Tokius rezultatus atskleidžia TAMO grupės atlikta mokytojų ir moksleivių tėvų apklausa.
Bendrauja dažniau ir atviriau
Pasak TAMO grupės vadovo Edgaro Jasalinio, apklausos rezultatai ir TAMO sistemose išaugęs išsiunčiamų pranešimų skaičius įrodo, kad kardinaliai pasikeitė mokytojų ir moksleivių tėvų bendravimas.
„Prasidėjęs nuotolinis mokslas tarsi suvienijo mokyklų bendruomenes.
Visi siekia to paties rezultato – kad moksleiviai sėkmingai pabaigtų mokslo metus neturėdami žinių spragų“, – sako E. Jasalinis.
Ugdymui iš mokyklinio suolo persikėlus į namų erdvę, tėvams kyla daugiau klausimų, susijusių su vaikų mokslu.
Pasak 16,82 proc. apklausoje dalyvavusių pedagogų, tėvai patys rodo iniciatyvą bendrauti – jie dažniau domisi vaikų mokymosi rezultatais, tikslinasi dėl namų darbų, egzaminų tvarkos ar naujų mokslo metų. 17,43 proc. mokytojų teigia, kad bendravimas su moksleivių tėvais tapo atviresnis ir nuoširdesnis.
Įvertino lūkesčius mokytojams
Pasak E. Jasalinio, paskelbus nuotolinio mokymosi pradžią, mokytojai turėjo itin greitai prisitaikyti prie pasikeitusios pamokų formos. 39,14 proc. apklausoje dalyvavusių tėvų įvardijo, kad svarbiausia mokytojo savybė nuotolinio ugdymo metu – sugebėjimas sudominti moksleivius bei išlaikyti jų dėmesį neturint su jais gyvo kontakto.
„Svarbiausia – noras sudominti moksleivius, ieškojimas būdų, kaip įdomiai pateikti medžiagą, įtraukti moksleivius į nuotolinės pamokos eigą“, – apklausos komentaruose rašo viena mama.
Rečiau moksleivių tėvai minėjo kitas pedagogų savybes: 16,30 proc. tėvų įvardijo mokėjimo naudotis informacinėmis technologijomis svarbą, 15,78 proc. – naujų mokymosi priemonių pasitelkimą pamokose. Rodomas asmeninis dėmesys bei mokytojų emocinė stiprybė svarbi 12 proc. tėvų.
Tėvai tapo pagalbininkais
Kad prasidėjus nuotoliniam mokslui tėvai turėjo labiau įsitraukti į vaikų mokymosi procesą, sutinka tiek mokytojai, tiek patys tėvai. Tačiau vaikams reikalingą pagalbą jie įvardija skirtingai.
Šiuo metu mokytojams svarbiausios yra tėvų techninės funkcijos. 53,68 proc. pedagogų teigia, jog tėvai turėtų užtikrinti moksleivių dalyvavimą nuotolinėse pamokose, 47,83 proc. – sukurti tinkamą mokymosi aplinką.
Tačiau vykstant virtualioms pamokoms, tėvai skiria daugiau dėmesio vaikų mokslams, nei tikisi pedagogai. Nors tik per 10 proc. mokytojų norėtų, kad tėvai vaikams paaiškintų nuotolinėse pamokose nesuprastas temas, beveik trečdalis tėvų tai daro nuolat.
Nuomonės išsiskyrė ir dėl tėvų vaidmens motyvuojant vaikus mokytis. Tai kaip prioritetinę sritį įvardijo net 51,92 proc. pedagogų, tačiau tik vienas iš 16 tėvų atsakė, kad tam skiria laiko.
Daugiau pasitikėjimo
12 proc. tėvų kasdien dalyvauja virtualiose pamokose, nors kas antras mokytojas tikisi iš tėvų pasitikėjimo, o ne abejojimo jų mokymo metodais. „Pradžioje tėvai mokė, kaip reikia mokyti“, „Reiškė pretenzijas dėl vertinimo“, – nuotolinio mokymo pradžią prisimena apklausoje dalyvavę pedagogai.
Tačiau TAMO grupės vadovas įsitikinęs, kad retkarčiais pasitaikantis mokytojų darbo kvestionavimas tik įrodo, kad tėvams labai rūpi jų vaikų švietimas.
„Nuotolinio mokslo pradžioje mokėmės visi. Moksleiviams reikėjo priprasti prie virtualių pamokų, mokytojams teko perdėlioti ugdymo programas, tėvai turėjo susigyventi su nauju, mokytojų pagalbininkų vaidmeniu, nuotolinių mokymo sistemų vystytojai – pasiruošti didesniems nei įprasta vartotojų srautams. Labai greitai visi prisitaikėme prie naujos mokymosi realybės bei sėkmingai išlaikėme nuotolinio mokslo egzaminą“, – sako E. Jasalinis.
TAMO grupės apklausoje dalyvavo daugiau nei 2,4 tūkst. mokytojų bei daugiau nei 14 tūkst. moksleivių tėvų.