Praėjusių metų prognozės, kad euro įvedimas ženkliai kilstels automobilių rinką, nepasitvirtino. Jau akivaizdu, kad tokiais pardavimais, kuriuos pirmą 2014-ųjų pusmetį fiksavo Latvija, Lietuva nesidžiaugs. Kita vertus, pardavėjai perspėja, kad euras turėsiantis įtakos automobilių kainoms – jos esą ūgtels iki 5 proc., o rinka ims busti žiemos pabaigoje.
2014-ųjų rudenį skaičiuota, kad Lietuvai įsivedus eurą, kils automobilių pardavimai. Buvo teigiama, kad išsigandę euro žmonės labiausiai pirks panaudotus automobilius. Apibendrinę paskutiniųjų savaičių statistiką pardavėjai puse lūpų skelbia, kad gruodis visgi buvęs ramus, o bumo galima tikėtis žiemos pabaigoje-pavasario pradžioje.
Latvijos prekeiviams pasisekė labiau
Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas DELFI pasakojo, kad kiekvienais metais nuo Kalėdų iki Naujų metų prekyba automobiliais stoja. Šį sezoną tai esą pasijuto stipriau, nes šventės buvo darbo savaičių viduryje. Tuo metu sausio pradžioje pirmos dvi savaitės visada būna lėtos, kol visi atsigauna po švenčių.
„Šie metai dar ypatingi tuo, kad valiuta keičiasi ir žmonėms reikia persiorientuoti kainose. Nuo pat pirmų sausio dienų jaučiamas Autoplius.lt lankomumo augimas, žmonės tikrinasi, kaip kinta automobilių kainos, taip pat pratinasi prie naujos valiutos“, - sakė V. Daukšas.
Jo teigimu, prieš euro įvedimą Latvijoje prekyba naudotais automobiliais augo trečdaliu. Šaliai tapus Eurozonos nare prekyba nesustojo ir pirmą 2014 metų ketvirtį fiksuotas 22,2 proc., o naudotais – 15,8 proc. augimas.
1. Naujų automobilių kiekiai
2013 Q1
2014 Q1
Lietuva
3149
3849 +22.2%
Latvija
2785
3451 +23.9%
Estija
5418
5522 +1.9%
suma
11352
12822 +12.9%
2. Naujai įvežti naudoti automobiliai
2013 Q1
2014 Q2
Lietuva
32488
30881 -4.9%
Latvija
9465
10965 +15.8%
Estija
6592
5973 -9.4%
Portalo atstovas apgailestavo, kad Lietuva nepasuko tuo pačiu keliu kaip Latvija.
„Mūsų šalyje naudotų automobilių, pirmą kartą registruotų Lietuvoje, šių metų trečią ketvirtį užfiksuota žymiai mažiau. Tuo tarpu Latvijoje prieš euro įvedimą naujai įvežti naudoti automobiliai buvo šluote šluojami“, - sakė V. Daukšas.
Šį skirtumą jis teisino tuo, kad Lietuvos automobilių rinką pernai labai paveikė automobilių registravimo ir išregistravimo tvarkos pakeitimas. Daugybė automobilių buvo išregistruota, o dalis jų buvo pardavinėjami. Vyro teigimu, automobilių persiskirstymas vidinėje rinkoje mažina naujai įvežtų naudotų automobilių poreikį.
Tiesa, automobilių rinkoje viena taisyklė nekinta - didysis automobilių prekybos sezonas prasideda nutirpus sniegui – vasario pabaigoje, kovą. Tačiau nors ir bus sudaroma daugiau sandorių, už juos teks sumokėti daugiau nei įprastai.
„Po euro įvedimo automobiliai brangs, vien dėl apvalinamo pavertus į euros kainos gali augti nuo 2 iki 5 procentų“, - prognozavo V. Daukšas.
Kadangi ir nenaujas automobilis kainuoja tūkstančius, šis ir kelių procentų pokytis turėtų ženkliai paploninti pinigines. Paguosti galėtų tik tai, kad „prasisukus“ kalendoriniams metams automobilių kainos šiek tiek mažėja arba galima daugiau pasiderėti dėl jų kainos.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt