80-ųjų pabaigoje Lietuvos gatves pasiekė pirmieji „devintukai“ netrukus tapę nusikaltėlių mašinomis. Tamsinti langai, „keisti“ lieti ratlankiai ir baltais dažais nuspalvinti padangų gamintojų pavadinimai – buvo savotiškos „bandžių“ vizitinės kortelės. Jas apeidavo ne tik vagys, itin mėgę vogti tuometines „deviatkes“, bet ir sovietinė milicija.

Kiek vėliau, banditų simboliais tapo „banginiai“ „Mercedesai“, 5 serijos BMW, iš Bavarijos į gatves išriedėjusi maždaug 1987-aisiais, o Lietuvos keliuose – kažkur nuo 1991 metų. Kaina, kurią tuometiniai prestižinių automobilių vairuotojai ir fanatikai klodavo už ją – būdavo lygi Vilniaus senamiesčio buto, tačiau aplinkiniams pateikiamas „statusas“ dažnam būdavo gerokai svarbesnis, nei gyvenimo kokybė ar ateities investicijos.

Legendinės „Vilniaus brigados“ bosas Borisas Dekanidzė savo laiku lakstė 3 serijos M sportiniu geltonu „BMW“ kupė automobiliu, kurį anuomet išvydusios Vilniaus gatvėse merginos žaibiškai maudavo į šoną. Tuo tarpu vėlesni Vilniaus gaujų lyderiai persėdo į „Toyota“ bei „Jeep Grand Cherokee“ džipus, kuriuos galėdavai sutikti prie anuomet veikusių sostinės restoranų. Beje, kuriuos ir stabdyti vengdavo šalies pareigūnai, jei tuomet gatvėse budėdavo vos keliese.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)