Paskui tėvas kreipėsi į antrąjį sūnų tais pačiais žodžiais. Šis jam atsakė: „Einu, viešpatie“, bet nenuėjo. Katras iš jų įvykdė tėvo valią?“ Jie atsakė: „Pirmasis.“

Tuomet Jėzus tarė jiems: „Iš tiesų sakau jums: muitininkai ir ištvirkėlės greičiau už jus pateks į Dievo Karalystę. Nes Jonas atėjo pas jus teisybės keliu, bet jūs netikėjote juo. O muitininkai ir ištvirkėlės tikėjo. Bet jūs, nors tai matėte, nė vėliau neapsigalvojote ir netikėjote juo.“ (Mt 21, 28–32)

Palyginimas mums sako, kad yra dviejų tipų sūnūs: kurių „taip“ yra „ne“ ir kurių „ne“ tampa „taip“. Bažnyčios tėvai palyginime apie du sūnus įžvelgė žydų ir pagonių įvaizdį. Žydai pirmiau ištarė Dievui „taip”, o vėliau nevykdė savo įsipareigojimų. Pagonys išganymo istorijoje elgėsi atvirkščiai.

Mums neįprasta, kad antrasis sūnus tėvą vadina viešpačiu (gr. „kyrios“). Kristaus laikais tėvams buvo reiškiama labai didelė pagarba: sūnus vadino tėvą viešpačiu. Panašiai ir Jėzus savo Motiną viešai vadina ne Motina, o moterimi – ponia (Jn 2, 4; 19, 26).

Dievo Karalystės plėtroje turi vertę konkretumas, esmė, faktai, atsivertimo ir tikėjimo elgsena, o ne žodžiai: „Ne kiekvienas, kuris man šaukia: „Viešpatie, Viešpatie!“, įeis į Dangaus Karalystę, bet tik tas, kuris vykdo mano dangiškojo Tėvo valią“ (Mt 7, 21).

Senas žydų posakis moko: „Teisieji pažada mažai, o daro daug; nedorėliai kalba daug, bet nieko nedaro.“ O pasak šv. Kryžiaus Jono († 1591): „Didžiausias mūsų poreikis ─ dvasia ir liežuviu tylėti šio didžiojo Dievo akivaizdoje, nes vienintelė kalba, kurią jis girdi, yra tik tyli meilė.“

Tačiau tarp šių dviejų sūnų galime įžvelgti ir trečią sūnų. Tai – viengimis Dievo Sūnus, Jėzus Kristus, kuris įžengdamas į pasaulį tarė: „Štai ateinu, kaip knygos rietime apie mane parašyta, vykdyti tavo, o Dieve valios!“ (Žyd 10, 7).

Šį „taip“ (hebr. „amen“), jis ne tik ištarė, bet išpildė įsikūnijimu ir kentėjimu mirtyje. Kristologiniame apaštalo Pauliaus himne skaitome:

„Jis turėdamas Dievo prigimtį, godžiai nesilaikė savo lygybės su Dievu, bet apiplėšė pats save, priimdamas tarno išvaizdą ir tapdamas panašus į žmones. Jis ir išore tapo kaip visi žmonės; jis nusižemino, tapdamas klusnus iki mirties, iki kryžiaus mirties“ (Fil 2, 6–8).

Jėzus išpildė Tėvo valią nuolankiai ir klusniai: gimė nuošaliame Betliejaus tvartelyje, kentėjo ir mirė ant kryžiaus už savo brolius ir seseris – už mus – ir, prisikeldamas iš mirties, atpirko iš mūsų puikybės, kietasprandiškumo ir tuščiažodžiavimo.

Nuomonė

Šioje publikacijoje skelbiama asmeninė autoriaus nuomonė. Portalo Delfi redakcijos pozicija negali būti tapatinama su autoriaus nuomone.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1947)