DELFI nusprendė palyginti kainas prekybos centruose ir internetinėse mokyklines prekes siūlančių prekių parduotuvėse. Pasirodo, čia pastebimi ženklūs skirtumai.

Prekes įsigyja net lizingu

„Pačios populiariausios prekės artėjant mokykliniam sezonui yra kokybiškos žinomų gamintojų kuprinės, penalai, rašymo ir piešimo priemonės. Vis aktyviau perkami ir drabužiai, avalynė, sportinė apranga. Pastebime, kad kiekvienais metais tėvai perka daugiau išmaniųjų telefonų, kompiuterių bei planšečių. To anksčiau nebūdavo. Manome, kad prie to prisideda ir gerokai atpigusi šių technologijų kaina bei prieinamumas.

Tėvai vis dažniau perka išmaniuosius įrenginius ir išsimokėtinai. Mūsų ir Ūkio banko lizingo vykdomų akcijų metu, galimybę lizingu sumokėti už elektronikos prekes pasirenka beveik kas 3 išmaniųjų įrenginių pirkėjas.Vis daugiau dėmesio prieš naujus mokslo metus skiriama ir vaikų kambariui įrengti. Didelis dėmesys skiriamas patogios kėdės mokyklinukui parinkimui, darbo stalams. Pastebime, kad kas metus parduodame vis daugiau brangesnių ir itin aukštos kokybės vaikiškų baldų. Šiemet fiksuojame net apie 50% augimą“, - pastebėjo internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Kristina Gumauskienė.

K. Gumauskienė skaičiuoja, kad vieno apsipirkimo metu mokykliniam krepšeliui klientai išleidžia apie 300 litų. Perkant išmaniuosius įrenginius krepšelis paauga net kelis kartus. Šiemet netgi pastebima tendencija, kad tėvai savo atžalų poreikiams linkę išleisti 15 proc. daugiau pinigų nei pernai.

Internetu pirkti mėgstame, tačiau nuo Europos atsiliekame

„Kiekvienais metais pastebime, kad sulaukiame vis daugiau naujų klientų, kurie perka internetu. Nuolat didiname lojalių pirkėjų skaičių. 2013 turėjome 15 kartų daugiau klientų, kurie apsiperka 10 ir daugiau kartų, nei 2010 metais. Šiuo metu internetinė prekyba Lietuvoje sudaro kiek daugiau nei 2,6 proc. visų pardavimų, kai tuo tarpų vakarų Europoje šis skaičius viršija 4,55 proc. Praeitais metais el. prekybos rinka augo apie 40 proc. ir remiantis „Euromonitor International“ duomenimis, iki 2017 m. elektroninės prekybos apimtys augs 144 proc., todėl perspektyvos yra daug žadančios. Tai reiškia, kad kuo toliau, tuo daugiau žmonių pirks internetu“, - įsitikinusi K. Gumauskienė.
K. Gumauskienė
Perkant internetu reikia įdėmiai žiūrėti kokia prekė yra perkama, įsiskaityti, kokių drabužių ar avalynės dydį, kokios spalvos telefoną ar kompiuterį perkate. Internetiniams parduotuvėms nereikia išlaikyti didelių parduotuvių, ten dirbančio personalo ar prekėmis užkrauti lentynų. Joms užtenka vieno didelio sandėlio iš kurio prekėmis gali aprūpinti ir visą Lietuvą, be to, dėl savo masto jos gali gauti geresnes nuolaidas ir rinktis dirbti su mažesnėmis pelno maržomis nei tradicinės parduotuvės.

Apsidrausti perkant internetu ji siūlė vadovaujantis keliomis taisyklėmis. Pavyzdžiui, pirkti tik iš patikimų internetinių parduotuvių, kurios prekiauja turimomis sandėlyje prekėmis, pasirinkti sau patogų mokėjimo būdą, pavyzdžiui, atsiskaityti už prekes jas atsiimant, taip pat pasidomėti grąžinimo sąlygomis.

„Perkant internetu reikia įdėmiai žiūrėti kokia prekė yra perkama, įsiskaityti, kokių drabužių ar avalynės dydį, kokios spalvos telefoną ar kompiuterį perkate. Internetiniams parduotuvėms nereikia išlaikyti didelių parduotuvių, ten dirbančio personalo ar prekėmis užkrauti lentynų. Jei tradicinė parduotuvė norėtų prekiauti visoje Lietuvoje, jai reiktų atidaryti 30-40 parduotuvių, o už jas sumokėtų klientas. Internetinėms parduotuvėms užtenka vieno didelio sandėlio iš kurio prekėmis gali aprūpinti ir visą Lietuvą, be to, dėl savo masto jos gali gauti geresnes nuolaidas ir rinktis dirbti su mažesnėmis pelno maržomis nei tradicinės parduotuvės“, - internetinių parduotuvių pliusus vardijo K. Gumauskienė.

Internetu tėvai sumoka mažiau

Biuro prekes „Officeday“ parduotuvės atstovai pirkėjams siūlo įsigyti ir internetu, ir gyvai – atėjus į parduotuves. Tačiau įmonės Rinkodaros projektų vadovė Viktorija Masaitytė pastebi, kad vis daugiau tėvų prekes vaikui pamėgo rinkti internetu. Šios srities pardavimai per pastaruosius metus paaugo 50 proc.
Kuprinę vaikui prekybininkai siūlo rinktis itin atidžiai

„Žmonės vis labiau perka internetu. Galbūt taip daroma dėl to, kad norima taupyti laiką, greitai palyginti kainas arba apsipirkti patogiu metu, pavyzdžiui, vakare po darbo valandų. Tai, kiek kainuos mokinio krepšelis priklauso nuo daugybės kintamųjų, pavyzdžiui, vaiko amžiaus ir tėvų lūkesčių. Tačiau mes pastebime, kad internetu apsipirkinėjantys žmonės vidutiniškai mokymuisi skirtoms prekėms išleidžia apie 250 litų, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie išleidžia 500 litų“, - pastebi V. Masaitytė.

Kadangi perkant internetu taikomos didesnės nuolaidos, apsiperkant gyvai parduotuvėje suma šiek tiek paauga. Ji pastebi, kad mokyklinių prekių kainas gamintojai keitė praėjusių metų pabaigoje. Taip buvo elgiamasi dėl Europos Sąjungos pakeisto prekių sertifikavimo direktyvų bei naujų reikalavimų. Pavyzdžiui, kuprinėse atsirado atšvaitai, rašymo ir tapymo priemonėse – naujos medžiagos, kurios leidžia lengviau pašalinti dėmes iš drabužių ir nuo paviršių.

Nemano, kad ateityje apsipirksime tik internetu

Tačiau ji tikina, kad apsipirkimas internetu ne visada gali būti tik naudingas. Pavyzdžiui, renkantis kuprinę ji pataria atvykti į parduotuvę ir ją pasimatuoti gyvai.

„Kuprinė yra labai individualus dalykas ir ją reikia matuoti ant vaiko. Negalima aklai pasikliauti tik gamintojo rekomendacijomis, kad, pavyzdžiui, ji yra tinkama 7-10 metų vaikui. Kiekvienas vaikas yra skirtingas, tad vėliau dėl netinkamo kuprinės nešiojimo gali net iškrypti stuburas. Ji turi būti parenkama individualiai“, - mokė parduotuvės atstovė.

Anot jos, pirkimas internetu negali visiškai pakeisti apsipirkimo gyvai ne tik todėl, kad kartais prekes tiesiog būtina apžiūrėti ir pasimatuoti, bet ir todėl, kad lietuviai vis dar baiminasi tai daryti.

„Reikėtų atkreipti dėmesį į elektroninių parduotuvių patikimumą, kiek metų pardavėjas dirba rinkoje, per kiek laiko ir kaip prekės yra pristatomos. Neretai pasitaiko ir tokių atvejų, kai prekės parduodamos labai pigiai, tačiau pristatomos tik per 30 darbo dienų. Tai reiškia, kad žmogus nesulauks norimo daikto iki tol, kol vaikui reikės eiti į mokyklą. Labai svarbu ir atkreipti dėmesį į tai, kokia turėtų būti apsipirkimo suma, kad pristatymas būtų nemokamas. Nereikia pasiduoti momentiniam mažesnės kainos efektui – internetas leidžia mums neskubėti“, - patarė V. Masaitytė.

Vardijo apsipirkimo parduotuvėse pliusus

Tačiau prekybos centrų atstovai nemano, kad ilgainiui rinką užkariaus tik internetinės parduotuvės. Pasak jų, parduotuvėse apsipirkti klientams ir patogiau, ir įprasčiau.
Renata Saulytė

Prekybos centro „Maxima“ Komunikacijos vadovė Renata Saulytė nelinkusi vertinti, koks būdas apsipirkti yra patrauklesnis ar tuo labiau finansiškai naudingesnis.

„Savo klientams stengiamės visuomet pasiūlyti jiems aktualių prekių asortimentą, geras kainas ir galimybę rinktis. Klientai tai pastebi ir vertina, todėl mokyklinių prekių pardavimai mūsų tinklo parduotuvėse nemažėja – o pastaraisiais metais netgi auga“, - pastebi prekybos centro atstovė ir skaičiuoja, kad vidutiniškai mokinio krepšelis jų parduotuvėse kainuoja apie 50-80 litų. Jei ketinama įsigyti ir kuprinę, sportinę aprangą, kitas stambesnes prekes, tuomet išlaidos gali siekti ir 150 litų ar daugiau.

Tuo tarpu „IKI“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis įsitikinęs, kad apsipirkimas internetu nebūtinai kainuos mažiau.

„Prekės nematysite gyvai, negalėsite pasikonsultuoti su pardavėja. Jeigu perkate kuprinę, vaikas negalės jos pasimatuoti, todėl galite nupirkti netinkamą, be to prekę galite gauti pavėluotai. Mes rekomenduojame pirkėjams geriau atvykti apsipirkti pas mus, nes paruošėme jiems gausią mokyklinių prekių mugę ir specialius pasiūlymus“, - patikino prekybos centro atstovas.

Andrius Petraitis

„IKI“ prekybos centro parduotuvėse mokyklinį krepšelį galima įsigyti nuo 100 litų iki kelių šimtų litų.

Panašias sumas vardija ir „Rimi Lietuva“ Marketingo vadovė Jūratė Nakaitė Burokienė. Kad tėvams būtų lengviau pasiruošti mokyklai jų prekybos centras parengė pirmoko atmintinę. Pagal ją būtiniausių priemonių mokinio krepšelis kainuoja iki 100Lt.

„Mūsų parduotuvėse pirmokams prekės išdėstytos vienoje vietoje, likusiems mokiniams – kitoje. Visos prekės yra sugrupuotos pagal kategorijas – tai padeda greičiau pasirinkti reikalingas prekes, yra galimybė jas apžiūrėti“, - kuo apsipirkimas parduotuvėje yra geresnis nei internetu vardijo J. Nakaitė Burokienė.