Užtenka pamatyti bent vieną Arnoldo vaizdo įrašą ‒ jis visuomet atrodo atsilaidavęs, susidomėjęs pristatoma tema. Jaučiasi jo charizma ir humoro jausmas. Schwarzeneggeris moka sudominti publiką ir yra nenuilstantis reklamuotojas. Arnoldas įsitikinęs, kad nebūtina būti pačiu geriausiu savo srities žinovu, tačiau, jei norime sėkmingai parduoti prekę ar paslaugą, reikia žinoti, kaip tai padaryti. Jis buvo ir yra geriausias pardavėjas ‒ tuoj pat išpopuliarėdavo viskas, prie ko jis prisiliesdavo.

Kaip Schwarzeneggeris išpopuliarino kultūrizmą, knygas, filmus ir pateko į sėkmingiausių pasaulyje žmonių sąrašą? Štai keletas jo taktikų:

1. Austras supranta, kad ne visiems rūpi aplinkosaugos problemos, bet žino, kad žmonės klausys, jei jis apie tai kalbės. Pasitelkdamas savo žinomumą, vyras populiarina su globaliniu atšilimu susijusias temas, renka lėšas popamokinei paauglių veiklai, kalba apie įvairias Kalifornijos ekonomines ir infrastruktūros bėdas. Arnoldas yra vienas populiariausių aktorių ir sportininkų visame pasaulyje, tad suprasdamas savo įtaką, stengiasi ja pasinaudoti reklamuodamas kitų savo organizacijų veiklą.

2. Arnoldas įsitikinęs, kad reikia būti ypatingam, pasiūlyti ką nors nauja ir naudinga. Kultūrizmo srityje jis parodė tvirtą raumeningą kūną, prie kokio žmonės dar nebuvo pratę, buvo pralenkęs laiką ir skyrėsi nuo daugumos varžovų. Tai traukė dėmesį. Jis išsiskyrė iš minios, ir šis pirmasis įspūdis padėdavo užmegzti ryšį su publika.

3. Atvykęs į Ameriką, Arnoldas mąstė, kaip papildomai užsidirbti, tad netrukus su senu geru bičiuliu Franko Columbu įkūrė nedidukę statybų įmonę „Mūrininkai iš Europos. Mūro ekspertai“. Vyrai protingai sužaidė pavadinimu, nes tuo metu amerikiečius traukė viskas, kas pagaminta užsienyje. Franko buvo italas, o Arnoldas ‒ austras, tad jie pritraukė nemažai klientų: kas galėjo atsispirti italų architektūrai ir stiprioms austro rankoms?

4. Nesvarbu ką Arnoldas reklamuodavo ar norėdavo parduoti, jis visuomet stengdavosi pasiekti kuo didesnę auditoriją. Baigus filmuoti „Konaną barbarą“, Schwarzeneggeris turėjo progą parodyti ne tik aktorinius sugebėjimus, bet ir puikų rinkodaros išmanymą. „Pamenu, tada pirmą kartą susidūriau su didele marketingo skyriaus kompanija“, – rašė Arnoldas autobiografinėje knygoje. Pirmajame susitikime buvo diskutuojama, kaip filmas bus pristatomas Pranzūzijoje ir Italijoje. Arnoldas įsiterpė primindamas, kad Europoje yra daugiau šalių, ne tik šios dvi. Jis buvo įsitikinęs, kad nepabandę pristatyti filmo kitose šalyse, jie prarastų daug pinigų. Schwarzeneggeris pasiūlė veikti sistemiškai: dvi dienas praleisti Paryžiuje, dvi dienas ‒ Londone, Madride, Romoje ir skristi į Norvegiją, Švediją ir Daniją. Tačiau jam tebuvo pasakyta: „Pažiūrėsime, ką galime padaryti, nes mūsų darbo stilius ne toks“.

Kiti aktoriai ir knygų autoriai nenorėdavo parduoti savęs ar savo kūrinio. Jų manymu, vienintelis jų darbas ‒ kurti, o ne parduoti. Arnoldas buvo kitos nuomonės. „Pagrindinis mano tikslas buvo kuo plačiau reklamuoti savo prekę, t.y. filmą ir knygas. Suvokiau, tai naudinga ne tik man, bet ir publikai. Juk žmonės turės galimybę pamatyti gerą filmą ar perskaityti naudingą knygą!“ Filmų, kuriuose Arnoldas filmavosi, prodiuseris Ivanas Reintamas money.cnn.com portalui teigė: „Arnoldas, kitaip nei dauguma, į aktoriaus karjerą žiūrėjo profesionaliai. Jis visada mąstė, kaip įtikinti žmones išeiti iš namų ir ateiti į kino teatrą pažiūrėti jo vaidybos. Jis buvo nenuilstantis visų sričių marketingo specialistas.“

Viktorija Armonienė
5. Schwarzeneggeris nevengia šokiruojančių ir drąsių pasakymų ar veiksmų. 1966 metais pradėjęs dirbti Miuncheno sporto salėje, jis pusnuogis vaikščiojo gatvėmis ir rodydamas savo treniruotą kūną kvietė apsilankyti jo sporto klube. Barbaros Walters pokalbių laidoje Arnoldas prisipažino, kad filme „Pumpuojant geležį“ garsųjį teiginį, kad sportas geriau už seksą, pasakė todėl, kad patrauktų dėmesį. Taigi jis pripažįsta, jog kartais pasako ką nors tik tam, kad sudomintų publiką. Schwarzeneggeris laiko save rinkodaros specialistu ir žino, kad tokie pasakymai privilioja žmones išbandyti prekę ar paslaugą.

6. Išlikti alkanam. Arnoldas nuo vaikystės troško iššūkių ir gero bei patogaus gyvenimo. Tai, kad gimė pokario laikais mažame kaime, kur viešpatavo badas ir skurdas, sukurstė jaunuolio aistrą dirbti ir pasiekti daugiau nei jo aplinkos žmonės. Anot austro, labai svarbu mokėti save parduoti, imtis naujų projektų, tobulėti, išlikti alkanam ir panaudoti savo statusą padedant kitiems. „Tėvas visuomet mane mokė būti naudingu, nešti naudą pasauliui. Visiškai su juo sutinku. Jei turi talentą, nusimanai kurioje nors vienoje srityje, panaudok tai savo aplinkai gerinti“, – įsitikinęs Schwarzeneggeris.

7. Neklausyti tų, kurie kartoja, kad tau nepavyks. „Siekiant visų užsibrėžtų tikslų man aplinkiniai kartojo „tai neįmanoma“. Net tėvai manė, kad esu pamišęs. Tačiau aš visuomet tikėjau Nelsono Mandelos žodžiais: „Žmonėms viskas atrodo neįmanoma iki tol, kol kas nors tai padaro ir pasidaro įmanoma“, – teigė Schwarzeneggeris viename seminare. Taigi, kai Arnoldui kiti kartojo „tai neįmanoma“, jis girdėjo tai kaip „tai įmanoma“. Kai žmonės jam sakydavo, kad „to negalima padaryti“, jis girdėjo tai kaip „tai galima padaryti“, o kai aplinkiniai jam sakė „ne“, jis aiškiai ir garsiai girdėjo tai kaip „taip“.

Šaltiniai:

Schwarzenegger, A. (2012). ,,Total recall: my unbelievable true life story” knyga.

Morris. B. (2004). Arnold Power.The Fortune. Prieiga per internetą. http://archive.fortune.com/magazines/fortune/fortune_archive/2004/08/09/377908/index.htm

Herold. S. (2013). Barbara Walters Special: Arnold Schwarzenegger [1990]. Prieiga per internetą.

Arnold Schwarzenegger Live Full at 21st Century Education, Sydney. (2014). Prieiga per internetą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)