Teiginiai

Reklaminį Vladimiro Putino rinkimų stendą prarijo ukrainiečių atakų dūmai ir liepsnos.

Verdiktas

Trūksta konteksto. Socialiniuose tinkluose išpopuliarėjęs atvaizdas nėra tikra nuotrauka, tai – grafikos meno pavyzdys. Kadangi paveikslėlis išplito be informacijos apie tikrąjį jo autorių, kai kurie pamanė, jog jis – tikras.

Melo detektoriaus komentaras

Kovo 17 d. iš anksto surežisuotuose rinkimuose Rusijos diktatorius Vladimiras Putinas paskelbė pergalę, taip užsitikrindamas valdžią dar šešiems metams. Kaip skelbė nieko nenustebinę rinkimų rezultatai, V. Putiną palaikė net 87 proc. balsavusiųjų (čia). Iš karto po jo pergalės paskelbimo socialiniuose tinkluose pradėjo plisti atvaizdas, kuriame matomas V. Putino reklaminis stendas su jo nuotrauka ir žodžiu „Stabilumas“ (rus. Стабильность). Paveikslėlyje matyti už stendo besiveržiantys didelio sprogimo sukelti dūmai ir ugnies kamuoliai.

Atvaizdas akimirksniu buvo susietas su ukrainiečių dronų atakomis Rusijoje, kurias šie surengė prezidento rinkimų proga. Kovo 17 d. naktį, kaip pranešė Rusija, buvo numušti 35 Ukrainos dronai, 4 iš jų – Maskvoje. Tuo tarpu Krasnodaro regione ant naftos perdirbimo gamyklos nukritęs dronas sukėlė gaisrą. Tai – tik viena iš daugelio pastarosiomis savaitėmis nuo Ukrainos smūgių nukentėjusi naftos perdirbimo gamykla. Ukrainiečiai, pasitelkdami dronų jėgą, ir toliau vykdo karinę kampaniją, siekdami susilpninti Rusijos ekonominį potencialą (čia).

Vis dėlto, sprogimo bangos pasiglemžtas V. Putino reklaminis stendas nėra tikra nuotrauka, tai – grafikos meno kūrinys. Atvirkštinė vaizdų paieška atskleidė, kad tas pats atvaizdas internete pasirodė keli mėnesiai iki Rusijos prezidento rinkimų rezultatų paskelbimo. Juo sausio 22 d. pasidalinta „Telegram“ paskyroje „Херсонський дизайнер“ (liet „Chersono dizaineris“) (čia). Anketos apraše nurodoma: „Chersono dizainerio tinklaraštis. Skelbiu savo darbus 🎨“ (čia).

Žinutės iš „Херсонський дизайнер“ anketos „Telegram“

Kovo 18 d., kai šis atvaizdas jau buvo plačiai išplitęs socialiniuose tinkluose, „Chersono dizaineris“ dar kartą pasidalino iliustracija, šalia palikdamas prierašą: „Kas galėjo pagalvoti, kad ši nuotrauka taps populiari visame pasaulyje) Žurnalistai iš užsienio rašo ir klausia: „Ar tai tikra nuotrauka, ar apdorotas vaizdas?“) Deja, nuotrauka išpopuliarėjo be autoriaus vardo, ir žmonės tikrai mano, kad tai – nuotrauka.“ (čia).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją