„Esame ilgo kelio pradžioje. Negali sakyti, kad visiškai stovime vietoje, bet tas greitis, kuriuo judėtume sukurdami mokytojams geresnes sąlygas turėtų būti didesnis“, – trečiadienį žurnalistmas teigė G. Nausėda.
Visų pirma, anot G. Nausėdos, būtina sparčiau didinti pedagogų atlyginimus.
„Mokytojų atlyginimai yra didinami, tačiau dabartinėmis aplinkybėmis tie atlyginimai didėja, deja, netgi mažiau negu infliacija. Todėl tokiu tempu didinant bus labai sunku pasiekti užsibrėžtą 130 proc. nuo vidutinio darbo užmokesčio lygį“, – svarstė G. Nausėda.
Siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus švietimo sistemoje, antroji sąlyga, anot prezidento, yra siekis sudaryti laisvą darbo aplinką mokyklose.
„Kita dedamoji yra būtent tai, kaip mokytojas laisvai jaučiasi savo darbo vietoje. Taip jau atsitinka, kad galbūt ir biurokratai, ieškodami savo pateisinimo, prigalvoja tiek visokiausių reikalavimų, ataskaitų pildymo mokytojams, kurios be kita ko yra neatlyginamas darbas, bet mokytojas tiesiog nesijaučia laisvas ir nesijaučia gerai. Ir šia prasme tikrai mums reikia pagalvoti apie tai, kaip padėti jam savarankiškai dirbti ir atskleisti savo kūrybiškumą, nemėginant jo kažkaip normuoti iš viršaus. Tikra čia galime daug pasistūmėti į priekį“, – dėstė G. Nausėda.
Taip pat, šalies vadobo nuomoe, būtina stiprinti ryšį su tėvų bendruomene.
„Mokykla turi būti savotiškai didelė tėvų, mokytojų, visų suinteresuotų žmonių šeima. (...) ir šito norėtųsi palinkėti“, – kalbėjo G. Nausėda.