Jonavos gatvė virs akligatviu
Jau kitą pirmadienį eismo sąlygos Kaune iš esmės pasikeis. Iki rugsėjo 1-osios bus remontuojamas bei eismui uždarytas P. Vileišio tiltas, taip pat šalia jo esantis Pilies žiedas. Judri ir strategiškai svarbi Jonavos gatvė su joje įsikūrusiais prekybos centrais ir biurų kompleksais virs akligatviu, norintiems iš centrinės Kauno dalies pasiekti Vilijampolę ir Šilainius teks laiką gaišti važiuojant aplinkkeliais bei dusti spūstyse.
Akylesni kauniečiai pastebėjo šiame, itin svarbiame transporto mazge vykstančius pokyčius. Darbininkai jau pradėjo gabenti statybines medžiagas, nes remontuojant kelio dangą bus keičiami vamzdynai, taip pat atnaujinta apšvietimo sistema.
Neguodžia ir tai, kad pradėjus remontuoti Jonavos ir Šauklių gatves su P. Vileišio tiltu jungiantį Pilies žiedą į darbus vykstantiems kauniečiams nepavyks pasinaudoti optimaliu aplinkkeliu: Jonavos gatvę su Žaliakalnio rajonu jungiančia P. Kalpoko gatve. Dar praėjusiais metais joje pradėti darbai iki šiol nėra baigti, eismas čia gatve vis dar uždarytas.
Miestas dus spūstyse
P. Vileišio tilto uždarymas remontui sukels rimtų nepatogumų tankiausiai apgyvendinto Šilainių rajono ir šalia esančios Vilijampolės gyventojams. Taip pat šio rajono centrinėje gatvėje – Raudondvario plente bei šalia jo įsikūrusioms įmonėms, kurių esama itin daug.
Norėdami pasiekti miesto centrą vairuotojai turės vykti Varnių tiltu arba rinktis kiek ilgesnį kelią – važiuoti Vakariniu aplinkkeliu, sukti į Užnemunės gatvę ir ja važiuoti iki Vytauto Didžiojo tilto... Egzistuoja dar vienas kelias – Islandijos plentas, labiausiai apkrautos šalies transporto arterijos, magistralės Vilnius – Klaipėda dalis.
Tačiau čia vairuotojų gali laukti kiti išbandymai: vyksta trečiojo A. Meškinio vardo (Kleboniškio) tilto per Nerį statybos, planuojama remontuoti vienas šalia kito esančius kitus du tiltus.
Susisiekimą su centrine miesto dalimi kiek komplikuoja ir Karaliaus Mindaugo prospekte tebevykstantys darbai. Vairuotojams nepatogumu kels ir kitose miesto gatvėse vyksiantys remonto darbai.
Savivaldybė kalba apie problemos neišvengiamumą
Kauno savivaldybės atstovai sakė suvokiantys, jog visai vasarai remontui uždarius itin svarbų transporto mazgą bei šalia esantį tiltą, neišvengiamai kils nepatogumų.
Tačiau viliamasi, kad laikini nepatogumai rimtų problemų nesukels: vasarą eismas ne toks intensyvus, o pradinukams baigus mokslo metus automobilių srautas piko metu taip pat sumažės. Tad, Kauno savivaldybės vertinimu, vasara yra pats tinkamiausias laikas atlikti būtinus darbus, juolab, kad P. Vileišio tilto konstrukcijoms reikia rimto remonto.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius prognozavo, kad rimtesnių spūsčių gali kilti pirmosiomis dienomis, kai uždarius Pilies žiedą ir šalia esantį tiltą vairuotojai blaškysis bandydami kaip nors pasiekti savo kelionės tikslą.
Pasak savivaldybės atstovo, ši problema turėtų išsispręsti, nes patys vairuotojai ilgainiui ras optimalius maršrutus. Su panašiu reiškiniu Kaunas susiduria kasmet prasidėjus naujiems mokslo metams. Pirmosiomis rugsėjo savaitėmis automobilių srautai užkemša pagrindines miesto gatves, bet antroje rugsėjo pusėje jie natūraliai išsiskirsto. Tiesa, pagrindinėse transporto magistralėse spūstys išlieka.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas M. Matusevičius minėjo, kad vaizdo kameros leis realiu laiku stebėti eismo sąlygas Kaune. Prireikus bus galima nuotoliniu būdu koreguoti šviesoforų darbą.
Autobusų ir troleibusų keleiviai kulniuos remontuojamu tiltu
Kauno savivaldybė gyventojams ruošiasi pristatyti planą, kaip viskas keisis iki rudes remontui uždarius P. Vileišio tiltą ir Pilies žiedą.
Problemų kelia ir tai, kad šiuo tiltu vyksta nemažai visuomeninio transporto, kursuoja bent 18 maršrutų autobusai bei troleibusai. Jų eismą nukreipti pro netoliese esantį Varnių tiltą neįmanoma, nes nėra įrengtos kontaktinės linijos.
Kauno savivaldybės atstovai minėjo, kad remontuojant P. Vileišio tiltą juo bus leidžiama eiti pėstiesiems, važiuoti dviračiais bei paspirtukais. Planuojant laikiną viešojo transporto pertvarką nuspręsta, jog keleiviams teks įveikti tiltą patiems.
Atvažiavę prie Pilies žiedo autobusai bei troleibusai išlaipins keleivius, o šie tiltą kirs pėsčiomis, taip pat galės naudotis paspirtukais, bus įrengta jų dalinimosi vieta. Perėjus į kitą Neries pusę žmonių lauks visuomeninis transportas, kuriuo jie galės tęsti kelionę.
Prioritetus skirs viešajam transportui
Neseniai išplatintame savivaldybės pranešime minima, kad rudenį baigus darbus pagerės susisiekimas viešuoju transportu – suplanuota papildomą A juostą įrengti dar prieš įvažiuojant į sankryžą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos g.
Dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.
Taip pat bus padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža. Jų funkcija – užkirsti kelius pavojingam ir neleistinam transporto priemonių manevravimui žiedu.
„Viskas daroma dėl paprasto tikslo – iš pagrindų atnaujinti susidėvėjusią infrastruktūrą ir tuo pačiu padidinti saugumą ypač judrioje žiedinėje sankryžoje bei šalia jos tvarkomose gatvėse“, – Kauno savivaldybės pranešime cituojamas Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Platinant šaligatvius susiaurės gatvė
Žadama, kad daugiau patogumų sulauks ir pėstieji – platės šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių g. iki pat Laisvės alėjos.
Panašu, jog šaligatviai platės siaurinant gatves, nes kitaip to padaryti neįmanoma – šalia stovi pastatai.
„Išplatės šaligatvis vienoje kelio atkarpos pusėje nuo Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžos iki pat Laisvės alėjos. Įgyvendinus pokyčius, pėsčiųjų eismas pasiskirstys tolygiai. Tai bus geras impulsas ir šiose gatvėse įsikūrusiems verslams“, – pridėjo A. Pakalniškis.
Permainų sulauks Šv. Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankirta – pėsčiųjų perėja bus perkelta į saugumo salelę, taip sukuriant patogų susisiekimą ir neįgaliesiems bei dviratininkams. Iki šiol šiems eismo dalyviams kliūtimi tapdavo prieš pat perėją įrengti laiptai.
„Be to, naujovės numatytos ir Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos gatvių sankryžoje: nusukimas į dešinę, Karaliaus Mindaugo prospekto link, bus susiaurintas nuo dviejų iki vienos eismo juostos, įrengiant nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Tiek vienu, tiek kitu atveju numatyti pokyčiai užtikrins ir didesnį transporto priemonių pralaidumą", – žadama Kauno savivaldybės pranešime.