– Kodėl būtent dabar asmeninio prekės ženklo kūrimas tapo toks aktualus?

– Manau, tam yra kelios esminės priežastys. Visų pirma, interneto svarba mūsų gyvenime. Daugybė žmonių, prieš priimdami naują darbuotoją ar samdydami specialistą, ieško informacijos apie šį žmogų internete. Straipsniai, nuotraukos, asmeninis tinklalapis, socialinėje medijoje kuriamas turinys – visa tai formuoja nuomonę apie mus dar prieš susipažįstant gyvai. Tad, jei jūsų potencialus būsimas darbdavys ar klientas lieka patenkintas jūsų įvaizdžiu internetinėje erdvėje, vieną žingsnelį sėkmės link jūs jau žengėte.

Taip pat, žmonės yra linkę rinktis specialistus, apie kuriuos jau yra kažką girdėję. Rekomendacijos yra labai svarbus dalykas, tačiau dabar dažnai žmonės priima sprendimą samdyti tam tikrą specialistą ir dėl to, kad kurį laiką jo/jos turinį stebėjo socialinėje erdvėje.

Matydami, kad tam tikras specialistas nuosekliai kalba tam tikromis temomis, dalinasi naudingu turiniu, buvusių klientų atsiliepimais ir pasiekimais, pradedame matyti tą žmogų kaip savo srities ekspertą, vis labiau pasitikime juo. Ir tuomet, kai būtent to specialisto teikiamų paslaugų mums prireikia, labai realu, kad kreipsimės būtent į jį, o ne ieškosime kažko kito.

– Kodėl nusprendėte dirbti būtent su šia sritimi?

– Žinau be galo daug savo srities profesionalų, kurie puikiai išmano savo specialybę, tačiau negali pritraukti pakankamai daug klientų, rasti norimo darbo arba pereiti į kitą lygį, siekti naujų tikslų, pritraukti mokesnius klientus ir kt. Kodėl? Todėl, kad tie žmonės nežino, kaip tinkamai save pozicionuoti ir komunikuoti, tapti labiau matomais.

Visgi tai padaryti tikrai nėra labai sunku, o rezultatai gali būti tiesiog neįtikėtini. Dažnai matau, kokias puikias galimybes sau susikuria klientai, kurie pradeda dirbti su savo asmeniniu prekiniu ženklu. Tokios transformacijos itin įkvepia.

– Esate dirbusi ne su vienu verslu – kokią naudą asmeninio prekės ženklo kūrimas gali atnešti verslui?

– Konkurencijai augant visose nišose, būti labiau matomu tampa vis sunkiau. O asmeninis prekės ženklas – puikus būdas išsiskirti iš konkurentų.

Įsivaizduokite, kad ieškote auklės savo vaikui ir renkatės iš dviejų variantų. Pirmoji – auklė, kurios skelbimą ką tik radote kokiame nors darbo portale, bet nieko apie ją daugiau nežinote, antroji – ta, kurios turinį jau kurį laiką sekėte socialinėje erdvėje. Ji dažnai dalinasi naudingais patarimais, laimingų tėvų atsiliepimais, jos prižiūrimų vaikų progresu, atsako į užduodamus klausimus, o nuotraukose atrodo miela, besišypsanti ir patikima. Spėju, kad labai realu, kad nuspręsite dirbti būtent su antrąja aukle, nes ji jau bus pelniusi jūsų pasitikėjimą, bus susiformavęs taip vadinamas know, like and trust jausmas būtent jai. Konkurentai jums nebus tokie aktualūs, nes jau būsite nusprendę, kad norite dirbti būtent su šiuo žmogumi.

Panašių pavyzdžių galime rasti absoliučiai bet kokioje industrijoje – kirpėjas, pas kurį rikiuojasi eilės, nors toje pačioje gatvėje pilna kitų salonų; interjero dizainerė, su kuria nori dirbti visi, nors jos kainos – galbūt net ir ženkliai didesnės; kulinaras, į kurio restoraną visuomet driekiasi ilga eilė... Visose nišose yra tam tikri itin žinomi savo srities ekspertai. Konkurencija jiems tikrai nėra tokia baisi, nes klientai nori būtent jų teikiamos paslaugos. Patikimas asmeninis prekės ženklas – esminė šios sėkmės dalis.

Na, ir kitas didžiulis pliusas – toks žmogus dažniausiai pritraukia daugiau galimybių ir turi daugiau šansų rinktis. Pavyzdžiui, labai realu, kad kompanija, kuri nori pasisamdyti būtent šį specialistą, bus pasiryžusi pasiūlyti jam geresnes sąlygas, nei kitiems kandidatams į tą pačią poziciją. O klientai, norintys dirbti būtent su šiuo specialistu, bus linkę palaukti, jei specialistas šiuo metų klientų negali priimti arba bus linkę sumokėti daugiau. Taip nutinka todėl, kad darbdavio arba kliento akyse šis specialistas nėra tiesiog vienas iš daugelio – jie nori dirbti būtent su juo, o ne su kažkuo kitu.
Be to, toks specialistas ne tik susikurs sau palankesnes darbo sąlygas, bet ir atneš pridėtinės vertės ir verslui.

Dovilė Urbanaitė

– Kokios esminės klaidos kuriant asmeninį prekės ženklą?

– Esminė klaida – vientisumo, tęstinumo trūkumas. Dažnai matau žmones, kurie vis puola į kraštutinumus – jie vis keičia stilistiką, turinį, yra nepastovūs – arba be galo daug komunikuoja socialinėje erdvėje, arba išvis dingsta. Siūlau išsigryninti esminius dalykus ir jų laikytis. Apsvarstykite, kaip dažnai ir kokiose platformose kursite turinį? Kokia yra jūsų kalbėjimo maniera? Kokius vizualus kursite? Nuoseklumas padeda tapti labiau įsimenamu ir lengviau sukuria tam tikrą asociaciją.

Dar viena dažnai pasitaikanti problema – kopijavimas. Kartais galime taip žavėtis kitu žmogumi, jog nejučia… imame jį kopijuoti. Tačiau labai realu, kad tas žmogus tapo sėkmingas būtent dėl savo išskirtinumo ir autentiškumo, kurio nebijojo parodyti. Labai abejoju, kad pavyks tapti sėkmingų kopijuojant kitą žmogų, o ką jau kalbėti apie tai, kad ir pats jausitės blogai nebūdamas savimi.

Taip pat vertėtų atsakingai suplanuoti komunikuojamą turinį. Neretai jis netinkamai pozicionuoja žmogų. Įsivaizduokite, kad norite svarbiai šventei pasisamdyti profesionalų renginio vedėją, bet atėję į jo socialinę mediją randate vien tik nuotraukas iš įvairių vakarėlių. Labai realu, kad prieš samdydami dar pagalvosite – ar galiu tokiu žmogumi pasitikėti? Galbūt šis žmogus pamirš apie mano šventę/renginį ar ateis į ją netinkamos būklės? Jei norite vakarėlių nuotraukomis dalintis, bent jau nedarykite to darbiniame profilyje arba pasirūpinkite nuotraukų privatumo nustatymais – galite nustatyti, kad tokios nuotraukos būtų matomos tik jūsų artimiems draugams, o ne visiems, įskaitant ir potencialius klientus. Nežinote, kokias nuotraukas galite viešinti, svarstydami, ar jos neperžengia ribos? Tiesiog įvertinkite nuotraukas ir pagalvokite, ar būtumėte patenkinti radę tokias nuotraukas pas profesionalą, kurį pats norite samdyti. Jei dvejojate – geriau susilaikyti.

Dar viena klaida – niekuo neišskiriantys aprašymai. Vieta, skirta jūsų aprašymams, turi būti išnaudota tikslingai. Venkite bendrinių aprašymų, kuriuos užsirašyti galėtų tūkstančiai kitų, pavyzdžiui, esu komunikabilus, mėgstu bendrauti su žmonėmis. Gerai pagalvokite, kokie yra esminiai dalykai, kuriuos turėtų apie jus sužinoti žmogus, ką tik jus atradęs internetinėje erdvėje, kokiais pasiekimais labiausiai didžiuojatės ir būtent juos paminėkite savo aprašymuose. Turite tik kelias akimirkas sudaryti puikų pirmąjį įspųdį – išnaudokite jas tinkamai.

