Pagal šią versiją įvyko „sprogiminis“ išsihermetizavimas galinėje lėktuvo dalyje.

Leidinyje „The Daily Beast“ publikuotame aviacijos eksperto Clive‘o Irvingo straipsnyje paneigiamas prieš dieną rusų skrydžių bendrovės „Kogalymavia“ pareiškimas dėl galimo „išorinio poveikio“, dėl kurio įvyko katastrofa.

Amerikiečių eksperto teigimu, apie lėktuvo viduje įvykusį sprogimą liudija nutrūkusi galinė lėktuvo dalis, ant kurios nėra jokių degimo ar dūmų pėdsakų, rašo postimees.ee.

„Alternatyva sprogmeniui – staigus išsihermetizavimas, kuriam įvykus dėl netikėto didelio spaudimo veikiamos konstrukcijos tvirtumo pažeidimo oras lėktuvo salone veržiasi į išorę, sukeldamas viską aplink griaunantį sprogimą“, - teigia C. Irvingas.

„Tai – „grynas“ sprogimas, kuriam įvykus nebūna jokio įsiliepsnojimo ar degimo, tačiau jis lygiai toks pat mirtinas“, - tikina jis.

Taip pat ekspertas priminė, kad 2001 m. su šiuo lėktuvu Kairo oro uoste įvyko incidentas: tupdant lėktuvą rimtai apgadinta uodega, nes ši atsitrenkė į nusileidimo taką.

C. Irvingas papasakojo, kad skrydžių bendrovė, kuriai priklauso sudužęs lėktuvas, prieš dieną tikino, kad lėktuvas po šio incidento buvo suremontuotas ir patikrintas, o ryšio tarp šio nutikimo ir įvykusios tragedijos nėra.

Sudužusio lėktuvo įrašymo prietaisų medžiagą tirsiantys specialistai turi atidžiai įvertinti užpakalinės hermetiškumą užtikrinančios pertvaros būklę.

Ši pertvara skiria keleivinio lėktuvo salono dalį, kurioje nuolat palaikomas aukštas oro spaudimas, nuo nehermetiškos lėktuvo dalies. Eksperto manymu, sprogimas šalia šios pertvaros ir po to sekęs uodegos, aptiktos 5 kilometrų atstumu nuo lėktuvo sudužimo vietos, atsiskyrimas galėjo tapti katastrofos priežastimi.

Remiantis eksperto versija, uodegos nuotraukos liudija apie tai, kad įvyko būtent toks sprogimas.

Ekspertai pradeda Egipte sudužusio Rusijos lėktuvo juodųjų dėžių analizę

Inspektoriai antradienį pradėjo analizuoti juodąsias dėžes, išimtas iš Rusijos keleivinio lainerio, kuriam sudužus Sinajaus pusiasalyje žuvo visi 224 juo skridę žmonės, pranešė vienas Egipto civilinės aviacijos ministerijos pareigūnas.

Tų prietaisų, įrašinėjančių pokalbius pilotų kabinoje ir fiksuojančių įvairius skrydžio duomenis, tyrimas prasidėjo apie vidurdienį, naujienų agentūrai sakė pareigūnas, nepanoręs viešinti savo vardo.

Analizė gali trukti kelias savaites arba mėnesius, jeigu paaiškės, kad juodosios dėžės yra apgadintos, nurodė šaltiniai. Rusijos vyriausybinė komisija, prižiūrinti šį tyrimą, antradienį taip pat surengs posėdį.

DELFI primena, kad pirmadienį oro linijos „Kogalymavia“ dėl nelaimės apkaltino „išorinį veiksnį“.

Rusijos federalinės aviacijos agentūros vadovas Aleksandras Neradko Rusijos televizijai sakė, kad tokios kalbos yra skubotos ir „neparemtos jokiais svariais įrodymais“.

Anot JAV nacionalinės žvalgybos direktoriaus Jameso Clapperio, kol kas nėra jokio tiesioginio įrodymo apie teroristų išpuolį, tačiau pridūrė, kad tokios versijos nereikia atmesti.

„Tai labai mažai tikėtina, tačiau aš tokios galimybės neatmesčiau“, – sakė J. Clapperis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (785)