iš tikrųjų yra ne visai taip. Tie, kurie žinomumą išnaudoja kaip galimybę daryti gerus darbus, sudaro išimtį. Influenceriai neprivalo finansuoti didelio masto projektų arba aukoti milijoninių sumų. Kita vertus, demonstruojamas dosnumas ir aukų rinkimas per „Instagram“ gali paskatinti teigiamus pokyčius.
Galima rasti ne vieną pavyzdį, įrodantį, kad populiarumas gali pasitarnauti geriems tikslams. Šia proga galima paminėti Buddhą arba Jakobe Mansztajną, leidžiantį tinklaraštį „Make Life Harder“. J. Mansztajnas yra padėjęs rinkti lėšas sergantiems vaikams, gyvūnams ir nevyriausybinėms organizacijoms, o Buddha paaukojo 700 tūkst. zlotų vaikų namams.
Dar viena influencerė, garsėjanti labdaringa veikla, – tai bulgarų modelis ir aktorė Dilyana Popova. Ji turi devynmetį sūnų Borilą. Berniukas paprašė, kad per jo gimtadienį dovanoms skirtus pinigus motina paaukotų labdaros organizacijoms. Jo dėka pinigai buvo skirti prieglaudose laikomiems sergantiems gyvūnams. Borilas išreiškė norą priglausti visus benamius gyvūnus. Ne kas nors kitas, o mama įdiegė vaikui meilę gyvūnijos pasauliui. D. Popova ir pati ne kartą įrodė, kad gyvūnai jai be galo rūpi.
Kiek žmonių norėtų tapti influenceriais?
Bulgarijos vaizdo platformos „Vbox7“ atlikta apklausa parodė, kad net 86 proc. Z kartos atstovų norėtų pragyventi iš produktų ir paslaugų reklamavimo internete. 54 proc. apklausos dalyvių išreiškė norą tapti influenceriais. Deja, neaišku, koks procentas iš jų įsivaizduoja, su kokia atsakomybe tenka susidurti siekiant karjeros socialiniuose tinkluose.