Taigi, kaip nusilipdyti sėkmingo žmogaus, lyderio „kaukę“ lyderystės žaidimui? Jai sukurti reikėtų keturių poreikių sinergijos ir pusiausvyros užtikrinimo:

1. Fizinės lyderio pusiausvyros

Lyderiui svarbu užtikrinti savo gerą savijautą, sveikatą. Būti geros fizinės būsenos. Turėti išvystytą materialų intelektą. Svarbu tobulėti fizinėse veiklose, išbandyti įvairias sporto šakas, medituoti, lavinti kūną, stengtis tobulinti fizinį pasirengimą. Nuolat keisti praktikuojamos fizinės veiklos pobūdį, kad ne tik atskiros kūno dalys, tačiau visas kūnas kaip visuma tobulėtų ir stiprėtų.

2. Intelektualinės pusiausvyros

Lyderiui svarbus nuolatos tobulėti profesinėje srityje, mokytis. Svarbu turėti sisteminį mąstymą, kuris susideda iš filosofinės, psichologinės, vadybinės paradigmos. Mąstyti kaip kalnui: matyti horizontą. Turėti platų ir tolyn orientuotą požiūrį, kurio pagrindas nauji faktai ir naujos žinios (o ne naujos idėjos senų žinių pagrindu). O „raštus“, kurie nulems rytojų, pažinti šiandien.

3. Dvasinės pusiausvyros

Lyderis jau turėtų būti sau atsakęs į klausimus, kas jis yra, kokia jo vieta gyvenime ir kokia jo gyvenimo prasmė, kokiu pagrindu jis priima sprendimus. Tai yra turėti išvystytą dvasinį intelektą. Vadovaujantis egzistencializmo teorija, lyderiui svarbu tikėti, jog jis kuria savo gyvenimą priimdamas sprendimus. Jis yra savo gyvenimo kūrėjas, jaučiasi laisvas priimdamas sprendimus.

4. Socialinės pusiausvyros

Lyderis turėtų nepamiršti bendrauti su šeima, draugais, bičiuliais. Lyderiui svarbu palaikyti gerus santykius su pasekėjais. Sukelti rezonansą, bendrumo jausmą, energetinę vibraciją. Emociškai gebėti suvokti situaciją, pažinti ir valdyti savo bei kitų emocijas bei santykius, turėti palaikančius ir pasiekimus patvirtinančius santykius.

Internete lyderiu gali tapti bet kas

Internetinė erdvė palengvino lyderio „kaukės“ susikūrimo procesą. Ypač, kai joje užtikrinama žodžio laisvė, privatumas ir anonimiškumas, pasislėpus už kompiuterio ekrano jaučiamės drąsesni, gražesni, įtakingesni, įdomesni. Čia taip pat lengva prarasti pusiausvyrą, ribą tarp realybės ir fantazijos, tarp išminties ir beprotybės.

Idealus lyderystės modelis

Pagal Elizabeth Strout idealų lyderystės modelį, lyderystė susideda iš: vizijos, rezultatų, santykių su pasekėjais ir asmenybės.

1. Vizija

Internetinėje erdvėje vizija gali tapti kova už klimato kaitos mažinimą, pajamų lygybę tarp lyčių ar nykstančių gyvūnų rūšių išsaugojimą, tačiau gali pasireikšti ir priešingai: kova prieš skiepus, sąmokslo teorijų skleidimu, melagingų naujienų platinimu, smurtinių vaizdo įrašų platinimu, neapykantos kurstymu, kibernetinių nusikaltimų vykdymu, terorizmu.

Tarp lyderystės ir antilyderystės – visai plona riba. Ir vizija gali tapti tiek noras sukurti ką nors gražaus, tiek ir sugriauti pasaulį. Antilyderiai gali turėti neetiškų tikslų ir sėkmingai juos įgyvendinti.

2. Rezultatai

Rezultatais, pritraukiančiais būrius pasekėjų, gali tapti laimėjimai, veikiant paslėptoje žiniatinklio „Dark Web“ erdvėje, kuri yra visai nereguliuojama ir kurioje vyksta daug nelegalios veiklos, galima nusipirkti nelegalių narkotikų, šaunamųjų ginklų, gyvūnų, siaubą keliančių vaizdų įrašų, padirbtų pasų, kreditinių kortelių informaciją.

Gerais antilyderio rezultatais ir pasiekimais gali tapti didelė nelegalių pornografinių įrašų kolekcija, sulaukianti būrio gerbėjų, ar kibernetinio įsilaužimo paslaugas siūlantys antilyderiai, subūrę didelius kibernetinių nusikaltėlių būrius.

3. Santykiai su pasekėjais

Antilyderiai, veikiantys „Dark Web“ žiniatinklyje, pasitelkę minios finansavimo platformas, gali suburti žmones finansuoti žmogžudystes. Japonijoje, kuri pirmauja savižudžių skaičiumi pasaulyje, internetinėje erdvėje susiburia paauglių būriai, kurie siaurame rate būdami bei sekdami antilyderiu, vienas po kito gyvenimą baigia savižudybėmis.

Lietuvoje, visiems lengvai prieinamame žiniatinklyje, prieš keletą metų paauglių tarpe buvo populiarus rusiškas žaidimas „Mėlynasis banginis“, kurio pasekėjai, sekdami antilyderio nurodymais, vykdė nusikaltimus prieš vaikus. Pavyzdžiui, Lietuvoje vienas kėdainietis, vykdydamas žaidimo kuratoriaus nurodymą, trylikametei mergaitei supjaustė ranką.

Dažniausiai bauginami 13–16 metų vaikai, siunčiant jiems tokias žinutes: „Jei tu netęsi žaidimo, tau ir tavo šeimai bus blogai – mes žinome tavo IP, žinome tavo namų adresą, surasime ir jus visus nužudysime“. Vaikai verčiami žaloti vieni kitus ir save, o galiausiai žaidimas kursto paauglius nusižudyti.

4. Asmenybė

Tapimui lyderiu svarbi asmenybės jėga, gebėjimas ryžtingai vesti į priekį, drąsa, motyvacija ir optimizmas, tačiau stipri asmenybė gali minias vesti į beprotybę arba į beprasmybę. Asmenybė gali sukurti minias virtualių pasekėjų tam, kad jie rašytų neapykantą kurstančius komentarus, tam, kad būtų kuriami vaizdo siužetai, kuriuose užfiksuoti smurto, žmonių nesėkmių, juokingi gyvūnų montažai ar iššūkiai, kurių metu žmonės sau ant galvos užsipila ledinio vandens kibirą arba filmuoja save, kaip suvalgo skalbimo miltelių „Tide Pod“ kapsulę.

Stipri asmenybė minias pasekėjų gali pritraukti rodydama vaizdo transliacijas socialiniuose tinkluose, kurių metu per nosį traukiami miltai, valgomi žali kiaušiniai, klijais susiklijuojamos lūpos, smaugiami žmonės, rodant per kiek laiko jie neteks sąmonės, ar save pasidegant apsipylus degiu skysčiu tiesioginės transliacijos metu.

Dirbtinio intelekto pagalba sukurti lyderiai kur kas pranašesni už žmones

Socialiniuose tinkluose lyderiu gali tapti ir dirbtinio intelekto būdu sukurtas žmogaus pavidalas, beveik nesiskiriantis nuo realaus žmogaus, tačiau esantis tik žmogaus lyderio iliuzija. Dirbtinis intelektas geba kurti vertę apdorojant milžiniškus duomenų kiekius ir pagal tai priimdamas sprendimus.

Dirbtinio intelekto pagalba sukurti lyderiai kur kas pranašesni už žmones, nes niekada nemiega, jiems nereikia mokėti didelių honorarų ir turinį kurti jie gali nenutrūkstamai, o apdorodami milžiniškus duomenų kiekius, gali labai gerai suprasti juos sekančios auditorijos poreikius bei juos patenkinti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)