S. Lavrovas kelionėms mieliausiai renkasi lėktuvą „Il-96“.

Anot S. Lavrovo, 2023 metais, kada jis vyko į Pietų Afrikos Respubliką atstovauti prezidentui Vladimirui Putinui BRICS viršūnių susitikime, buvo labai sudėtinga grįžti namo.

„Todėl, kad, pasirodo, ten praktiškai visos bendrovės, pildančios orlaivius aviaciniu kuru, nepriklauso valstybei“, – per interviu projektui „Novyj mir“ sakė S. Lavrovas.

Jis pridūrė, kad analogiškų bėdų kilo lankantis dar vienoje BRICS šalyje – Brazilijoje. Tada S. Lavrovui teko į susitikimą su prezidentu Luizu Inacio Lula da Silva skristi su savo kolegos Mauro Vieiros lėktuvu.

„Negalėjome pasipildyti kuro atsargų“, – pasiskundė ministras ir pridūrė, kad tokia situacija „erzina“.

Kremliaus atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas vėliau pakomentavo, kad S. Lavrovo minimos problemos gali tapti priežastimi, dėl ko Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas nusprendžia išvis nevykti vizito į užsienio šalį.

Anot S. Lavrovo, „draugiškos“ šalys kurį laiką „bus priverstos bijoti“ antrinių sankcijų iš dalies dar ir dėl to, kad kai kuriose tokiose valstybėse po šiai dienai vyrauja neokolonializmas.

„Dekolonializacija vyko kaip globalus procesas, bet Afrikai paskelbus nepriklausomybę paaiškėjo, kad politinė nepriklausomybė yra, bet papildyti savo svečio lėktuvo kuro atsargų negali. Taigi realios galimybės naudotis savo laisve ir ištekliais yra kitokios. (...) Nusitraukę kolonializmo grandines, suprato, kad dabar dar reikia nusimesti ekonominės priklausomybės grandines“, – kalbėjo S. Lavrovas ir pridūrė, kad „normaliems žmonėms gėda už savo šalį, jie nepatenkinti, ir tokios nuotaikos tik stiprėja“.

Prasidėjus Rusijos karui Ukrainoje, Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga uždarė savo dangų Rusijos lėktuvams, o stambiosios bendrovės net iš „draugiškos“ Turkijos liovėsi aptarnavę Rusijos ir Baltarusijos orlaivius, kuriuose – daugiau nei 25 proc. Amerikoje pagamintų dalių.

Liepą buvo skelbta, kad Rusijos oro linijos susiduria su problemomis dėl lėktuvų techninio aptarnavimo ir degalų papildymo ir Indonezijoje. Dėl šios priežasties ne kartą žadėti tiesioginiai skrydžiai imti vykdyti tik rugpjūčio pabaigoje. Su panašia problema „Aeroflot“ susidūrė ir Mauricijuje. Tiesioginių skrydžių į šią salą vis dar nėra: lėktuvai priversti leistis Dubajuje ir Seišeliuose papildyti degalų atsargas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)