„Labai sunkus klausimas, aš sakyčiau. Manyčiau, ne visais atvejais būtų tinkama įtraukti visus vaikus į tą pačią grupę. Jeigu, pavyzdžiui, vaikas labai disleksikas“, – svarstė iš užsienio Lietuvą atvykusi aplankyti mažamečių mama. Pasiteiravus, kokia tvarka galioja šalyje, kurioje ji reziduoja, moteris pastebėjo, kad ten – kaip ir iki šiol buvo Lietuvoje: individualių poreikių mokiniai mokosi atskirai. Tačiau neslėpė, kad klausimai šia tema, siekiant keisti iki šiol gyvuojančią švietimo sistemą, kaip ir Lietuvoje, keliami.
Kita mama, kuri taip pat sugrįžusi į Lietuvą iš svetur, pasakojo, kad įtrauktis išties yra reikalinga, mat vaikai turi mokytis priimti visus, nepaisant skirtumų. Taip, pasak jos, ugdomas tolerantiškas požiūris ir išvengiama „rodymų pirštais ar žiūrėjimų“.
„Iš kitos pusės, galiu suprasti tėvus, kad jeigu yra tik viena mokytoja ir ji yra specialių vaikų klasėje, tada dėmesys skiriamas jiems, o ne jų vaikams. Tai tada turėtų iš abiejų pusių būti – ir užtikrinta, kad bus pakankamai dėmesio visiems vaikams, ir gal tada daugiau mokytojų klasėje, kad visiems būtų paskirstytas dėmesys.
Žinau, kad ten, kur aš gyvenu, autistiškiems vaikams yra atskiros mokyklos. Labai skiriasi privačios ir neprivačios – privačiose priimami visi vaikai dažniausiai, o ne privačiose gali būti, kad jeigu išskirtinis dėmesys reikalingas, tada bus ir atskira mokykla“, – pasakojo mažamečių mama.
Sutikta anūką prižiūrinti moteris svarstė, kad toks pokytis švietimo sistemoje – itin teigiamas.
„Todėl, kad ne tik tėvai užsiima su vaikais, bet ir žmonės, kurie yra profesionalai. Čia yra labai puiku, labai gerai. Viską, aišku, reikia daryti atsargiai, po truputį, žingsnis po žingsnelio, bet pradėti būtina“, – tvirtai savo nuomonę dėstė ji.
Dar viena su mažamečiu sutikta mama aiškino, kad visi vaikai turi teisę dalyvauti visuomenėje, nepaisant jų poreikių, o kuo greičiau pradėsime gyventi santarvėje – tuo lengviau bus priimti įvairius žmones.
„Aš turiu dar ir paauglę dukrą ir ta paauglė dukra susidūrusi klasėje su spec. poreikiais, aišku, buvo sudėtinga, bet žiūrint ir suprantant tuos tėvus, kurie turi kitokius vaikus, tai aš tik už palaikymą jų“, – pozityviai apie įtraukiojo ugdymo reformą atsiliepė moteris.
Vis dėlto, nauja reforma kai kuriems tėvams kelia abejonių.
„Aš už tai, bet tik tuo atveju, kai yra pakankamai pedagogų ar jų padėjėjų, o ne tada, kai, tarkime, yra viena mokytoja visai klasei su tais vaikais, kuriems reikia daugiau dėmesio. Pas mano vaiką klasėje tokių vaikų nėra, bet esu girdėjusi daug blogų istorijų, kai tam pasiruošta nebuvo. Kai, tarkime, vienoje klasėje yra 4 vaikai, kurie turi spec. poreikių, o pedagogų yra per mažai ir tiesiog yra neužtikrinamas sklandus ugdymas, tvarka klasėje, chaosas ten kyla“, – svarstė ji.