Žiemą slėgį reikia tikrinti dažniau
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas DELFI teigė, kad kai padangų slėgis per žemas, jos labiau kaista ir deformuojasi, be to, didėja degalų sąnaudos.
„Todėl labai svarbu padangas pripūsti tiek, kiek rekomenduoja gamintojas. Kiekvienas automobilis turi lipduką, kuriame nurodyta, koks turi būti slėgis. Labai patogu, kai yra slėgio matavimo jutikliai. Tuomet tereikia stebėti prietaisų skydelį“, - sakė mokslininkas.
Kad per žemas padangų slėgis yra rimta problema, sutiko padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas. Jis taip pat aiškino, kad padangas reikia pūsti tiek, kiek nurodo gamintojas. Jei rekomendacijų nežinote, pasitarkite su specializuotų servisų darbuotojais.
„Šiek tiem mažesnė blogybė, jei padanga perpučiama nei nepilnai pripučiama. Tuomet ji subliūkšta, greičiau ir netolygiai dėvisi. Visgi yra mitas, kad kuo padangoje mažiau oro, tuo ji geriau sukimba su ledu. Nepatariu tuo vadovautis, nes tuomet padanga greičiau dėvisi ir sunkiau manevruoti posūkiuose“, - perspėjo pašnekovas.
Taip pat jis paaiškino, kad žiemą esant dideliems šalčiams vertėtų dažniau pasitikrinti padangų slėgį. „Žiemą, kai keičiasi oro slėgis, tuo pačiu gali nukristi ir padangos slėgis. Jei įprastai padangų slėgis siekia dvi atmosferas, tai per šalčius jis gali nukristi iki 1,8 atmosferos. Naudojant azotą slėgis taip stipriai nesvyruoja. Tačiau net ir tokiu atveju kartas nuo karto slėgį reikėtų pamatuoti. Apskritai labai mažai žmonių pasitikrina slėgį. Bet kartą per mėnesį tą tikrai reikėtų padaryti. Standartinių automobilių padangų slėgis turėtų būti maždaug 2,5 bar“, - tikino „Melgos“ atstovas.
Gali sprogti padanga
Padangų gamintojo „Continental“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys taip pat perspėjo apie grėsmę, kuri tyko pamirštant pasimatuoti padangų slėgį: „Jei padangos slėgis per žemas, ji pradeda kaisti. Kylant temperatūrai tarp padangos komponentų įvyksta separacijos procesas. Dėl to prarandamas padangos konstrukcijos vientisumas ir padanga sprogsta.“
Kad būtų to išvengta, pašnekovas rekomenduoja slėgį patikrinti kartą per dvi savaites. Tačiau čia pat jis pridūrė, kad tai daro labai maža vairuotojų dalis.
„Kiekviename automobilyje prie vairuotojo durelių ant statramsčio ar ant kuro bako dangtelio yra nurodyta, koks turi būti padangų oro slėgis. Esant netinkamam oro slėgiui tiesiog sutrumpėja padangų tarnavimo laikas“, - dėstė D. Barcys.
Jam pritarė ir „Michelin“ atstovas Lietuvoje Paulius Gaurilčikas. Jis sakė, kad netinkamas slėgis yra gerokai didesnė blogybė nei daugelis įsivaizduoja.
„Dėl to realiai pasikeičia viskas: automobilio valdymas, stabdymas ir kuro sąnaudos, be to, padanga daug greičiau ir netolygiai dyla. Pats važinėju pakankamai daug ir kone kas dieną matau automobilius, kur vizualiai matosi, kad padangų slėgis per mažas“, - kalbėjo pašnekovas.