Verslo, o tuo pačiu ir komunikacijos, planų stabdymą, pauzę aš palyginčiau su akcijų pardavimu kriziniu laikotarpiu, kai jų vertė nukritusi. Kasdien girdime informaciją apie sunkėjančią ekonominę padėtį, didėjantį bedarbių skaičių, užsikrėtimo COVID-19 atvejų augimą ir tai kuria emocinį foną, nuo kurio žmonės nori atsiriboti. Pastebima, kad šiuo laikotarpiu vartotojai daugiau laiko praleidžia socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“ ir kt., ieškodami pozityvios informacijos, kitokio turinio nei per radiją, televiziją ar spaudą skelbiamos žinios. Kaip šią situaciją naudingai išnaudoti verslui?

Iki šiol nežinote, ką rašyti per karantiną?

Sprendimas laikinai, kol baigsis karantinas, nieko nepublikuoti verslo paskyrose arba ir toliau siūlyti klientams paslaugas ar prekes, tarsi ignoruojant situaciją dėl COVID-19, ne išeitis. Kodėl? Iki šiol nežinote, ką rašyti per karantiną?

Pasikeitus įprastinei tvarkai, kyla daugiau abejonių, nepasitikėjimo. Išsiaiškinkite, kokie pagrindiniai jūsų klientų prieštaravimai ir abejonės, ko jie bijo, dėl ko nerimauja, kas jiems neaišku. Jei pagrindinė abejonė, ar jūsų biure saugu, tai socialiniuose tinkluose rašykite apie tai, kaip pasikeitė jūsų biuras, kaip jūs apsaugote darbuotojus ir klientus, kokių imatės saugumo priemonių. Užbėkite auditorijai už akių ir leiskite suprasti, kad žinote, kaip jie jaučiasi ir ką galvoja.

Gal laikas iš esmės peržiūrėti komunikacijos tikslus ir prioritetus, o turinį adaptuoti pagal auditorijos poreikius?

Ko dabar reikia „Facebook“ ar kitų socialinių tinklų vartotojams?

Lengviausia į šį klausimą atsakyti bus tada, kai patys pabūsite kliento vietoje. Pakeitę požiūrio kampą ir supratę, ko nori jūsų auditorija, atrasite, ką pasakyti.

Ieškodami alternatyvos girdimai informacijai, vartotojai ieško pozityvių dalykų būtent socialiniuose tinkluose. Jei iki šiol jūsų verslo paskyra labiau priminė gražų reklaminį prekių ar pasaugų katalogą, tai dabar pats laikas jį pakeisti naudingu žurnalu, kuriame jūsų auditorija ras ne tik prekių ar paslaugų pristatymą, bet ir vertingą turinį, pritaikomą gyvenime. Įdarbinkite karantiną ryšio kūrimui, klientų poreikių gilesniam supratimui, būkite informatyvūs, naudingi ir matomi klientams, nes jie yra priežastis, dėl ko jūs dirbate.

Ko gero, svarbiausia yra suteikti kuo daugiau aiškumo. Jei mums iš verslo pusės aišku, kaip toliau vykdysite savo veiklą, tai klientui gali kilti daug klausimų. Pavyzdžiui, kokia tvarka bus šiuo laikotarpiu, kas pasikeis, kokios bus darbo valandos, kokiu būdu bus suteikta paslauga, per kiek laiko ir pan. Atidžiai stebėkite, ko klausia jūsų klientai, jie paprastai nustebina savo klausimais.

Asociatyvi nuotr.

Dar niekada nebuvo tokia palanki situacija socialinių tinklų komunikacijai

Dažnai kurdami įrašus socialiniams tinklams, verslai stengiasi patraukti auditorijos dėmesį konkursais, akcijomis, nuolaidomis, ryškiais vizualais ir t.t. Tuo siekiama ne tik parduoti prekę ar paslaugą, bet ir nustebinti, išsiskirti bendrame naujienų sraute, būti įsimintiniems. Šiuo karantino laikotarpiu kalbėti apie save tampa vis sunkiau. Jei jau išbandėte daugybę būdų, kurie nebeveikia, net jei ir perkate reklamą, laikas pagalvoti apie komunikacijos tikslo pakeitimą. Paradoksalu, bet dabar metas ne rodyti save, produktų ar paslaugų vertes, pranašumus, o kurti tvaresnį ryšį su savo klientais, išlaikyti juos dėmesio centre ir neleisti, kad jie pamirštų apie jus. Būkite matomi savo klientams. Išnaudokite galimybę pritraukti naujų sekėjų. Kaip tai padaryti?

Nesu „Adidas“ paskyros sekėja, bet kai pamačiau pasidalintu vaizdo įrašu, ėmiau sekti šio prekės ženklo paskyrą. Kodėl? Tikrai ne dėl to, kad mano poreikis būtų įsigyti sportinius batelius. Šiuo laikotarpiu jie kelia labai naudingų nemokamų fitneso programų, kurias veda profesionalūs treneriai. Matau, kaip kai kurie restoranai dalinasi receptais, o gėlių parduotuvės moko pasidaryti puokštę iš gamtinių medžiagų. Visa tai vadinama naudingu turiniu auditorijai. Kurkite tokį turinį, kuriuo norėtųsi pasidalinti, taip jūs nušausite kelis zuikius – plėsite auditoriją ir būsite matomi.

Gera investicija į ryšio kūrimą su savo potencialiais klientais – tai istorijų pasakojimas. Pasidalinkite su savo auditorija, su kokiais iššūkiais susiduriate ir kaip ieškote galimybių. Būkite nuoširdūs ir atviri, nes žmonėms tai patinka. Tiesa, parodyti savo silpnybes ir galbūt klaidas nėra populiaru, bet nenormalu ir tai, kad gyvenime viskas tik gėlėmis nuklota. Savęs parodymas iš kitos pusės kuria tvirtesnį santykį, mezga bendrystę, veda į didesnį supratimą.

Kiek daug gali auditorijos įtraukimas padėti plėstis verslui – kita tema, tačiau tai viena iš svarbiausių komunikacijos socialiniuose tinkluose užduočių. Kaip įtraukti auditoriją, ką jiems pasiūlyti, kad jie susidomėtų? Pagalvokite, kaip galima sužaidybinti jūsų turinį. Vienas iš populiariausių būdų – bingo kortelės. Sugalvokite, kaip adaptuoti bingo žaidimą jūsų verslui, t.y. produktui ar paslaugai, duokite minčių, ką veikti, kaip galima panaudoti pakuotes ar pan. Kurkite įvairaus formato įrašus – video, tiesiogines transliacijas, išnaudokite „Instragram“ IGTV ar Reels funkcijas, jei to dar nebandėte. Vaizdo įrašus auditorija mėgsta, tad nepraleiskite galimybės jais įtraukti savo auditoriją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)