Po nemalonaus atvejo įskaudinta moteris kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą. Skunde tarnybai ji nurodė, kad norėjo pasinaudoti prekybos centro asmenims su negalia skirtu tualetu. Tam reikia paspausti mygtuką ir laukti, kol darbuotojas, pažiūrėjęs į kameras, nustatytų, ar galima įleisti žmogų, ar ne.
Anot moters, durų jai niekas neatidarė, tad ji kreipėsi į apsaugininką ir pridūrė, kad turi negalią įrodantį dokumentą. Deja, vyras ėmė reikšti nepasitenkinimą, atšovęs, kad nemato jokios negalios, bei pareiškė, kad nieko nenutiks, jei klientė pasinaudos bendruoju moterų tualetu. Pareiškėja bandė atkreipti dėmesį, jog prie pastarojo dažniausiai būna eilės, o ilgai laukti jai neleidžia sveikata, tačiau liko neišgirsta.
Tuo metu prekybos centro atstovai tarnybą tikino, jog asmenims su negalia skirtas tualetas rakinamas dėl pačių neįgaliųjų poreikių, esą siekiant suteikti jiems prioritetą juo naudotis. Taip pat jie teigė, kad tokia tvarka įvesta norint apsisaugoti nuo vandalizmo, vagysčių ir kitų asmenų daromos žalos.
„Suprantame verslininkų, viešosios paskirties objektų valdytojų siekį užtikrinti patalpų švarą ir saugumą, tačiau pasirinktas paprasčiausias būdas – jų užrakinimas – šiuo atveju niekaip nepadeda asmenims su negalia. Atvirkščiai – vertimas laukti, teisintis, įrodinėti, turint teisę pasinaudoti tualetu, žeistų bet kurį žmogų, su negalia ar be jos“, – pranešime spaudai akcentavo tarnybos teisininkas Karolis Čepas, pažymėdamas, kad ne visos negalios, kaip ir šiuo atveju, yra aiškiai matomos.
Anot jo, tokios situacijos nėra vienetinės, tad verslininkams tarnyba rekomenduoja tualetų nerakinti, o iškilusias problemas spręsti pasisamdant daugiau darbuotojų ir pan.
Norite pranešti naujieną ar išsakyti savo nuomonę? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt