Negalima nuginčyti, kad per pastaruosius metus įmonės aktyvių skaitmeninių banko paslaugų naudotojų skaičius išaugo 5 proc. ir pasiekė 30 mln., o aktyvių mobiliųjų paslaugų naudotojų skaičius pakilo beveik 11 proc. ir pasiekė 28,7 mln. Padaugėjo paskyrų, per paskutiniuosius metus padvigubėjo skaitmeniniu būdu pateikiamų būsto paskolų prašymų, be to, bankams vis labiau skaičiuojant išlaidas, „Bank of America“ sumažino poskyrių skaičių 1,9 proc. iki 4 302.
Gal ir neteisinga, tačiau „Bank of America“ neišvengiamai bus lyginamas su 24 valandomis anksčiau pranešimą apie savo trečiojo ketvirčio pajamas paskelbusiu „JPMorgan Chase & Co.“. Juk jie – du didžiausi JAV bankai. O skaitmeninėje erdvėje nenuginčijama statistika atskleidžia, kad „JPMorgan“ pirmauja.
Ką pamatytume palyginę bankus aktyvių skaitmeninių naudotojų srityje? „JPMorgan“ bendras metinis naudotojų skaičius išaugo 6,5 proc., o „Bank of America“– tik 5 proc. „JPMorgan“ aktyvių mobiliųjų paslaugų naudotojų skaičius išaugo 12,2 proc., o „Bank of America“ – 10,8 proc. „JPMorgan“ net fizinių banko poskyrių sumažino greičiau. Tačiau abu bankai pabrėžė, kad išaugo naudojimasis jiems ir kitomis mažmeninės prekybos institucijoms, pavyzdžiui, „Citigroup Inc.“ ir „Wells Fargo & Co.“ priklausančia „Zelle“ skaitmeninių mokėjimų paslauga.
Žinoma, negalima teigti, kad „Bank of America“ pajamos nuvylė. Atvirkščiai – jo atsparumas visuose frontuose stulbina. Volstryte jam pasisekė labiausiai padidinti pajamas iš investicinio banko mokesčių, pajamos iš mokesčių už konsultacijas pralenkė varžovų, o tiek pajamos iš prekybos, tiek grynosios pajamos iš palūkanų viršijo prognozes.
Šie rezultatai atsispindi ir banko akcijų kainoje – pasirodžius pranešimui ši per valandą išaugo net 2 proc. Be to, akcijų vertė jau buvo pakilusi, kai pasklido žinia, jog „Berkshire Hathaway Inc.“ generalinis direktorius Warren Buffett siekia Federalinio rezervo leidimo norėdamas savo akcijų dalį banke padidinti iki daugiau kaip 10 proc.
„Bank of America“ vadovams derėtų pasinaudoti savo sėkme bei stipria padėtimi vartotojų bankų rinkoje ir toliau investuoti į skaitmenines ir mobiliąsias paslaugas, kad neatsiliktų nuo „JPMorgan“ ir aplenktų kitus varžovus. Pastebėjimo, kad jaunesni suaugusieji bei vadinamosioms „tūkstantmečio“ ir Z kartoms priklausantys vartotojai nuolat naudojasi telefonais ir iš įmonių reikalauja patogumo, tikriausiai net neverta laikyti stereotipu. Taip elgtis jie pripratę – užpildyti indėlio lapelį banke daugeliui būtų taip pat keista, kaip naudotis faksu.
Panašu, kad generalinis direktorius Brian Moynihan šitai supranta. Kalbėdamas apie pranešimą jis teigė: „Ekonomikai augant vidutinišku greičiu sutelkėme dėmesį į sritis, kurias galime kontroliuoti. Nuolatos daug investavome į klientų aptarnavimą, didesnes santykių valdymo komandas, gausesnius atnaujintus poskyrius ir biurus bei geresnes skaitmenines paslaugas.“
Dėl Federalinio rezervo mažinamų palūkanų normų ir nerimo, kad pasaulio ekonomika sulėtės, sunkumų šiuo metu patiria visi bankai, todėl skirti daugiau dėmesio svarbiausiam klientų aptarnavimo verslui atrodo labai išmintinga. Kaip kalbėdamas apie pajamas teigė banko vyriausiasis finansininkas Paul Donofrio, investuojant į stiprią skaitmeninę platformą padedama „ne tik lengvai naudotis paslaugomis, bet ir didinti našumą“. Pavyzdžiui, jo teigimu, 13 proc. finansinių centrų lankytojų dabar atvyksta paskyrę susitikimus, todėl įmonė gali centrams paskirti tinkamą darbuotojų skaičių. Jis pridūrė, kad tokio patogumo tikisi ir įmonių iždininkai.
Pateikiant pranešimą apie antrojo ketvirčio pajamas „JPMorgan“ generalinis direktorius Jamie Dimon pajuokavo, kad „finansinės technologijos visada bando atimti mūsų pietus, bet manau, kad taip geriau – tai amerikietiškas kapitalizmas, tad norėdami varžytis negalime atsipalaiduoti.“ Tą patį galima pasakyti apie konkurenciją tarp didžiausių JAV bankų. Nors jau 2019‑ieji, skaitmeninės ir mobiliosios bankų paslaugos dar tik formuojasi.
„Bank of America“ kartu su „JPMorgan“ pateko į pavydėtiną padėtį. Abu bankai sparčiai žengė į priekį skaitmeninių ir mobiliųjų paslaugų srityje, be to, dėl savo dydžio turi galimybę daug investuoti, kad užsitikrintų saugumą ir našumą ateityje. Jei „Bank of America“ ir kituose pranešimuose nori skelbtis, jog „pirmauja“, eiti šiuo keliu reikia ir toliau.