įtraukusis ugdymas

64 straipsnių

Įtraukusis ugdymas yra ugdymo metodika, siekianti užtikrinti, kad visi mokiniai, nepriklausomai nuo jų gebėjimų, poreikių ar iššūkių, turėtų galimybę mokytis ir tobulėti bendrojo lavinimo aplinkoje kartu su savo bendraamžiais. Tai ugdymo forma, kuri ne tik sutelkia dėmesį į specialiųjų poreikių mokinius, bet taip pat skatina visos mokyklos bendruomenės įtrauktį ir lygybę.

Pagrindiniai įtraukaus ugdymo principai:

Prieinamumas:

Įtraukusis ugdymas užtikrina, kad mokyklos aplinka, mokymo priemonės ir ugdymo turinys būtų pritaikyti visiems mokiniams. Tai gali apimti fizinės aplinkos pritaikymą, pvz., rampų įrengimą, mokymo programų pritaikymą ir kitų mokymo metodų taikymą.

Diferencijavimas:

Mokymo medžiaga ir metodai yra pritaikomi pagal individualius mokinių poreikius ir mokymosi stilius. Tai reiškia, kad mokytojai turi taikyti įvairias strategijas, kad mokiniai galėtų pasiekti geriausių rezultatų.

Bendradarbiavimas:

Įtraukusis ugdymas skatina mokyklos personalą, tėvus, specialistus ir pačius mokinius bendradarbiauti, kad būtų sukurta palaikanti ir supratinga mokymosi aplinka. Tai taip pat apima specialistų, tokių kaip logopedai, psichologai ar socialiniai darbuotojai, dalyvavimą mokyklos veikloje.

Socialinė įtrauktis:

Įtraukusis ugdymas siekia ne tik akademinių tikslų, bet ir socialinių. Jis skatina visus mokinius dalyvauti mokyklos gyvenime, bendradarbiauti su bendraamžiais ir kurti socialinius ryšius.

Visų gebėjimų pripažinimas:

Įtraukusis ugdymas remiasi nuostata, kad visi mokiniai turi unikalius gebėjimus ir potencialą, kurį reikia atpažinti ir puoselėti.

Politikos ir praktikos derinimas:

Įtraukusis ugdymas yra palaikomas politikos lygiu, kuris reikalauja aiškių mokyklų sistemų, kurios remia šį ugdymo metodą. Tai apima ir tinkamą mokytojų rengimą bei išteklių paskirstymą.

Įtraukiojo ugdymo nauda:

Socialinė integracija:

Skatina toleranciją, supratimą ir draugiškus santykius tarp visų mokinių.

Individualizuotas mokymasis:

Pritaikant ugdymą pagal individualius poreikius, mokiniai gali mokytis efektyviau.

Gebėjimų atpažinimas:

Įtraukusis ugdymas padeda atpažinti ir išnaudoti kiekvieno mokinio stipriąsias puses.

Visuomenės pokyčiai:

Skatinant įtraukumą mokykloje, formuojama labiau tolerantiška ir įvairiapusė visuomenė.

Įtraukusis ugdymas reikalauja nuolatinio darbo, resursų ir atsidavimo tiek mokyklos personalo, tiek visuomenės, tačiau jo nauda yra labai reikšminga tiek individualiam mokinių vystymuisi, tiek visos bendruomenės gerovei.

Titas Atraškevičius, Indrė Pepcevičiūtė-Bogušienė

„Delfi“ konferencijos „(Ne)matomi: įtraukties diena“ diskusijoje „(Ne)matomi vaikai: ar mokyklos pasiruošusios išugdyti ateities lyderius?“ aktorė Toma Razmislavičiūtė-Juodė ir atlikėja Katažina Zvonkuvienė, auginančios sūnus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, pasidalijo savo patirtimi švietimo s...

prof. habil. dr. Vilija Targamadzė

Vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą mokykloje. Tik ryškėja skirtingi jo supratimai – vieni mano, kad tai specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija į ugdymo(si) procesą, kiti vadovaujasi Švietimo įstatyme pateikta įtraukiojo ugdymo samprata: „įtrauktis – švietimo sistema sudaro s...

Viktorija Girinskienė, Tautos ir teisingumo sąjungos sąrašo kandidatė į LR Seimą

Gyvename pasaulyje, kuriame materialinė gerovė tapo esminiu sėkmės rodikliu, tačiau vis dažniau tenka pastebėti, kaip šiame lėkime prarandama dvasinė pusiausvyra, žmogiškumas ir tikrosios vertybės. Technologijos, socialiniai tinklai, informacijos srautai – visa tai nuolat formuoja mūsų mąstymą, elgs...