Sankcija pritaikyta išnagrinėjus gautus vartotojų pranešimus apie bendrovės reklamoje klaidinančiai nurodytas prekių kainas dviem valiutomis.
„Bendrovės „H & M Hennes & Mauritz“ reklamos stenduose Vilniuje rugsėjo mėnesį prekių kainos eurais buvo nurodytos ženkliai didesniu šriftu nei kainos litais. Atlikus patikrinimą, nustatyta, kad bendrovė pažeidė Euro įvedimo įstatymą, kurio nuostata skelbia, jog nurodomos kainos eurais ir litais turi būti aiškiai suprantamos ir negali būti klaidinančios“, – sakė Valstybinės vartotojų teisių ir apsaugos tarnybos (VVTAT) direktorius dr. Feliksas Petrauskas.
Pasak F. Petrausko, patikrinimas buvo atliktas po rugsėjo mėnesį gautų vartotojų pranešimų. Vartotojai nurodė, kad „H & M“ reklamos stenduose nurodyta kaina suklaidino ir paskatino nuvykti į parduotuvę, kur paaiškėjo, jog ženkliai didesniu šriftu kaina buvo nurodyta eurais, o ne litais.
„Raginame gyventojus būti aktyviais ir pastebėjus galimus LR euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo pažeidimus pranešti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai telefonu (8 5) 262 6760 arba nemokama euro telefono linija 8 800 34528. Visi vartotojų pranešimai yra perduodami priežiūros institucijoms ir per 3 darbo dienas yra atliekami patikrinimai nurodytoje prekybos ir paslaugų vietoje“, – sakė VVTAT vadovas Feliksas Petrauskas.
H&M ryšių su visuomene vadovė Baltijos šalyse ir Suomijoje Tiina Miettinen teigia, kad bendrovė ėmėsi veiksmų, kad reklama neklaidintų pirkėjų.
„Labai atsiprašome, jeigu mūsų reklama buvo įvertinta kaip klaidinanti, tai nėra mūsų tikslas. Ėmėmės atitinkamų veiksmų ir šiuo metu savo reklamoje kainas litais ir eurais nurodome to paties dydžio šriftu“, rašoma T. Miettinen atsiųstame komentare.
Nuo rugpjūčio 22 d. iki rugsėjo 30 d. 17 priežiūros institucijų jau atliko 4165 patikrinimus bei nustatė 329 pažeidimus, tai sudaro 7,9 proc. nuo visų atliktų patikrinimų.