Kaip skelbia „Reuters“, šis jautrus prašymas buvo išsakytas kovo mėnesį per abiejų lyderių pokalbį telefonu, praėjus kelioms savaitėms po to, kai Kanada, priblokšdama sąjungininkus, paskelbė sankcijas strateginiam metalui ir sukėlė nerimą Prancūzijoje įsikūrusiai „Airbus“ bei kitoms įmonėms, kurios vis dar yra priklausomos nuo Rusijos tiekimo į Kanadoje ar kitur esančias gamyklas.

Prancūzijos vadovui artimas šaltinis teigė, kad E. Macronas įdėjo „nemažai pastangų“, kad įtikintų J. Trudeau suteikti išimtį Europos bendrovėms.

„Visais lygiais buvo siunčiama daug žinučių“, – pridūrė šaltinis, galvoje turėdamas plataus masto diplomatinį bei pramoninį spaudimą.

Vienas su šiuo reikalu susipažinęs Kanados šaltinis teigė, kad E. Macronas šį klausimą iškėlė per pokalbį su J. Trudeau kovo 29 dieną, artėjant Prancūzijos premjero Gabrielio Attalo vizitui Kanadoje, kurio metu jis taip pat pasisakė šia tema.

Prie lobistinių pastangų prisidėjo ir dar bent viena Europos vyriausybė, sakė atskiras šaltinis.

Otava iš pradžių laikėsi tvirtos pozicijos, bet po kelių dienų pakeitė savo politiką ir „Airbus“ bei kitoms įmonėms suteikė išimtį. Kanados sprendimas nusileisti, apie kurį pirmoji pranešė agentūra „Reuters“, sukėlė politinius ginčus dėl sankcijų politikos ir sulaukė Ukrainos ambasadoriaus kritikos.

„Atšaukti sankcijas nebuvo lengva. Manau, kad jei Prancūzijos vyriausybė aukščiausiu lygiu nebūtų dėjusi tiek pastangų, būtume laikęsi gana tvirtai“, – pažymėjo Kanados šaltinis.

Abiejų lyderių biurai atsisakė ką nors komentuoti, o „Airbus“ pareiškė, kad „laikosi visų taikomų sankcijų, susijusių su Rusija“.

Dėl temos jautrumo minėti šaltiniai kalbėjo su anonimiškumo sąlyga.

Aukščiausių valstybės pareigūnų grumtynės už tai, kad nenutrūktų titano srautai, rodo, kaip sunku Vakarų valstybėms nubausti Rusiją už jos karą prieš Ukrainą, nepakenkiant daug metų į priekį planuojančių pramonės sferų tiekimo grandinėms.

Rusijos valstybinė korporacija VSMPO – AVISMA yra didžiausia aviacinės klasės titano gamintoja. Šios rūšies metalo tvirtumas ir nedidelis svoris idealiai tinka gaminant komponentus, kuriems tenka didžiausios apkrovos, pavyzdžiui, variklių detales ir didelių lėktuvų važiuokles.

Atpratinti pramonės įmones nuo rusiško titano ir kitų kritiškai svarbių mineralų, gaminamų tokiose šalyse kaip Kinija, yra sudėtinga.

„Problema ta, kad naują titano gamyklą ... reikėtų statyti ne vienerius metus, o jos sertifikavimas užtruktų metus ar dvejus“, – sakė „AeroDynamic Advisory“ vykdomasis direktorius Kevinas Michaelsas.

Nors Vakarai stengiasi griežtinti sankcijas Maskvai, prieš tai jie vengė blokuoti prieigą prie VSMPO specializuotų lydinių ir kaltinių detalių, kad nepakenktų savo aviacijos bei kosmoso pramonei.

Netikėtas Kanados sprendimas uždrausti importą iš VSMPO sutapo su antrosiomis Maskvos invazijos į Ukrainą metinėmis ir pribloškė aviacijos bei kosmoso pramonę.

Į Otavą „nedelsiant, tiesiog tą pačią dieną“ pasipylė nerimo kupini skambučiai, sakė antrasis Kanados šaltinis.

„Airbus“ atsidūrė priešakinėse linijose. Visos jos svarbiausio lėktuvo A350-1000 važiuoklės dalys yra gaminamos vienintelėje gamykloje Ontarijuje.

„Airbus“ buvo vienas iš garsiausių lobistinių balsų, ir jie tai darė ne tik patys, bet ir pasitelkdami Prancūzijos vyriausybę“, – sakė pirmasis Kanados šaltinis.

„Airbus“ ir Prancūzijos pareigūnai kažką pakomentuoti atsisakė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)