George Milleris pirmąjį „Mad Max“ pastatė tik už 350 000 JAV dolerių. „Monty Python and the Holy Grail“ kainavo 400 000 dolerių. Rodriguez'o „El Mariach“ – 7000. Tommy Whiseau „The Room“ – 6 milijonus. Ką tuo noriu pasakyti? Kad dienos pabaigoje visgi svarbiausia scenarijus, veikėjai, tinkamai parinkti aktoriai, savo amatą išmanantys kinematografai ir režisieriaus išmonė.
Tuo tarpu „Tangerine“ buvo nufilmuotas iPhone. Taip, perskaitėte teisingai. iPhone! 5S. Trimis, jeigu tiksliai.
Filmas pasakoja apie dvi transseksualias prostitutes, kur viena iš jų mėgina surasti savo sutenerį, kuris, beje, yra ir jos vaikinas, ir prigriebti jį už tarpukojo už tai, jog buvo neištikimas.
Filmo veiksmo laikas apima vieną parą. Kūčių dieną bei išvakares. Kuo tai svarbu filmo scenarijui, nepasakysiu, tačiau toji para pareikalaus nemenko kantrybės katilo. Nebent Jūsų neerzina cypiančios transseksualios juodaodės prostitutės. Na, žinot, tos stereotipinės, kvykiančiu balsu, žargonu kudakuojančios juodaodės moterys. Tikrai žinot, apie ką kalbu. Noriu tikėti, kad čia vaidmuo toks.
Vis tiek, patikėkite manimi – tos kantrybės prireiks. Ir ne, kažin, ar priprasite. Bet ar kęsti verta? Atsakysiu, jog taip.
Tačiau neužlenkiant siužetui už akių – šis filmas homofobiškam tūlam lietuviui sukels pasibjaurėjimą, šleikštulį, koktumą. Ir visai nesvarbu, kad jokių atvirų sekso scenų šičia nėra ir lytinių organų stambiu ar kitokiu planu niekas nerodo. Juk mes tokia tauta – netolerantiška ir bijanti to, ko siauru protu nesuvokiam. Įžeidžiau? Ko gero.
Iš čia ir išplaukia vienas iš filme pateikiamų konfliktų – laisvė ar pareiga? Laisvė trokšti ar pareiga šeimai, tradicijai, kurią režisierius traktuoja tarytum savotišką karcerį. Tačiau į šį klausimą atsakysite kiekvienas sau. Tą patį padaryti palieka ir režisierius.
Grįžtant prie pagrindinių herojų, kine debiutuojančios Kitana Kiki Rodriguez ir Mya Taylor į joms duotas roles įsipaišo be skrupulų. Ir taip, kaip jau minėjau – šie personažai erzina, galbūt kažkam sukelia pasidygėjimą (jeigu esate homofobas), tačiau ilgainiui tampa ypatingai artimi. Kodėl? Nes tokia yra Seano Bakerio scenarijaus ir režisūros galia. Stiprus scenarijus, net labiausiai nervines ląsteles dirginantiems personažams sugeba suteikti žmogiškąsias savybes.
Šiandieniniame politiniame klimate „Tangerine“ be galo svarbus. Gyvename laikais, kuomet didžiosios Holivudo kino studijos į ekranus primygtinai mėgina „prastumti“ politinį korektiškumą. Iš idėjos, tai nėra blogai. Blogai tampa tuomet, kai miršta originalios idėjos. Blogai tampa tuomet, kai mylimi, dešimtmečius gyvavę, herojai pakeičia rasę, lytį. Kuomet per prievartą žiūrovas maitinamas kažkieno kito politinėmis pažiūromis. Kuomet pranyksta nuoširdumas. Seanas Bakeris elgiasi kitaip. Jis įrodo, jog susitapatinti su personažais galima nepaisant jų rasės, lyties, socialinio statuso. Jis nulupa etiketes, išmeta kaukes. Jis atranda žmogų. Žmogų, kuris myli, kuriam skauda. Lygiai tokį patį pažeidžiamą, kaip Tu ir aš.