Škotas, statybos inžinierius ir kelių tiesėjas Johnas Loudonas McAdamas (1756–1836 m.) savo traktatuose teigė, jog kelius reikia iškelti virš aplinkinių žemių, tiesti kiek išgaubtus, kad vanduo nubėgtų, ir kloti iš kelių sluoksnių: akmenų, skaldos, žvyro. Tai, kas romėnams seniai buvo žinoma, o mums dabar kaip ir įprasta, prieš porą šimtų metų buvo naujiena. Taigi, naujas kelių tiesimo metodas buvo pramintas „makadamizacija“ arba, paprasčiau tariant, „makadama“ – kelio danga buvo tiesiama iš kelių sluoksnių trupintos, mechaniškai sutankintos skaldos ir ant viršaus klojamų, skaldytų akmenų.

Kai Kaunas tapo Laikinąja sostine, tiesą pasakius atrodė baisokai – pagrindinės Senamiesčio gatvės nuo seno buvo grįstos paprasčiausiais lauko akmenimis – brukiu. Bet tik pagrindinės. Šalutinėse vasaromis sukūriuodavo dulkių verpetai, o pavasarį ir rudenį palijus pažliugdavo ir tapdavo klampynėmis, purvynėmis. Ne visos turėjo griovius vandeniui nubėgti, tad po lietaus net vasarą telkšodavo didelės dvokiančios balos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją