Sostinės viešajam transportui – rekordiškai aukštas įvertinimas

JUDU Klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė sako, kad pernai metų duomenimis sostinės viešojo transporto paslaugomis kasdien naudojosi daugiau kaip 193,5 tūkst. keleivių, o keleivių pasitenkinimo viešojo transporto paslaugomis vertinimas 2023 metais buvo aukščiausias per visą apklausų istoriją – 8,65 balų iš 10.

Sostinės keliautojai net 8,84 balo įvertino viešojo transporto bilietų įsigijimo patogumą, o 8,83 balo – kelionės viešuoju transportu komfortą. Be abejonės, keliaujantiems viešuoju transportu, itin svarbus ir tiesioginis susisiekimas – daugiau nei pusė (59 proc.) apklausos dalyvių teigė, kad Vilniuje viešuoju transportu gali keliauti be persėdimų.

„Keliaujantiems tolimesnius atstumus ir neturintiems galimybės nuvykti be persėdimų, paprasta susidėlioti kelionės maršrutą maršruto paieškoje. Tereikia pasirinkti vietą, iš kurios norite keliauti ir galutinį kelionės tikslą. Paieškos sistema pasiūlys galimus maršrutų variantus kartu su išsamia informacija, kokiu autobusu ar troleibusu keliauti būtų greičiausia“, – kaip efektyviausia planuoti kelionę dalinasi L. Juknevičienė.

JUDU pašnekovė atkreipia dėmesį, kad svarbiu postūmiu sostinės viešojo transporto srityje tapo pagerintas susisiekimas su Dvarčionimis, Gariūnais, Kirtimais, Vilkpėde ir Santariškėmis – tai neliko nepastebėta ir šių rajonų gyventojų. Jų pasitenkinimas viešojo transporto paslaugomis augo labiausiai. O aukščiausiai – daugiau nei 9 balais – viešąjį transportą keleiviai vertino sostinės centre, Senamiestyje, Fabijoniškėse, Justiniškėse, Karoliniškėse, Viršuliškėse, Naujoje Vilnioje, Skaidiškėse, Saulėtekyje bei Paupyje.

Lina Juknevičienė

„Bendros tendencijos nuteikia tikrai pozityviai – net 40 proc. apklausoje dalyvavusių keleivių sakosi pastebėję teigiamus pokyčius“, – priduria pašnekovė.

Skirtingi keliavimo poreikiai – skirtingi ir bilietai

Keliaujančiųjų su popieriniais vienkartiniais bilietais Vilniaus viešajame transporte pamatysite tik vieną kitą, nes nuo šių metų rugsėjo 1 dienos įsigyti vienkartinius bilietus autobuse ar troleibuse keleiviai gali bekontakčiu būdu. Daugiau negu 58 proc. vienkartinių kelionės bilietų įsigyjama ir aktyvuoja mobiliomis programėlėmis m.ticket ir Trafi.

Didžioji dalis sostinės keleivių (58 proc.) kelionėms mieste renkasi ilgalaikius 30–365 d. viešojo transporto bilietus. Tai – racionalus, keliaujantiems reguliariai sutaupyti leidžiantis sprendimas, nes ilgesnio termino bilietai kainuoja mažiau, nei perkant vienkartinius bilietus. Be to, kai kurioms grupėms yra taikomos lengvatos, tad įsigyti bilietus jie gali ženkliai mažesnėmis kainomis ar keliauti viešuoju transportu nemokamai.

Studentai, kurie sudaro apie ketvirtadalį visų sostinės viešojo transporto keleivių, gali pasinaudoti 50 proc. nuolaida vienkartiniams ir 80 proc. ilgesnio galiojimo bilietams. Mėnesinio bilieto kaina studentui Vilniuje kainuoja 5,80 euro, o metinio – 62 eurai. Tokiomis pačiomis lengvatomis gali naudotis ir 5–12 klasių moksleiviai, o pradinuko metinis bilietas, skirtas Vilniaus miesto pirmų – ketvirtų klasių moksleiviams, kainuoja 10,00 eurų. Klasės dažnai naudojasi galimybe į muziejus ir renginius vykti viešuoju transportu, nes ypač pradinių klasių moksleiviai turi itin palankias sąlygas keliauti sostinėje. Taip pat populiarėja ir savarankiškas pradinukų grįžimas iš mokyklos namo viešuoju transportu.

