Naujomis taisyklėmis nustatoma, kad jau nuo 2030-ųjų naujų sunkvežimių, o taip pat ir autobusų, anglies dvideginio tarša turi būti 45 proc. mažesnė, palyginus su 2019 m. Nuo 2035 m. ši tarša turi mažėti 65 proc., o nuo 2024-ųjų – 90 proc.

Sunkvežimių eilės ties Medykos (Lenkija) pasienio punktu

Nauji miesto autobusai nuo 2030 m. taip pat turės išmesti net 90 proc. mažiau anglies dvideginio, o nuo 2035 m. – tapti visiškai netaršūs. Beje, taršos mažinimo tikslai numatyti ir sunkvežimių priekaboms bei puspriekabėms – nuo 2030 m. jos atitinkamai turės išmesti 7,5 proc. ir 10 proc. mažiau anglies dvideginio.

Taisyklės jau yra sudertinos su Europos Sąjungos Taryba, tačiau taisyklių įsigaliojimui būtinas formalus minėtos institucijos pritarimas. Nauji tikslai – reikšmingi ir aplinkosaugai reikalingi sprendimai, mat sunkiasvorės transporto primonės Europos Sąjungos keliuose vis dar išmeta didelę dalį šiltnamio efektą skatinančių dujų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją