Daug laiko „ant ratų“ praleidžiantys vairuotojai įsitikinę: padangoms taupyti nevertėtų, tad jas renkasi itin kokybiškas. Tačiau ekspertų nuomone, dėl netinkamo ir savarankiško padangų pasirinkimo gali tekti džiaugtis ne tokiu jų ilgaamžiškumu kokiu norėtųsi.
Per mėnesį – 10 tūkst. kilometrų
Krepšinio treneris Valdemaras Chomičius yra iš tų, kurie mielai renkasi keliones automobiliu. Dešimt metų – tiek laiko jis vairavo BMW sedaną, tačiau vėliau jį iškeitė į „Volkswagen Touareg“ visureigį. Gyvenant svetur vyrui yra tekę per mėnesį nuvažiuoti ir 10 tūkst. kilometrų.
Pasak pašnekovo, vykstant į tolimą kelionę niekada negali žinoti, kokiu keliu teks važiuoti, kokia galima jo danga ir kitos nenumatomos aplinkybės. Kartą, kelionės iš Latvijos į Maskvą metu treneris pateko į kelio ruožą, kuris buvo išvažinėtas sunkvežimių, tad provėžos padarė savo: lūžo ratas. Vyro teigimu, reikia būti pasiruošus įvairiems atvejams, kurie gali kaip reikiant apsunkinti vairavimo sąlygas, tad būtina įsigyti itin kokybiškas padangas.
Tolimoms kelionėms pašnekovas renkasi „Michelin“ arba „Bridgestone“ kompanijų padangas. V. Chomičius pasakojo, kad jam svarbu, jog būtų kuo trumpesnis stabdymo kelias ir kuo mažesnis triukšmingumas.
„Vairuoju visureigį, kuris vis dar yra su gamintojo padangomis, tad tik šią vasarą keisiu jas į naujas“, – sakė vyras. Tiesa, kalbėdamas apie ilgai trunkančias keliones, vyras minėjo, kad pasirenkama technika nėra taip svarbu, kaip kita taisyklė – būtina sustoti pailsėti, pamiegoti.
Svarbu, kokioje šalyje vairuojama
„Juta Racing“ komandos vadovas ir vairavimo instruktorius Audrius Gelžinis per metus nuvažiuoja daugiau negu 50-70 tūkst. kilometrų, dažniausiai vairuodamas automobilį „Audi A6“. Tiesa, verslo reikalais į užsienį dažnai keliaujančiam vyrui neretai tenka sėsti ir prie mikroautobuso ar kitų mašinų vairo.
A. Gelžinis sakė, kad renkasi „premium“ klasės padangas. Vyro nuomone, rinkdamasis padangas, vairuotojas turi atkreipti dėmesį į tai, kokiais keliais ir kokiu greičiu važinės.
„Ant padangos yra moderni europinė etiketė su informacija apie padangos triukšmingumą, automobilio stabdymą ir ekonomiškumą, žmogus renkasi, kas jam svarbiausia. Juk jei asmuo važinėja su „Porsche“, jam svarbiausia padangų savybė yra sukibimas ant šlapios dangos, ne ekonomiškumas ar triukšmingumas“, – kalbėjo A. Gelžinis.
Vyras pateikė dar vieną pavyzdį: limuzino klasės automobilio savininkui didžiausias prioritetas renkantis padangas yra triukšmingumo lygis.
Pašnekovo teigimu, ne mažiau svarbu, kur vairuojama: Lietuvoje ar užsienio keliuose.
„Žiemą renkuosi „premium“ kietesnio mišinio padangas, pritaikytas važinėti užsienio keliuose, tačiau jei daug vairuojate Lietuvos keliuose – rinkitės minkšto mišinio. Lietuvoje, kaip žinome, prastesni keliai, daug kritulių“, – teigė A. Gelžinis.
Kitas dalykas, pasak pašnekovo, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai informacija apie dėvėjimosi indeksą, esantį ant padangos šono.
„Jis nurodo, kurios padangos dėvisi lėčiau, kurios greičiau. Suprantama, padangos, turinčios geresnius sukibimo, stabdymo esant lietui, važiavimui per sniegą parametrus, dėvisi greičiau“, – teigė vyras.
Įvardinti pinigų sumą, kurią išleidžia padangų keitimui, vyrui buvo sudėtinga, nes kas kartą vairuoja vis kitokį automobilį.
„Vieno automobilio keturi ratai kainuoja trys šimtai eurų, kito – tiek kainuoja vos vienas ratas“, – teigė vyras.
Vengia kiniškų padangų
Vyro pastebėjimu, itin dažna gerų ir prabangių automobilių savininkų klaida – rinktis prastas padangas. Pavyzdžiui, pasitaiko, kad jie savo transporto priemonę eksploatuoja su kiniškomis padangomis, kurios yra senesnės technologijos, kitokių konstrukcijų.
„Turėdamas gerą automobilį žmogus pasirenka prastas padangas ir gadina automobilį“, – sugretino pašnekovas.
Būtina pasitarti su specialistu
Kompanijos „Melga“ prekybos direktoriaus Pauliaus Samėno teigimu, renkantis padangas daug kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams vertėtų pasikonsultuoti su specialistu. Vyro nuomone, yra tokių, kurie pasikliauna reklama ir įsigyja nevisiškai tinkamą prekę.
„Tai nereiškia, kad jis nusiperka blogas padangas, tačiau jos gali būti netinkamos jo automobiliui ar vairavimo įpročiams“, – pasakojo P. Samėnas.
Vyro teigimu, išskirti padangas, kurios geriausiai tiktų ilgoms kelionėms yra sudėtinga, nes pasirinkimas priklauso nuo automobilio, pavyzdžiui, „Continental“ padangos „Sportcontact“ – skirtos sportiniams automobiliams, kurių vairuotojai nori greito pajudėjimo iš vietos, greičio, triukšmingumo, tačiau tokios padangos praranda ilgaamžiškumą. „ContiEcoContact“– tai padangos, orientuotos į mažesnes degalų sąnaudas, didesnę ridą ir orientuota ilgaamžiškumą.
„Tinkamai, su instruktoriaus pagalba pasirinktos padangos turėtų ilgai tarnauti ir atlaikyti 50 tūkst. kilometrų ridą“, – pasakojo „Melga“ atstovas.