Parlamentarė siūlė iki 30 procentų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) rezervo lėšų skirti žiedinėms – aplink didžiausius miestus esančioms Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus rajonų savivaldybėms.

„Čia eismo in­ten­sy­vu­mas yra di­džiau­sias, gy­ven­to­jai ku­ria­si, at­si­ran­da nau­jos ur­ba­ni­zuo­tos te­ri­to­ri­jos, ku­rios rei­ka­lau­ja pa­pil­do­mų in­ves­ti­ci­jų. To­dėl, vi­siš­kai ne­skriau­džiant ki­tų sa­vi­val­dy­bių, iš 9 proc. re­zer­vo da­lies aš siū­lau 30 proc. skir­ti žie­di­nėms sa­vi­val­dy­bėms, tai yra Aly­taus, Kau­no, Klai­pė­dos, Pa­ne­vė­žio, Šiau­lių ir Vil­niaus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bėms. (...). Nors eismo intensyvumas priemiestiniuose rajonuose sparčiai didėja, gat­vės ne­su­tvar­ky­tos, nė­ra as­fal­to, nė­ra ša­li­gat­vių. Čia gy­ve­na jau­nos šei­mos ir vai­kai ei­na į mokyklas ne­sau­gio­mis są­ly­go­mis. Sa­vi­val­dy­bėms rei­kia ieš­ko­ti spren­di­mų, to­dėl man at­ro­do, kad kar­tu ga­li­me tų spren­di­mų pa­ieš­ko­ti ir bū­tent iš to re­zer­vo, ku­riuo dis­po­nuo­ja Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja“, – šią savaitę Seimo salėje pristatydama projektą sakė Lietuvos lenkų rinkimų akcijai – Krikščioniškų šeimų sąjungai (LLRA-KŠS) atstovaujanti R. Tamašunienė.

Ji siūlė ieš­ko­ti spren­di­mų, nes pa­ti KPP pro­gra­ma ne­di­di­na­ma, kas ir­gi, jos ver­ti­ni­mu, ne­tei­sin­ga. „Anksčiau programoje bu­vo nu­ma­ty­ta at­ski­ra ei­lu­tė žie­di­nėms sa­vi­val­dy­bėms, bet pa­kei­tus Ke­lių prie­žiū­ros ir plėtros pro­gra­mos sudarymo metodiką, tos ei­lu­tės ne­li­ko, nors yra vie­na iš­skir­ti­nė są­ly­ga dėl ku­ror­ti­nių sa­vi­val­dy­bių – šios sa­vi­val­dy­bės gau­na pa­pil­do­mą fi­nan­sa­vi­mą. (...) Tik­rai rei­kėtų nu­va­žiuo­ti į Zu­jū­nų, Avi­žie­nių ar ki­tas vie­to­ves ir pa­sižiū­rė­ti koks yra po­rei­kis“, – sakė R. Tamašunienė.

„Da­bar yra ypač ne­sau­gios są­ly­gos, ypač vaikš­čio­ti, va­žiuo­ti til­tais, nes Lie­tu­va šiais me­tais pa­si­žy­mė­jo til­tų griu­vi­mo me­tais“, – pastebėjo Seimo narys Robertas Šarknickas.

Seimo narys Artūras Skardžius mano, kad tu­rė­tų bū­ti iš es­mės pa­keis­tas Ke­lių priežiūros ir plėt­ros pro­gra­mos fi­nan­sa­vi­mas. „Ke­lių plėt­ros pro­gra­ma – to­kia ne­di­de­lė ant­klo­dė, ku­rią ban­do už­si­temp­ti vi­si, ir dar ji ap­kar­po­ma ki­toms reik­mėms. Ar ne­ma­no­te, kad iš­ties tu­rė­tų bū­ti iš es­mės pa­keis­tas šios progra­mos fi­nan­sa­vi­mas, su­ras­tas pro­tin­gas, nau­jas, ra­cio­na­lus mo­de­lis, kaip gal­būt pri­trauk­ti lė­šų, sko­lin­tų lė­šų, kad ga­lų ga­le ta plėt­ra bū­tų plėt­ra, o ne stab­dis?“, – svarstė politikas.

Seimo narys Kęstutis Vilkauskas sutinka, kad reikėtų investuoti į priemiestinių rajonų kelius. „Jei­gu mū­sų pi­lie­čiai in­ten­sy­viau­siai va­ži­nė­ja bū­tent to­se vie­to­se, tai yra žie­di­nėse sa­vi­val­dy­bėse, tai ko­dėl mes ne­tu­rė­tu­me ten in­ves­tuo­ti? Aš ma­nau, kad šis įsta­ty­mo pro­jek­tas ne­nu­skriau­džia nie­ko, o bū­tent pa­de­da toms in­ten­sy­viai be­si­vys­tan­čioms sa­vi­val­dy­bėms dar ge­riau, pro­tin­giau ir tei­sin­giau vys­ty­tis“, – sakė Seimo narys Kęstutis Vilkauskas.

Nepritarianti projektui Seimo narė Laima Nagienė sakė, kad Lie­tu­vo­je vi­si žmo­nės, gy­ve­nan­tys re­gio­nuo­se ar bet ku­rio­je sa­vi­val­dy­bė­je, yra vie­no­di, jiems ir­gi rū­pi ke­liai.

„No­ri­te iš­skir­ti žie­di­nę sa­vi­val­dy­bę, ji gau­na ly­giai taip pat fi­nan­sa­vi­mą iš programos lė­šų pa­gal ke­lių il­gį. 9 proc. yra re­zer­vas ypa­tin­gos svar­bos ob­jek­tams. (...) Šiuo at­ve­ju ne­ga­li­me iš­skir­ti, nes ly­giai taip pat vi­so­je Lie­tu­vo­je tu­ri­me ga­nė­ti­nai blo­gus ke­lius. Va­žiuo­ju per vi­są Lie­tu­vą. Ma­to­me ir ži­no­me, ko­kie yra ke­liai. Ly­giai taip pat ir Ma­žei­kių mies­te ar nu­va­žia­vus į Plun­gę ir­gi yra to­kių gat­vių, kur nė­ra ša­li­gat­vių“,– sakė L. Nagienė.

Kritikuodamas projektą Seimo narys Edmundas Pupinis mano, kad reikia są­ži­nin­gai da­lin­tis, nes ir ki­tur gy­ve­na žmo­nės. „Siū­lau pa­skirs­ty­ti pi­ni­gus to­ly­giau, ypač kuo to­liau Lie­tu­vo­je, tuo la­biau suda­ry­ti ge­ras su­si­sie­ki­mo są­ly­gas, nes ten tik­rai trans­por­tas tu­ri taip pat ju­dė­ti. Ir ten vys­to­si ver­slai, ypač ūki­nin­kai. (...) O ap­link Vil­ni­ją, ypač žie­di­niuo­se kraš­tuo­se ar­ba ten, kur yra vys­to­mas ver­slas, su­si­sie­ki­mas yra tik­rai ge­ras“, – mano E. Pupinis.

Seimo pirmininko pirmasis pavaduotojas Jurgis Razma iškėlė idėją, kad gal reikėtų panaikinti žiedines savivaldybes.

„Žie­di­nės sa­vi­val­dy­bės pa­kan­ka­mai pa­si­nau­do­jo to­mis pri­vi­le­gi­jo­mis, kai Vy­riau­sy­bės nu­ta­ri­mu anks­čiau joms bu­vo iš­skir­ti­nai nu­ma­ty­tos tos lė­šos at­ski­ra ei­lu­te? (...) Jei­gu kal­ba­me apie tran­zi­ti­nį trans­por­tą, tai jis va­žiuo­ja ne sa­vi­val­dy­bių ke­liais, o kraš­to ir ma­gist­ra­li­niais ke­liais per tas sa­vi­val­dy­bes į mies­tų cen­trus. Ar ne­ma­no­te, kad bū­tų ge­res­nis ra­di­ka­les­nis spren­di­mas – tie­siog pa­nai­kin­ti tas žie­di­nes sa­vi­val­dy­bes, nes, ne­ži­nau, ar jūs ra­si­te bent ku­rio­je nors pa­sau­lio ša­ly­je pa­vyz­dį to­kių sa­vi­val­dy­bių, ku­rių cen­tras bū­tų ki­tos sa­vi­val­dy­bės mies­te?“, – iš Seimo tribūnos svarstė politikas.

Po pateikimo už Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos fi­nan­sa­vi­mo įstatymo pakeitimo projektą dėl žiedinių savivaldybių kelių finansavimo balsavo 42 parlamentarai, prieš – 24, su­si­lai­kė 27. Patobulintas projektas dar turi galimybę sugrįžti į Seimo plenarinę salę.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją