Evangelijos tekste girdime garsiąją Izaijo pranašystę: „Štai mergelė nešios įsčiose ir pagimdys sūnų, ir jis vadinsis Emanuelis, o tai reiškia: ‚Dievas su mumis‘“ (Mt 1, 23; plg. Iz 7, 14).
Jėzus Kristus yra Emanuelis, Dievas su mumis. Šis hebrajiškas vardas – tai tikėjimo į Išganytoją sintezė.
Jėzus yra „Emanu“, tai yra su mumis; vienas iš mūsų, mūsų brolis, kūnu kilęs iš „Dovydo giminės“ (Rom 1, 3).
Bet Jėzus taip pat yra ir „El“, tai yra Dievas. Jis yra žmogaus sūnus, bet taip pat ir Dievo sūnus.
Jei jis būtų „su mumis“, bet nebūtų „Dievas“, tai jis negalėtų mūsų sudievinti, nebūtų pasaulio Išganytojas.
Jei jis būtų tik „Dievas“, bet ne „su mumis“, tai jo išganymas mūsų nedomintų; jis taip pat tada būtų likęs nežinomu Dievu, nutolusiu nuo žmogaus vilčių.
Bet ar iš tikro dar ir šiandien Jėzus yra Dievas su mumis, o gal juo buvo tik trumpą laiką, nuo gimimo Betliejuje iki kryžiaus mirties?
Taip, jis lieka juo ir šiandien: „Ir štai aš esu su jumis per visas dienas iki pasaulio pabaigos” (Mt 28, 20).
Jėzus tebėra Dievas su mumis. Prisikėlęs iš mirties, jis lieka pasaulyje dvasiškai, nematomai, bet realiai.