Lengvatomis naudojasi ir žmonės su negalia bei pensininkai: dar nesulaukę 80 metų, bilietus gali įsigyti su 50 proc. nuolaida, o vyresni nei 80 metų keleiviai turi teisę įsigyti metinį bilietą už 2,90 Eur.

Visame Vilniaus viešajame transporte galioja ne tik trumpalaikiai ir ilgalaikiai, bet ir dienų bilietai. Keliaujantys nereguliariai ar miesto svečiai gali įsigyti vienos arba trijų dienų bilietus ir nustatytą laikotarpį keliauti be apribojimų.

L. Juknevičienė pastebi, kad vis dažniau savo darbuotojams viešojo transporto bilietus nuperka ir darbdaviai. Įmonėms bei įstaigoms, perkančioms 50 ir daugiau vienos rūšies bilietų, taikomos nuolaidos. Daugiau negu 900 įmonių ir įstaigų, daugiau negu 30 tūkst. darbuotojų Vilniuje yra sudarę galimybę keliauti į darbą viešuoju transportu - nupirkę ilgalaikius kelionės bilietus. Pirmiausia, žinoma tai nauda darbuotojui, kompensuojamos jo kelionės į darbą išlaidos, kartu tai ir sprendimas ribotam parkingui šalia pastato. Tačiau svarbiausias yra įmonės tvarus požiūris, pasirinkimas keliauti darniai ir mažinti taršą Vilniuje. Tai didžiulis indėlis, kurį daro šios įmonės ir jų darbuotojai. Ekonomiškai skaičiuojant, kad keliaujantys automobiliu patiria net 3 kartus daugiau išlaidų nei riedantys viešuoju transportu.

Pasitikrinti, ar jums priklauso lengvata viešojo transporto bilietui bei kokį bilietą geriausia įsigyti pagal jūsų poreikius, galite judu.lt svetainėje.

Viešasis transportas

Kontrolės autobusiukai, kuriuos atpažįsta visi

Viešojo transporto kokybė, kurią itin aukštais balais įvertino sostinės gyventojai, anot Dainiaus Jasiukėno, JUDU kontrolės skyriaus vadovo, būtų neįmanoma be pačių keliautojų sąmoningumo: „Norime, kad kiekvienas keleivis suprastų, jog viešasis transportas nėra nemokamas. Tam, kad kelionės būtų komfortiškos, o paslaugų kokybė džiugintų, turime prisidėti kiekvienas – ne tik atsakingai elgdamiesi ir bendrai rūpindamiesi tvarka, bet ir sąžiningai susimokėdami už suteikiamas paslaugas“.

JUDU pašnekovas pasakoja, kad užtikrinti tvarką padeda viešojo transporto keleivių kontrolės darbuotojai. Pagrindinis jų tikslas – ne pagauti ir nubausti keleivius, neturinčius bilieto, o skatinti įprotį atsakingai įsigyti ir pažymėti bilietus. Beje, augančiu vilniečių sąmoningumu galima pasidžiaugti.

„Keleivių, važiuojančių be bilietų, skaičius yra minimalus. Pavyzdžiui, iš 50 keleivių autobuse gali nebūti nė vieno be bilieto, tačiau kartais gali pasitaikyti ir vienas, du ar trys. Pastaruoju metu kontrolės darbuotojai pastebi, kad keleiviai yra sąmoningesni, dauguma jų keliauja su bilietais. Taip pat pastebime, kad keleiviai, važiuojantys „zuikiu“, dažniausiai renkasi nusipirkti kontrolės bilietą ir, neišlipdami iš transporto, tęsia kelionę,“– apie pokyčius pasakoja D. Jasiukėnas.

Pašnekovas primena, kad baudos dydžiai gali būti skirtingi ir priklauso nuo pažeidimo. Pavyzdžiui, bauda nuo 10 iki 14 Eur skiriama tuomet, kai keleivis apmoka už kelionę bilietu su nuolaida, tačiau nepateikia dokumento, patvirtinančio teisę į lengvatas, o bauda nuo 16 iki 30 Eur skiriama keleiviams, kurie važiuoja be bilieto.