Buvusio mero žmonos idėja
Lrytas.lt pranešė, kad Naugarduko gatvėje pustrečių metų stovėję vadinamieji keliaujantys kiemeliai nepasiteisino, nes šaltuoju metų laiku jais beveik niekas nesinaudoja.
„Jų liko tiktai vienas, bet ir tą savivaldybė ketina netrukus išardyti“, - pranešė Lrytas.lt.
Savivaldybė keliaujančius kiemelius pristatė 2020 metų rudenį. Jie buvo pastatyti automobilių parkavimo vietose.
Pakalbinti keli šio kvartalo gyventojai teigė manantys, kad idėja nepasiteisino, nes platformomis ne tiek ir daug kas naudojosi, ypač žiemą.
2020 metų rugsėjo mėnesį Pilotas.lt pasirodė straipsnis, kuriame rašoma apie „keliaujančius kiemelius" Naujamiestyje, prie kurių apsilankė R. Šimašius, vyriausiasis miesto architektas M. Pakalnis ir kiti mero komandos nariai. Internete buvo pasidalintos jų nuotraukos.
Kaip 2021 m. rašė Delfi, tokių kiemelių idėja gimė studijos „DO Architects“ architektams, kurie ją pasiūlė savivaldybei. Delfi primena, kad R. Šimašiaus sutuoktinė G. T. Gylytė yra viena iš šios įmonės dalininkių.
Delfi straipsnį galite rasti čia.
Tuo metu Vilniaus meras R. Šimašius teigė, kad jei projektas bus sėkmingas, bus svarstoma jį išplėsti ir į kitus miesto rajonus. Vis dėlto tokių kiemelių kitose Vilniaus vietose neatsirado.
Be to, buvo teigiama, kad „keliaujantys kiemeliai“ – viena iš suplanuotų Naugarduko g. humanizacijos dalių.
Kaip minėta, idėja sukurti „keliaujančius kiemelius" gimė įmonei „DO Architects“. Ir savivaldybė jos įgyvendinimui skyrė finansavimą. Kaip matyti CVPP puslapyje, tam skirta kiek daugiau nei 12 tūkst. eurų pasirašant sutartį „Rekreacinių įrenginių, skirtų Naugarduko gatvės humanizavimui projektavimo paslaugos“.
2020 metų spalį Bernardinai.lt pasirodė straipsnis, kuris, kaip nurodė pati redakcija, „parengtas pagal Vilniaus miesto savivaldybės užsakymą. Turinys apmokėtas“.
Jame cituojama G. T. Gylytė, pozityviai atsiliepianti apie savo įmonės idėją. „Gatvės kiemai įkvepia pamatyti gatvę kaip viešąją erdvę žmogui. Taip parkavimo vieta netikėtai virsta žaidimų aikštele ar amfiteatru pasimatymui ir praplečia gatvės naudojimo galimybes bei tampa patraukli žmogui. Kuo daugiau įvairių veiklų atsiranda gatvėje, tuo ji tampa įdomesnė, charakteringesnė ir gyvastingesnė viso kvartalo ar miesto mastu“, – savivaldybės apmokėtame straipsnyje teigė viena studijos „DO Architects“ įkūrėjų G. T. Gylytė.
Savivaldybės įmonės „Grinda“ pranešime spaudai teigiama, kad „keliaujančius kiemelius“ savo rankomis sukūrė „Grinda“ meistrai.
Kainavo beveik 30 tūkst. eurų
Jo teigimu, svarstoma dėl keliaujančių kiemelių panaudojimo kitose miesto vietose, prieš tai juos suremontavus ir atnaujinus. Tinkamos naudoti keliaujančių kiemelių dalys ir medžiagos taip pat gali būti panaudotos kituose projektuose.
Anot jo, šie kiemeliai Naugarduko gatvėje savo funkciją jau atliko.
„Keliaujančių kiemelių tikslas – būti laukiamų pokyčių viešosiose erdvėse „šaukliais“. Principas paversti parkavimo vietas viešosios erdvės pratęsimu taikomas įvairiuose pasaulio miestuose, jis prasidėjo 2005 m. San Franciske, o 2020 m. buvo pritaikytas ir Vilniuje, Naugarduko gatvėje.
Kiek kainavo šių kiemelių projektavimo ir statybos darbai? Savivaldybė suskaičiavo, kad bendrai sudėjus susidarė daugiau nei 29 tūkst. eurų.
„Buvo suprojektuota 14 keliaujančių kiemelių modifikacijų, tai kainavo 12 tūkst. eurų (su PVM). Pagaminti ir Naugarduko gatvėje pastatyti buvo 3 kiemeliai, kurių gamybos ir įrengimo kaina, priklausomai nuo tipo, yra nuo 8 tūkst. iki 11,4 tūkst. eurų (su PVM). Iš viso keliaujančių kiemelių gamybai ir transportavimui į Naugarduko gatvę išleista 29,1 tūkst. eurų (su PVM)“, - teigė G. Grubinskas.
Kur konkrečiai galėtų būti panaudoti iš Naugarduko gatvės iškelti kiemeliai, G. Grubinskas sakė nežinantis, nes sprendimai dar nėra priimti.