Pasak K. Gontier, išaugo ir į Klaipėdą kruiziniais laivais atvykstančių turistų skaičius: „Praėjusiais metais per sezoną buvo apie 42 tūkst. turistų, atvykusių kruiziniais laivais, šiemet – trečdaliu daugiau“.
Be to, pirmą kartą Klaipėdos uoste pasirodys ypatingą kruizinę kelionę siūlantis laivas iš Vokietijos, kuriam miestas jau ruošiasi iš anksto.
Naujų laivų antplūdis, vis jaunesni keleiviai
Šiemet uosto terminale prisišvartuos 11 pirmą kartą į Klaipėdą atplaukiančių kruizinių laivų. Toks atvejis, pasak K. Gontier, buvo užfiksuotas tik prieš beveik 20 metų.
„Atplaukę nauji laivai atlieka bandymą – jei keleivių įvertinimai yra teigiami, kompanijos planuoja sugrįžti ir ateityje. Tuo pačiu naujų laivų vizitai įpareigoja ir mus pasirodyti kuo geriau. Be to, naujų laivų atplaukimai rodo keliavimo kruiziniais laivais plėtros tendencijas – atvyksta iš naujų regionų, naujų šalių, keliones organizuoja naujos kompanijos, prisišvartuoja nauji, Klaipėdos uoste dar nematyti, laivai“, – pasakojo K. Gontier.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Tarptautinių ryšių vadovės teigimu, visame pasaulyje, o tuo pačiu ir Baltijos jūros regione, pastebima tendencija, jog kruiziniais laivais keliauja ir tokį atostogų variantą renkasi vis jaunesni žmonės.
„Remiantis „Cruise Lines International Association“ duomenimis (CLIA), apie 36 proc. kruizinių laivų keleivių jau yra jaunesni nei 40 metų amžiaus. Jei anksčiau sakydavome, kad kelionės kruiziniais laivais yra senjorų pamėgtas atostogų praleidimo būdas, tai dabar tendencijos keičiasi ir taip keliauti nori vis daugiau jaunų žmonių, – tikino K. Gontier. – Tai reiškia, kad į Klaipėdą ir kitus uostus atvykę jaunesni turistai išleidžia daugiau pinigų, jiems galima pasiūlyti įvairesnes, gausesnes ekskursijas, įdomesnį paslaugų ir pramogų spektrą“.
Pasak K. Gontier, kruizinės kelionės sudaro 2 proc. visų kelionių ir turizmo sektoriaus, kadangi tai yra specifinis keliavimo ir atostogavimo būdas: „Globaliai tikimasi, kad kruizinės kelionės turėtų populiarėti visame pasaulyje, o šis turizmo segmentas turėtų plėstis – kruizinių kelionių organizatoriai mato didelį potencialą plėstis ir didinti tą procentą“.
Jei kruiziniais laivais keliaujančių turistų lūkesčiai patenkinami, maždaug 4 iš 5 žmonių linkę tokią kelionę rinktis dar kartą.
Tai rodo ateinantiems sezonams Klaipėdos uoste užsiregistravę kruiziniai laivai. 2025 metams – jau 65, nors registracija dar truks iki rudens. Iš viso kitąmet tikimasi apie 70 kruizinių laivų. 2026 metams – 40, o registracija truks dar pusantrų metų.
„Tokios tendencijos rodo, kad pasaulinė kruizinė laivyba auga – statomi nauji kruiziniai laivai, siūlomos naujos paslaugos, populiarėja tokia keliavimo galimybė, kai kiekvieną dieną galima būti vis naujame mieste, naujame uoste“, – komentavo K. Gontier.
Kodėl Klaipėda ir Lietuvos pajūris?
Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Tarptautinių ryšių vadovės, Baltijos jūros regiono išskirtinumas ir patrauklumas yra šio krašto turtingas kultūrinis, istorinis paveldas ir gamta.
„Poilsiautojų atsiliepimus mums perduoda kruizinės kompanijos – Kuršių nerija ir Nida surenka daugiausiai gerų atsiliepimų, taip pat uostamiesčio gamtos maršrutai, Klaipėdos senamiestis“, – teigė K. Gontier.
Po kelis metus trukusio kruizinės laivybos nuosmukio rytiniame Baltijos regione dabar jaučiamas atsigavimas. Tą nuosmukį lėmė ir pandemija, ir prasidėjęs Rusijos sukeltas karas Ukrainoje. „Vis tik kruizinės keliones siūlančios kompanijos įsitikino, kad regionas yra saugus, todėl tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje, tiek Estijoje kruizinė laivyba ėmė augti“, – sakė K. Gontier.
Keletas ypatingiausių laivų
Rugpjūčio 18 dieną į Klaipėdos uostą atplauks milžiniškas kruizinis laivas „Mein Schiff 7“. Tai yra visiškai naujas, 300 metrų ilgio laivas.
2023 metais Suomijoje pastatytas ir į vandenį nuleistas Vokiečių kompanijos „TUI Cruises“ užsakytas kruizinis laivas turi 15 denių, 1461-oje kajutėje gali keliauti 2894 keleiviai ir maždaug 1000 žmonių įgula.
Kitas įdomus kruizinis reisas įvyks žiemą – gruodžio 8 dieną, t.y. žiemą, atplauksiantis kruizinis laivas „MS Amadea“ iš Vokietijos.
„Vasaros sezonas Baltijos jūros regione yra labai trumpas – prasideda balandį, baigiasi spalio pradžioje. O dabar pirmą kartą planuojamas ir kalėdinis kruizas. Tam Baltijos šalių uostai turi ruoštis, atidžiai planuojamos ekskursijos ir pramogos. Kadangi nėra garantijos, kad tuo metu bus gražiai šviežiai pasnigę, reikia pasiruošti pramogų ir patalpose – koncertų, degustacijų. Juk vokiečiai mėgsta švęsti Kalėdas“, – pasakojo K. Gontier.
Kiek kainuoja kruizinės kelionės, kuriose įtraukta Klaipėda?
Kruizinės kelionės kaina priklauso nuo laivo kategorijos – kuo laivas mažesnis, tuo kelionė brangesnė ir atvirkščiai. Taip pat priklauso ir nuo laiko – pavyzdžiui, balandžio pradžioje kelionės pigesnės.
Įprastai Baltijos jūroje kruizinė kelionė trunka 7 dienas. Vidutiniškai tokia kelionė kainuoja apie 2000 eurų žmogui.
Brangiausios – apie 10 000 eurų žmogui. Dažniausiai tai – nedideli kruiziniai laivai, kuriuose keleiviai gauna papildomų paslaugų.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Tarptautinių ryšių vadovės K. Gontier, į Klaipėdą atvykęs kruizinio laivo keleivis išleidžia apie 50 eurų. „Tad nesunku pasiskaičiuoti, kiek per sezoną pinigų išleidžia kruiziniais laivais keliaujantys žmonės“, – sakė K. Gontier.
Taigi, į Klaipėdą atvykę 62 tūkst. žmonių šių metų sezono metu įvairioms paslaugoms ir pramogoms išleis daugiau nei 3 mln. eurų.