Na, ir kita populiari klaida – neprofesionalios nuotraukos. Platformose, kuriuose esate matomas savo darbdaviui ar klientui, siūlau rinktis nuotraukas, kurios jus reprezentuoja profesionaliai, yra kokybiškos, šviesios, ryškios. Jei tokių neturite – tikrai verta investuoti į fotosesiją.

– Ką patartumėte tik ką nusprendusiam žmogui, kad jis nori kurtis asmeninį prekės ženklą?

– Siūlyčiau pradėti nuo esminių dalykų išsigryninimo. Visų pirma – kokia yra tikslinė grupė, kurią norite pasiekti. Negebėjimas konkrečiai įvardyti, kokius žmones norite pasiekti, yra dažna klaida.

Dauguma mano klientų teigė, kad jie susidūrė su sunkumais bandydami pritraukti naujų klientų. Tuomet užmečiau akį į jų socialinius tinklus ir pati likau sutrikusi – negalėjau suprasti, į ką jie kreipiasi ir koks jų tikslas. Ir būtent ši priežastis stabdo jų prekės ženklo augimą. Esmė tame, kad kai stengiesi kalbėti visiems, galiausiai išeina, kad kalbi su niekuo. Jūsų siunčiama žinutė tampa per daug bendrinė, kad galėtų prasiskverbti per informacinį triukšmą ir pasiekti idealią auditoriją. Taigi, pirmiausia siūlyčiau identifikuoti būtent tuos, kuriuos norite pasiekti savo turiniu.

Antra, nuspręskite, kokias socialinės medijos platformas naudosite. Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin, Pinterest – kiekviena iš šių soc. medijų turi įvairių skirtumų. Nuo pasirinkimo gausos raibsta akys ir nežinote, ar naudojamas soc. platformas pasirinkote strategiškai? Pradėkite nuo supratimo apie pagrindinius visų šių soc. medijų skirtumus – pradžiai išsirinkite ne daugiau nei dvi platformas ir puikiai jas įvaldykite, o tik tuomet pradėkite komunikuoti ir kitose platformose.

Trečia, būtinai siūlau apgalvoti turinio strategiją ir planuoti soc. medijų turinį iš anksto. Svarbiausia paklauskite savęs – ar mano kuriamas turinys bus įdomus mano tikslinei auditorijai?

O kalbant apie turinio planavimą, labai tai rekomenduoju, nes tai tikrai padeda sutaupyti laiko. O svarbiausia, planuojant turinį galite jį apgalvoti, pasiruošti, pasirūpinti, kad informacija būtų kokybiška. Nustebtumėte, kokių rezultatų greitai pasiekia klientės, kurios stropiai planuojasi turinį – jau netrukus jos džiaugiasi pakvietimais į interviu, darbo pasiūlymais, klientų užklausomis. Tad neabejoju, kad jūsų turinio planavimo pastangos tikrai atsipirks.

Ketvirta – vizualai. Kaip jau minėjau, nuoširdžiai rekomenduoju investuoti į kokybiškas, profesionalias nuotraukas. Puikiai socialinėje erdvėje veikia ir įvairūs vizualai, kuriuos lengvai galite susikurti naudodamiesi nemokama Canva programėle.

Toliau – auditorijos auginimo strategija. Pagalvokite, kur turėtumėte būti matomi, kad jus atrastų daugiau jūsų tikslinės auditorijos? Galbūt tai tam tikri portalai, kuriuos ta auditorija skaito, tinklalaidės, renginiai? Siūlyčiau išsigryninti esmines vietas, kur jūsų auditorija leidžia laiką. Tuomet belieka pasirūpinti, kad taptumėte matomas tose vietose. Galbūt galite juose reklamuotis, dalyvauti, sakyti kalbą ar pan.

Na, ir, žinoma, nebijokite būti savimi. Jums tikrai nereikia būti ekstravertu ar nuostabiai šnekėti prieš kameras, kad pavyktų sukurti sėkmingą prekinį vardą. Vieni žmonės yra ekstravertai, kiti – kuklesni intravertai, dar kiti gali pasidžiaugti geru humoro jausmu, nesvarbu, koks esate – labai realu, kad nepabijojus parodyti tikrosios savo asmenybės, būtent autentiškumas labai padės išsiskirti ir pritraukti būtent tuos, kurie taps tikri jūsų asmeninio prekinio vardo gerbėjai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)