Airidas Kondrotas

17 straipsnių

Airidas Kondrotas

Dažnai spaudoje girdime apie nežmoniškas ir žmogaus teises pažeidžiančias kalinių gyvenimo sąlygas, tačiau ranka numoję piktai šyptelime, jog šitaip jiems ir priklauso. Pasidžiaugti galima, jog riaušių kol kas šie nesuorganizavo. Visas jų aktyvumas – tai gaili rauda socialinėje medijoje. Tačiau film...

Airidas Kondrotas

1971 metų vasarį „The New Yorker“ publikavo tuo metu itin įtakingos kino kritikės Pauline Kael esė. 5000 žodžių straipsnyje autorė mėgino diskredituoti bet kokį, vunderkindu praminto, Orsono Welles indėlį rašant „Citizen Kane“ scenarijų. Vadindama režisierių „didžiausiu nevykėliu Holivudo istorijoje...

Airidas Kondrotas

Tai, jog kinematografija yra kalba – įsitikinti paprasta. Pakanka atkreipti dėmesį į nebylų, tačiau iškalbingą kameros šokį. Šiandien šį tango aistringai šoka tokie garsūs kinematografai kaip Emanuelis Lubezkis ar Rogeris Deakinsas. Savo ruožtu, kiekvienas režisierius ar kinematografas turi savitą k...

Airidas Kondrotas

„Tai filmas, kuris išgelbės kino teatrus“, – šaukė kino analitikai. „Tai filmas, kuris vėl sales pripildys žiūrovų!Tai genijaus darbas!“ Bet ar Christopheris Nolanas iš tiesų toks genialus? Atsakymas gali būti dvilypis.

Airidas Kondrotas

Taisyklės, sako, sukurtos tam, jog jas laužytume. Tačiau ar visas taisykles išardyti būtina? Pasak kino kūrėjų – taip. Kaip Orsonas Wellesas kadaise sulaužė naratyvo struktūrą ar Jean-Luc Godardas montažo normas, taip Larsas Von Trieras kažkada šventai tikėjo, jog kinas gyvas ir tikras gali būti tik...

Airidas Kondrotas

„Lietaus žmogus“ (1988 m.), „Žemės riešutų sviesto sakalas“ (2019 m.), „Benas X“ (2007 m.) „Neliečiamieji“ (2011 m.) – tai tik keletas man žinomų kino projektų, kuriuose vaizduojami žmonės su negalia. Neabejoju, jog jų, tiek Holivude, tiek pasaulio kine, yra ženkliai daugiau. „Ypatingieji“ („The Spe...

Airidas Kondrotas

Tam, jog pastatytum gerą filmą, jokie blizgučiai, garsios pavardės ar didelis biudžetas visai nėra reikalingi. Ir tai buvo įrodyta ne sykį. Paminėti galėčiau to paties Christopherio Nolano pirmąjį blyną „Following“, kurį šis susuko dirbdamas po darbo ir savaitgaliais. Savomis lėšomis.